Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürWeb sitelerinin gelir kapısı: Banner

    Web sitelerinin gelir kapısı: Banner

    gorsel45

    Web sitelerindeki reklam gösterim alanlarında yayınlanan her biri standart kabul edilmiş ölçüleri olan reklam biçimlerini kısaca “Banner” olarak tanımlayabiliriz. Web sitesi işletmecisi sitesinde yayınladığı bu bannerlar karşılığında bir ücret alır. Siteyi ziyaret eden müşteriler de bu bannerları görerek ilgilerini çekenlerine tıklayarak ilgilendikleri konu hakkında çok daha fazla ayrıntı bulabilecekleri sitelere yönlendirilirler. Banner ekosistemi işte böyle bir döngüde sürüp gider ve web siteleri için en büyük gelir kapısı olurlar. Banner yayınlanmasından alınan ücret sitenin aylık trafiği ve popülerliği ile doğru orantılı olarak artmaktadır. Bir sitenin aylık tekil ziyaretçi sayısı ve sayfa gösterimi ne kadar fazlaysa siteye kazanç sağlayacak olan banner bulma şansı o derecede artar.

    Hedef Kitle Önemli

    İşletmeci web sitesinin hedef ziyaretçi kitlesine göre banner yayınlanmasına dikkat etmelidir. Gençlere ve çocuklara yönelik bir sitede prostat tedavisi ile ilgili bir banner yayınlamak pek doğru bir tercih olmaz.

    Tasarım Dikkat Çekici Olmalı

    Reklam amacıyla kullanılan banner’ların tasarımları dikkat çekici olursa web sitesindeki ziyaretçilerin çok daha fazla ilgisini çeker. Bu yüzden banner tasarımı büyük önem taşıyan ciddi bir iştir. Siteye yerleştirilecek olan bannerlarda kullanılan renk ve yazı fontu özenle seçilmeli ve okunabilir olmalıdır. Verilmek istenen mesaj net olmalı ve tıklandığında doğru web sitesine yönlenecek şekilde kurgulanmalıdır. Çok daha fazla ilgi çeken bir banner için sitede hareketli banner (animasyon banner) kullanılması tavsiye edilir.

    En Çok Kullanılan Standart Banner Ölçüleri Nelerdir?

    Skyscraper (Gökdelen) : 120 x 600 piksel

    Standart Banner (Standart) : 468 x 60 piksel

    Leaderboard (Afiş) : 728 x 90 piksel

    Large Leaderboard (Büyük Afiş) : 720 x 300 piksel

    Medium Rectangle (Orta Dikdörtgen) : 300 x 250 piksel

    Wide Skyscraper (Geniş Gökdelen) : 160 x 600 piksel

    Rectangle (Diktörtgen) : 180 x 150 piksel

    Square pop-up (Kare Pop-Up) : 250 x 250 piksel

    Large Rectangle (Büyük Dikdötgen) : 336 x 280 piksel

    Vertical Rectangle (Dikey Diktörgen) : 240 x 400 piksel

    Banner Hazırlanırken Nelere Dikkat Edilmelidir?

    Banner Ölçüsü

    Banner hazırlanırken dikkat etmeniz ilk konu standart banner boyutlarına uygun bir çalışma olmasıdır. Tasarım yapılırken asla rastgele ölçülerde bir banner çalışması yapılmaz. Banner yayınlanacak sitede  banner alanları ve ölçüleri sabittir. Sitede hangi banner alanı kullanılacaksa o olana uygun gelen ölçüde banner hazırlanır. Banner boyutu büyüdükçe siteye ödenecek olan ücretin artacağını unutmayın.

    Banner Dosya Boyutu

    Banner dosya boyutunun olabildiğince küçük olmasına özen gösterilmelidir. Dosya boyutu büyüyen bannerlar sitenin geç açılmasına sebep olurlar ve site yavaşlar. Eğer animasyon içeren bir banner kullanılacaksa burada amaç ağır animasyonlar kullanmak yerine dikkat çekip ilgili siteye yönllendirmek olmalıdır. Siteyi yavaşlatacak ağır animasyonlardan kaçınılmalıdır.

    Sitede Bannerın Kullanılma Yeri

    Bannerın sitenin neresine yerleştirildiğinin önemi büyüktür. Burada önerilen site yüklendiğinde ziyaretçilerin bannerı en rahat göreceği alan seçilmelidir. Sitenin tarayıcıda ilk yüklenmesinde görülen yüzünde seçilen bir banner alanı çok avantaj sağlar.

    Slogan Seçilmesi

    Banner hazırlanırken dikkat çekebilmesi için mutlaka ilgi çekici bir slogan kullanmak faydalı olacaktır. İlgi çekmeyen bir bannerı kimse tıklamak istemez.

    Yazı Fontu Seçimi

    Banner üzerinde yazılanların doğru ve net olarak okunabilmesi için kullanılan yazı fontunun da özenle seçilmesi gerekir. Gözün okurken zorlanacağı tipteki fontlardan kaçınılmalıdır. Özellikle alt fon rengi üzerinde font rengi çok rahat görülebilmelidir.

    Kullanılacak Rengin Seçimi

    Burada ilk dikkat edilmesi gereken reklam bannerı yayınlatmak isteyen firmanın kurumsal yapısına uyan renklerin kullanılıyor olmasıdır. Eğer bannerın dikkat çekilmek isteniyorsa da renklerin dilinin iyi kullanılması gerekir. Turuncu, kırmızı ve sarı renkler en fazla dikkat çeken renklerin başında gelir.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN