Kullanıcılara alışveriş yapma ve markalarla etkileşim kurma imkanı verecek Twitter Shops hakkında merak edilenleri yazımda bulabilirsiniz.
İnsanlar artık sadece satın almak istedikleri şeyleri Google’da aramıyor. Yanıtları influncerların paylaşımları, sosyal medya trend belirleyicileri, DM’lerdeki konuşmalar ve ağlarından gelen öneriler aracılığıyla da buluyorlar. Kullanılagelen bu alışveriş dalgasının, bugünden 2025’e kadar geleneksel ticaretten üç kat daha hızlı büyüyeceği tahmin ediliyor.
Twitter, sosyal ticaret ortamının tam da merkezine yerleşmeye hazırlanıyor. Bu etkiyi gözlemlemek için Twitter’ın “henüz ülkemizde aktif olmamasına rağmen” başta Twitter Shops olmak üzere en son e-ticaret özelliklerine yakından bakmak yeterli.
Twitter Shops Nedir?
Kullanıcılara alışveriş yapma ve markalarla etkileşim kurma imkanı veren Twitter Shops henüz çok çok yeni.
Twitter, 2021 yılında “Shop Module” ismini verdiği yeni özelliğini test etmeye başlamıştı. Kullanıcılar, Twitter uygulamasından ayrılmadan işletme hakkında daha fazla bilgi edinmek ve alışveriş yapmak için ürünler arasında gezinebilme olanağı sağlayacak bu özellik, ABD’de faaliyet gösteren 12 şirket tarafından, 5 adet ürün sergilemek suretiyle kullanılmaya başlanmıştı.
Twitter’da bulunan kullanıcıların, hangi alışveriş deneyimlerini tercih ettiğini öğrenme şansı veren pilot uygulamada sergilenen ürün sayısının arttırılması ile beraber kullanıcıların alışveriş deneyiminin de iyileştirilmesi bekleniyor.
Twitter Shops Nasıl Kullanılıyor?
Ülkemizde de kullanıma girmesi beklenen Twitter Shops, her büyüklükteki markanın doğrudan platformda satış yapmaya başlamasına yardımcı olmaya hazırlanıyor.
Twitter Shops kullanan markalar, envanterlerini CVS doyası olarak yükleyebiliyor. Envanter dosyasında ürün adı, fiyatı, açıklaması gibi detaylara yer veriliyor. Envanter dosyasında yaklaşık 10 bin ürün yer alabileceği gibi seçtiğiniz yaklaşık 50 ürünü profilinizde öne çıkarabiliyorsunuz.
Marka profilinizi ziyaret eden kullanıcılar, profilinizin üzerinde yer alan “Mağazayı Görüntüle” butonu ile ürünlerinizi inceleyerek, tercih ettiği ürünü satın almak için web sitenize yönlendiriliyor.
Son zamanlarda Twitter, kullanıcıları Twitter’ı iş için kullanmak istiyorlarsa özel iş hesapları oluşturmaya ve sürdürmeye sürekli olarak teşvik ediyor. Twitter işletme hesapları denilince aklınıza bir soru gelebilir, Twitter işletme hesabı normal Twitter hesabından farklı mıdır? Teknik olarak, cevap “Hayır” dır. Twitter hesabı oluşturma ve kullanmada kesinlikle bir fark yoktur. Ancak hesap sahibinin bakış açısından, bir Twitter işletme hesabı, yalnızca iş amacıyla oluşturulmuş ve işle ilgili tüm ayrıntıların net bir resmini çizen bir hesaptır.
Twitter’ın öne çıkan e-ticaret özellikleri neler?
Twitter’ı adeta bir e-ticaret kanalına dönüştürmeye hazırlanan önemli özellikleri var. Henüz beta aşamasında ve belirli ülkeler sunulmasına rağmen büyük aşamalar kaydeden ve olumlu geri dönüşler alan bu yeni özelliklerin öne çıkanlarına gelince.
1. Twitter Mağazaları
Satıcılar, çevrimiçi mağazalarından 50 adede kadar ürünü sergilemek için Twitter Mağazalarını kullanabiliyor. Bir Twitter mağazasına, profilinizdeki “Mağazayı Görüntüle” düğmesi aracılığıyla erişilebiliyorsunuz. Bu ücretsiz kullanıma sunulan ve mobile öncelik veren özellik, marka meraklılarını platformda alıcılara dönüştürmeyi amaçlıyor. Şimdilik bu mağazalar için ödeme seçeneği Twitter’da barındırılmıyor. Ödeme bağlantısı, müşterileri satın alma işlemini tamamlamak için bilgilerini gireceği web sitesine veya uygulamaya götürüyor.
2. Mağaza Gündemi
Shop Spotlight, profilinizde Twitter Shop’unuzda beş ürünün yer aldığı bir döngü olarak konumlanıyor. Alışveriş yapanlar, daha fazla bilgi edinmek için görüntüleri kaydırıp, ekrana gelen ürünlere ulaşabiliyorlar. Shop Spotlight, ilk olarak gelirlerini artırmayı odağına alan e-ticaret işletmeleri ve etkileşimlerini artırmayı önemseyen içerik oluşturucular için “Profesyonel Profiller” oluşturmayı destekliyor.
3. Süper Takip
Satışlarınızı artırmak için “Twitter Mağazaları”nı kullanmayı planlıyorsanız “Süper Takip”i de listenize almanızı öneririm. “Süper Takip” fikri şimdiye kadar işletme hesapları tarafından memnuniyetle kabul gördü ancak yalnızca Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcılar tarafından kullanılabiliyor.
“Süper Takip” özelliğini etkinleştirmek için uygunluk kriterlerini karşılayan herhangi bir Twitter hesabı başvurabiliyor. Twitter, isteği doğrular ve uygunsa onay gönderiyor. Akabinde “Para Kazanma -> Süper Takipler”e giderek, “Süper Takip” seçeneklerini ayarlayabiliyor. Hesap sahibi, Twitter tarafından zaten kullanıma sunulan üç fiyatlandırma seçeneği arasından takip başına ücretleri seçebilir hale geliyor. Bir “Süper Takipçi”, takip edilen Twitter hesabından özel içeriğe erişebiliyor. Hesap sahibi, içeriğin kimin adına görünür kılınacağını seçme seçeneğine sahip oluyor. İster normal takipçisi için isterse sadece süper takipçileri için tweet atabiliyor.
“Mağaza modülünün” ülkemizde kullanıma sunulmasıyla birlikte “Süper Takipçiler” özelliğinin de rağbet göreceğini düşünüyorum. Twitter’ın e-ticaret dünyası için geliştirmeleri bunlarla sınırlı değil. Twitter’ın bu alana yönelik yenilikçi fikirler üzerinde çalıştığı ve testlerine yıl içinde başlayacağı da beklentiler arasında.
e-Ticaret İçin Sosyal Medya Kullanımı
e-Ticaret İçin Sosyal Medya kullanımınızı geliştirmeye ne dersiniz? Çevrimiçi mağazanızı büyütmek için kullanabileceğiniz kaynakları aşağıdaki yazımda bulabilirsiniz.