Twitter’da Trend Topic Nasıl Olunur?

0

Trend Topic (TT) kavramıyla Twitter’da tanıştık ve hayatımıza “Trend Topic Olmak” adıyla yeni bir deyim olarak dahil oldu. Twitter aslında çok sevilen bu yöntem yoluyla kullanıcıların en çok paylaştıkları anahtar kelimeleri ve hashtag’leri analiz ederek bunun sonucunda bazı listeler oluşturdu. Bu listelere göz atan kullanıcılar da o anda paylaşım yapan kişilerin hangi kelimelere ve hangi konulara odaklandığını öğrenerek gündemin neler olduğunu başlıklar halinde gördüler.

Trend Topic Olmak Kimler İçin Önemli?

Yalnızca kullanıcılar için değil, reklam verenler ve sosyal medyada reklam kampanyaları yapanlar için de önemli bir listedir. Özellikle kurumlar yaptıkları sosyal medya kampanyalarının sonuçlarının başarıya ulaşıp ulaşmadığını görmek için sıkça kullanmaktadırlar. Gündem olmayı başarıp başaramadıklarını anlamak için bakılması gereken en iyi yerdir. Eğer yapılan kampanya gündem olmuşsa bu kampanyanın başarısını ve çok konuşularak Twitter gündemine oturduğunu gösterecektir.

Trend Topic Olması İstenen Kelime Atılan Her Tweet’te Geçmeli

Genel geçer bir kural olarak gündem olmasını istediğiniz kelimeyi her tweette geçirmek gerekir. Böylece Twitter’da belli bir süre içerisinde oldukça fazla hesaptan gönderilen özellikle belirlenmiş konuda yazılan tweetlerin belirgin bir çokluğa ulaşması ile Trend Topic olunur.

Örnek vermek gerekirse içinde “festival günleri” geçen binlerce paylaşım farklı ve sahte olmayan Twitter hesaplarından kısa bir süre içinde paylaşılırsa #festivalgünleri karşımıza Trend Topic olmuş bir etiket olarak çıkar. Burada bilinmesi gereken bir diğer konu da Trend Topic olmak için tweetlerde kelimelerin önüne # (hashtag) getirme zorunluluğunun olmamasıdır.

Tweet Atılan Hesabın Özellikleri Nasıl Olmalıdır?

– Bir hesaptan birden fazla tweet atılması yerine birden fazla hesaptan içinde aynı kelime geçen tweet atılmalıdır.

Paylaşım yapılan hesapların çalışan aktif hesaplardan olması gerekir. Sahte hesaplardan yapılan paylaşımların TT olmaya bir etkisi olmayacaktır.

İçinde ilgili kelime geçen paylaşımlar retweet edilmeli ve retweet’lere yorumlar yapılmalıdır. Yani paylaşımlarda bir etkileşim olması gereklidir.

Eğer Twitter’da TT olmak amacındaysanız mutlaka belirli bir konu ile ilgili görüşünüzün olması çok önemlidir. Farklı konularda yapılan paylaşımlar bir araya gelerek herhangi bir gündem oluşturmazlar.

Daha önce gündem olmuş bir etiketin (Hashtag) aynısını kullanmayı mümkün olduğunca tercih etmeyin. Bunu yaparsanız gündeme girme olasılığınız azalacaktır.

– Gündem bazen çok hızlı değiştiğinden gündem olduktan birkaç dakika sonra farklı bir konu veya konular TT olabileceğinden etiketlerin uzun süre kalıcılığı yoktur.

Cevap bırakın