WhatsApp Business‘in az bilinen özellikleri, müşterilerinizle daha yakın ve anlamlı iletişim kurmanızı sağlarken işlerinizi kolaylaştıracak.
Markalar, müşterileriyle yakın ve daha anlamlı etkileşim kurmak için WhatsApp kullanıyor. İşlerinizi kolaylaştıracak WhatsApp Business’in az bilinen özellikleri yazımda sizi bekliyor.
Günümüzde milyonlarca marka, tüketiciler ile geniş ölçekte kişisel bağlantılar kurmak için WhatsApp Business’ı kullanıyor. Bu makalemde, WhatsApp’ın işletme fonksiyonlarına değinirken, işlerinize katkı sunacak özelliklerinden de bahsedeceğim.
İşletmeler için WhatsApp Kullanmanın Faydaları Neler?
Markalar, müşterileriyle yakın ve daha anlamlı etkileşim kurmak için WhatsApp ve benzeri mesajlaşma platformlarına yöneliyor. Hem müşteri deneyimini geliştiren hem de müşteri hizmetleri personelinin iş yükünü hafifleten bu yönelim, markaların organizasyonel masrafını da azaltıyor.
İşletmeler için WhatsApp kullanmanın faydalarına gelince:
Hedef kitlenizi genişletmek için WhatsApp kullanın
Dünyanın en popüler mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp, 180’den fazla ülkede iki milyardan fazla aktif kullanıcı tarafından kullanılıyor. Bu kadar büyük bir potansiyel barındıran hedef kitleyle, işletmenizin sunduğu her şeyin henüz farkında olmayabilecek yeni potansiyel müşterilerle etkileşim kurabilirsiniz.
Müşteri deneyiminizi geliştirmek için WhatsApp kullanın
Son dönem yapılan araştırmalar, önde gelen şirketlerin benzerlerine göre iki kat daha fazla oranda müşteri desteği sunmak için WhatsApp kullandığını ortaya çıkarıyor. Müşterileri desteklemek için fırsatlarınızı genişletmek istiyorsanız, WhatsApp bunu yapmak için kusursuz bir platform haline dönüşüyor.
Çalışan memnuniyetinizi artırmak için WhatsApp kullanın
Müşteri desteği veren çalışanlar, müşterilerle daha geleneksel yöntemlere kıyasla mesajlaşma platformları yoluyla etkileşim kurmanın iş yüklerini hafiflettiğini söylüyor. Zamandan kazandıran ve daha net yönlendirmeye imkan tanıyan WhatsApp, bu alanda çalışanlara çoklu görev özgürlüğü de sağlıyor.
Karlılığınızı artırmak için WhatsApp kullanın
Müşteri hizmetleri kolaylaştırıldığında, işletme giderlerinin küçüldüğü bilinen bir gerçek. Gartner’ın yaptığı araştırmaya göre, 2025 yılına kadar müşteri hizmetlerinde kullanılması beklenen doğrudan mesajlaşma satış kanalları ile birlikte %40 oranında bir organizasyonel masraf düşüşü bekleniyor.
Yaratıcılığınızı geliştirmek için WhatsApp kullanın
WhatsApp, bir defaya mahsus müşteri sorularını yanıtlayabileceğiniz bir çözümden çok daha fazlasını beraberinde getiriyor. WhatsApp’ı sosyal medya, satış veya müşteri hizmetleri stratejilerinize entegre etmek için aşağıdaki şablonu kullanabilirsiniz:
- Profilinizi optimize edin: Markanızla ilgili önemli bilgileri paylaşmak ve müşterilerin sık sorulan sorularına yanıtlar sağlamak için WhatsApp işletme profilinizi kullanabilirsiniz.
- Dijital katalogları kullanın: Müşterilerinizin ürünlerinizi veya hizmetlerinizi keşfetmesine yardımcı olacak bir dijital katalog oluştabilirsiniz.
- Müşterilerinizi destekleyin: Basit müşteri isteklerini ve sorgularını WhatsApp destekli bir sohbet botuna veya dijital asistana yaptırarak çağrı merkezlerine olan bağımlılığınızı azaltabilirsiniz.
- Durum özelliği aracılığıyla içeriklerinizi paylaşın: Halihazırda Facebook veya Instagram Hikayelerinizde yaptığınız gibi içerik paylaşmak için WhatsApp’ın Durum özelliğini (Özellikle anlık indirimler, yeni gelen ürünler, güncel haberlerin duyurusu) kullanabilirsiniz.
- Reklamlarınızı destekleyin: Satışla sonuçlanan müşteri konuşmalarını / yazışmalarını başlatmak için WhatsApp’a yönlendiren Facebook ve Instagram reklamlarını kullanabilirsiniz.
WhatsApp Business’in faydaları elbette bunlarla sınırlı değil, şimdi gelin WhatsApp Business’in az bilinen özellikleri ile çalışmalarımızı destekleyelim.
WhatsApp Business’in az bilinen özellikleri
WhatsApp Business profilinizi oluşturduktan sonra, platformda mesajlaşma stratejinizi ölçeklendirmek için kullanabileceğiniz bir dizi araca ulaşabilirsiniz. WhatsApp’taki hesabınızdan en iyi şekilde yararlanmanıza yardımcı olabilecek araçların en önemlilerini aşağıda bulabilirsiniz.
Hızlı yanıtlar özelliğini kullanın
Müşteri soruları için derleyeceğiniz hızlı yanıtları oluşturmak için yapmanız gereken tek şey, WhatsApp’ın İşletme Araçları bölümündeki Hızlı Yanıtlar’a tıklamaktır. Oradan, klavye kısayollarıyla erişebileceğiniz 50 adede kadar benzersiz yanıt oluşturabilirsiniz.
Otomatik “uzaktayım / dışarıdayım” mesajları oluşturun
Stratejinize hızlı yanıtlar eklemek, 7/24 müsait olduğunuz anlamına gelmez. Müşterilerinizle uygun beklentiler oluşturmak ve gerektiğinde kendinize bir mola vermek isterseniz aşağıdaki yönergeleri dikkate alabilirsiniz. Daha iyi bir müşteri deneyimi için iletişim esnasındaki belirsizlikleri ortadan kaldırmanız önemlidir. Bu sebeple bu tür mesajları ayarladığınızda, bir müşterinin sizden ne zaman haber alabileceğinizi de açıkça belirtmeyi unutmayın.
- Dışarıdayım / uzaktayım mesajları, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birkaç farklı senaryo üzerinden kurgulanabilir.
- Bir müşteri size mesai saatleri dışında mesaj gönderdiğinde,
- Tatiller veya işletmenin uzun süreli kapalı kalmak zorunda olduğu belirli dönemlerde,
- Yoğun miktarda gelen mesaj alma durumunda
Müşterilerinize otomatik olarak gidecek “uzaktayım / dışarıdayım” mesajları oluşturabilirsiniz.
İletişim ve mesaj etiketleri kullanın
WhatsApp’ta gelen mesajları ve kişileri düzenlemek için, tıpkı E-posta gelen kutunuzu düzenlemek için kullandığınız etiketleri kullanabilirsiniz. Bir etiket stratejisi oluşturmak için, öncelikli olanlar, yanıtlanmamış sorular, sık iletişim kuran müşteriler, talepler, öneriler gruplarını kullanabilirsiniz.
Katalog ve koleksiyonları kullanın
Uygulama içinde bir envanter kataloğu oluşturarak sosyal ticaret satışlarını artırmak ve göz atması kolaylaştırmak için WhatsApp Business hesabınızı kullanabilirsiniz.
Bu bölümdaki ürün başlığı dışındaki tüm ek alanlar (fiyat, açıklama, web sitesi bağlantısı, ürün kodu) isteğe bağlıdır, bu nedenle listelemenizi satış sürecinize özgü hale getirebilirsiniz. Daha kolay göz atmak için kataloğunuzu sıralamak üzere koleksiyonları da kullanabilirsiniz. Örneğin, dönemsel öneme sahip bir koleksiyon veya indirimde olan ürünleri içeren bir koleksiyon oluşturabilirsiniz.
Katalog bağlantılarını kullanın
Bir katalog oluşturduğunuzda, kataloğunuzdaki ürünleri müşterilerle yaptığınız görüşmelerde paylaşabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken, paylaşmak istediğiniz öğeyi bulmak ve WhatsApp Business üzerinden bağlantı gönder’e tıklamaktır.
Bir müşteri belirli bir ürün hakkında soru soruyorsa veya tükenen ürünlere alternatifler sunma ihtiyacı duyuyorsanız da bu aracı kullanabilirsiniz.
Alışveriş sepeti aracını kullanın
Sorunsuz bir ödeme deneyimi yaşatmak, alışverişin tamamlanma sürecini hızlandırır. WhatsApp Business’ın katalog özelliğini kullanarak müşterilerinizi doğrudan sitenize yönlendirebilir, alışveriş sepeti aracını kullanarak uygulama içi satın alma işlemlerini tamamlamaya teşvik edebilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken kataloğunuzdaki Sepete Ekle özelliğini etkinleştirmektir, müşterileriniz bundan sonrasını ilgili yönergeler üzerinden tamamalayabilir.
Daha güçlü müşteri ilişkileri kurmak için sosyal mesajlaşmayı kullanmak konusunda geç kalmamanızı öneriyorum. 2020 yılından beri yükselişe geçen diyaloğa dayalı satış, pazarlama dünyasında kalıcı konumunu güçlendiriyor. Müşterilerin çoğu soruları karşısında kendilerine hızlı ve doğru yanıt verilmesini, yönergelerin basit tutulmasını ve bu tür çalışmaların sürdürülebilir olmasını bekliyor. WhatsApp Business gibi kanallar aracılığıyla stratejik olarak etkileşim planını oluşturan ve teknolojinin desteğiyle kusursuz bir hale getiren markalar için yükselişini sürdürüyor.
Ticaretin Sosyal Hali
Tüketicilerin alışkanlık ve yönelimleri ile gelişen ticaret, şirketlerin bakış açısı ve yaklaşımları ile dönüşüyor. Aşağıdaki makalemde sosyal alışveriş odağındaki son dönem gelişmeleri özetlemiştim.