Varsa bir snap’iniz izleriz!

0

Sosyal medya her geçen gün bizi kendisine daha çok bağlıyor. Birbirinden farklı uygulamalar hayatımızı çok daha eğlenceli hale getirmeye başladı. Son zamanların modası ise hiç şüphesiz Snapchat oldu. Uygulama, kendi belirlediğiniz bir kullanıcı adıyla eklediğiniz kişilerin maksimum 10 saniye süreyle paylaştığı hikayeleri, 24 saat boyunca izlemenize olanak sağlıyor. Önce gençler arasında yaygın olarak kullanılan Snapchat, son zamanlarda ünlü markaların da kadrajına girdi. Biz kadınların en çok dikkatini çekecek Snapchat kampanyalarına gelin birlikte göz atalım…

Ünlü moda markaları neler yapıyor?
Dünyaca ünlü moda markaları, popüler bir uygulama haline gelen Snapchat’i aktif olarak kullanmaya başladı. Instagram’dan sonra farklı bir tanıtım mecrası haline gelen Snapchat’te en çok takip edilen markaların başında Burberry (burberry) geliyor. Ünlü İngiliz marka, bu yıla yönelik olarak tasarladığı bahar kreasyonunu canlı olarak Snapchat üzerinden gerçekleştirdi. Aynı şekilde kadınların gözde markalarından Louis Vuitton (lvlive) da Cruise 2016 koleksiyonunu Snapchat üzerinden tanıttı. Alessandro Michele’in tasarımlarına emanet edilen Gucci (gucci) de Snapchat’in en aktif markaları arasında… Marka, hesabını Snapchat’te harikalar yaratan oyuncu ve müzisyen ve aynı zamanda Guilty marka parfümün reklam yüzü olan Jared Leto’ya emanet etti ve oldukça eğlenceli görüntüler ortaya çıktı. Bunların dışında Snapchat’i gündemine alan diğer markalar arasında her yılın sonunda geleneksel olarak ekranlarda defilelerini izlediğimiz Victoria’s Secret (victoriassecret), Guy Bourdin koleksiyonunu ilk kez Snapchat üzerinden tanıtan NARS (narsissist), ünlü kozmetik markası Sephora (sephorasnaps), ünlü modacı Rebecca Minkoff (rebeccaminkoff), ünlü tasarımcı Alexander Wang (alexanderwangny) ve New York Moda Haftası’nda podyumdan görüntüler paylaşan Michael Kors (michaelkors) var.

Sosyal medyada ‘Black Friday’
Amerika’da Black Friday, Şükran Günü’nden sonra gelen ilk cuma gününe deniyor. Bu günde mağazalar erken saatlerde açılıyor ve geç kapanıyor. Mağazalar o güne özel indirimli satış yapıyorlar. Black Friday’i en iyi şekilde değerlendirmek isteyen Amazon; 10 saniyelik görüntülerle kampanyalarını, indirim kodlarını ve diğer fırsatlarını duyuran bir Snapchat kampanyası gerçekleştirdi. Kampanya ile Amazon mobil satışlarında önemli bir yükseliş elde etti.

Türkiye’nin ilk Snapchat röportajı…
‘Mavichat” kullanıcı adı ile Snapchat’te aktif olan Mavi, kampanyanın ilk gününde 600 yeni takipçi ile Snapchat’e başarılı bir giriş yaptı. Markanın reklam yıldızları olan Serenay Sarıkaya ve Kerem Bürsin ile Snapchat üzerinden gerçekleştirdiği röportaj birkaç saat içerisinde 150 bin görüntülenmeye ulaştı. Canlı buluşmayı merakla bekleyen hayran kitleleri diğer sosyal medya platformlarında ekran görüntülerini paylaştı ve kısa sürede büyük bir etkileşime yol açtı.

Onların son selfie’si olmasın!
Snapchat üzerinde, hayvanlar için de oldukça verimli kampanyalar düzenleniyor.
WWF Türkiye için 41!29! tarafından oldukça ses getiren bir Snapchat kampanyası gerçekleştirildi. Bu kampanyada kullanıcılarının dikkatinin nesli tükenmekte olan hayvanlara çekilmesi amaçlandı. #SonSelfie kampanyası ile nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olan hayvanların görüntüleri takipçilerle paylaşıldı ve görüntü kendiliğinden silinmeden önce ekran görüntüsü almaları, bunu arkadaşları ile paylaşmaları istendi.

Superbowl ile takipçi kazandı
Otomobile meraklı kadınlar için de başarılı bir Snapchat örneği, dünyanın önde gelen otomotiv markalarından biri olan Audi’den geldi. Amerikan haber kaynağı The Onion ve Snapchat ile Superbowl 2014 için stratejik bir ortaklık kuran Audi, Huge Reklam Ajansı ve Onion tarafından üretilen komik içerikli görselleri Snapchat üzerinden takipçileri ile paylaştı. Bu kampanya sayesinde Audi, Superbowl esnasında 5 bin 500’ün üzerinde takipçi artışı sağladı ve Snapchat’in başarılı markaları arasında yerini aldı.

Cevap bırakın