Twitter hesabınız umduğunuz kadar hızlı büyümüyor mu?
Bu yazımda hem twitter’ın öne çıkan özelliklerini hem de twitter hesabınızı büyütecek fikirleri bulabilirsiniz.
Twitter son birkaç yıldır güç kaybı yaşıyor ama hala çok önemli bir konumda. Büyüme konusunda biraz yavaşlamasına rağmen şu anda Twitter 328 milyon aktif kullanıcısı ile tüm zamanların en yüksek değerini temsil ediyor.
Edison Research’e göre; Twitter kullanıcılarının marka takip eğilimi, Facebook kullanıcılarından 3 kat daha fazla. Sosyal Medya Pazarlama Sektörü Raporu’na göre ise, sosyal medya pazarlamacılarının yalnızca %18’i Twitter reklamlarını kullanıyor. Twitter yeni güncellemeler ile “pazarlama” konusuna daha fazla odaklanacağının sinyallerini vermeye başladı. Twitter’da en çok takip edilen 10 hesaptan 7’si şarkıcılara ait. Eğer bir şarkıcı değilseniz ve twitter hesabınızı büyütmek istiyorsanız, size sunulan tüm özellikleri kullanmanız bir gereklilik.
Twitter, bilgiyi indekslemek konusunda eşsiz bir kaynak. Tweetlerimizde kullandığımız noktalama işaretlerinden emojilere, hashtaglerden linklere hepsi ayrı bir değer oluşturuyor.
Twitter Hesabınızı Büyütecek Fikirler
Gelin şimdi twitter üzerinden uygulanabilecek tüm yolları inceleyelim ve twitter hesabınızı büyütecek fikirlere birlikte bakalım.
Emoji ve Sembol Kullanın
Twitter kendi emoji listesine hali hazırda sahip. Hatta, emojiler o kadar popüler bir hale geldi ki global bir araştırma, içerisinde emoji bulunan bir tweetin olmayana nazaran %25.4 daha fazla etkileşim oranına sahip olduğunu açıkladı.
Fakat emojileri bir alaka ve sebep olmadan kullanmamalısınız. Bunun yerine, emojilerin içeriğinizle alakalı ve içeriğin diğer parçaları gibi bir tür iletişim kaynağı olarak işlediğine emin olmalısınız.
Hashtag(#) Ekleyin
Twitter’da hashtagler konuyla alakalı tartışmaya dahil olmak ya da kullanıcının kendisi tarafından bir tartışma ya da gündem maddesi oluşturmak adına kullanılır. Profiliniz gizli olmadığı sürece kullanıcılar hashtaglerinizin bulunduğu gönderileri kolayca bulabilir.
Sadece bir hashtage sahip olan tweetler dikkat dağıtmadığı için daha çok etkileşim alır. Diğer taraftan ikiden fazla hashtagin bir tweette yer alması o tweetin etkileşim sayısını düşürür. Bunun sebebi belki de insanların çok sayıda hashtag barındıran tweetlerin botlar tarafından atıldığını düşünüyor olmasından kaynaklanıyor olabilir.
Twitter’da hashtagleri arama çubuğunu kullanarak ya da herhangi bir hashtage veya trend topic listesindeki maddelerden birine tıklayarak bulabilirsiniz.
Mention ile Dikkat Çekin
Birinin özel olarak tweetinizi görmesini ister misiniz? Kullanıcı adlarını @ simgesini kullanarak onları mentionlayın.
Bir grup insanın dikkatini aynı anda çekmek istiyorsanız buradaki ipucu tweetinize bir resim ekleyin. Twitter “Bu fotoğrafın içinde kim var?” diye size sorar ve karakter sayınızı etkilemeden 10 kullanıcıya kadar fotoğrafa etiketleme yapabilirsiniz.
Anket Oluşturun
Bu özelliği takipçilerinizle etkileşim kurmak için haftada bir defa denemeye ne dersiniz? Başlamak için sorunuzu hazırlayın ve seçeneklerinizi belirleyin. Tweet kutusunun altında yer alan “Anket ekle” simgesine tıklayıp dört seçenek girmeniz ve anketinizin süresini belirlemeniz yeterli olacaktır.
Önemli Birinin Sözünden Alıntı Yapın
Twitter kullanıcılarının genel olarak alıntılara karşı özel bir ilgisi var. Ünlülerden yapılan alıntılar, eğlenceli alıntılar, önemli sözler gibi… Özellikle ilham verici, düşünceli ya da eğlenceli bir şey ile karşılaştığınız zaman ara sıra tweetlerinize bu alıntılar karıştırın. Lütfen unutmayın, görsel içerisinde kullanılan alıntılar ilgiyi daha çok çeker ve tekrar paylaşım (retweet) şansınızı arttırır.
Soru Sorun
Bu özelliği kullanmak için için alanınızla alakalı sorular bulun. Yanıt aldığınız zaman da, size cevap verenler ile iletişim kurduğunuzdan emin olun. Onları dinlediğinizi ve onlarla ilgilendiğinizi gösterin.
Ayrıca, belirli cevapları iletişimi canlı tutup daha çok etkileşim yaratabilmek için retweet yaparak ve onlara cevap vererek öne çıkarmayı deneyebilirsiniz.
Twitter Tarafından Tavsiye Edilin
Twitter kimi takip etmeli bölümü altındaki önerilere neye göre karar veriyor hiç merak ettiniz mi?
Öneriler aslında her kullanıcıya özel olarak kişiselleştirilmek için, çeşitli kriterleri olan bir algoritma üzerine kurulu. Bu faktörleri kontrol edemezsiniz fakat önerilme şansınızı arttırmak için atabileceğiniz bazı adımlar var.
İşte bu adımlardan bazıları;
Kişilerinizi Yükleyin: Telefonunuzdaki kişileri Twitter ile bağlantılı hale getirdiğinizde, Twitter bu kişileri inceliyor. Bu kişileri size önermeye ek olarak, sizi de bu kişilere önerebiliyor.
Tek Bir Telefon Numarası ve Mail Adresi Kullanın: Twitter için mail adresi ve telefon numarası seçerken, müşterileriniz ile iletişime geçtiğiniz adreslerinizi kullanmalısınız. Bu şekilde mail adresiniz ve telefon numaranız ile senkronize olarak, sizi öneriler hesap olarak diğerlerine gösterebilir.
Twitter Listelerini İçeriklerinizi Organize Etmek İçin Kullanın
Twitter listeleri size seçilmiş bir grup kullanıcıyı gruplandırmanızı ve daha elverişli bir tecrübe yaşamanızı sağlıyor.
Twitter pazarlaması için stratejik olması açısından listeleri kullanmanın birçok yolu bulunuyor.
İşte bu konuda bilmeniz gereken birkaç kritik metot:
Etkileyici Unsurlar Listesi: Bulunduğunuz sektörü etkileyen en popüler hesapların bir listesini oluşturun.
Müşteri Listesi: Twitter sizin geçmişteki ve güncel müşterileriniz ile iletişim kurmanız için harika bir platform. Müşterilerinizi listeleyerek retweetler yapabilir ve onların tweetlerini cevaplayabilirsiniz.
En Çok Paylaşanlar Listesi: Sizin tweetlerinizi en çok paylaşan kullanıcıları analiz ederek bir liste haline getirin.
Herkese Açık/Kişisel Liste: Tüm listelerinizi sadece kendinize özel ya da herkese açık hale getirmekte özgürsünüz.
En Uygun Zamanlarda Tweetleyin
Eğer tweetlerinizi rastgele gönderiyorsanız, takipçilerinizin küçük bir kısmı yolladıklarınızı görüyor. Her saniye binlerce tweet gönderiliyor. Yani takipçilerinizin zaman tüneli çok hızlı değişiyor. Tweetlerinizin görülmesini arttırabilmek için onları doğru bir zamanda göndermeniz gerekiyor.
Zamanlama için aşağıdaki bilgileri kullanabilirsiniz.
- Tweet atılması için en çok tavsiye edilen günler, Pazartesi’den Perşembe’ye kadar olanlar.
- En çok tavsiye edilen gün ise Perşembe.
- En çok tavsiye edilen zaman aralığı ise Perşembe öğle.
- Hafta için tweet atmak için en uygun zaman aralığı öğle ile öğleden sonra 3 arası.
- En az tavsiye edilen zaman aralığı ise sabahın erken zamanları ve gece geç saatler.
Twitter ile ilgili çalışmaların sonucunu almak elbette bir gecede olacak bir şey değil. Bu tamamen bağlantı ve ilişkileri kurmak ile alakalıdır ki bunu yapmak zaman ister. Bahsettiğim bu ipuçlarını bir araya koyduğunuzda, hesabınızı genişletmek, markanızı oluşturmak ve genişletmek çok daha kolay olacaktır.
Fayda görmeniz dileğiyle.