Türkiye’de teknoloji harcamalarında ağırlık akıllı telefonun

0

Türkiye’deki teknoloji harcamalarını telekom, BT ve tüketici elektroniği olmak üzere kategorilendiren bir araştırmanın sonuçları yayınlandı. İşte detaylar…

Türkiye’deki önde gelen teknoloji şirketlerinden biri tarafından paylaşılan bilgiler, teknoloji harcamalarına dair ilgi çekici argümanlarıyla dikkat çekti. Türkiye ve dünya ülkelerinin kıyaslanmasını da içeren ilginç bir Big Data paylaşımı söz konusuydu.

Buna göre Türkiye’deki teknoloji harcamalarının yüzde 65’i telekom alışverişleri şeklinde. Söz konusu segmente dair dünya ortalaması ise yüzde 50. Bu açıdan bakıldığında genç, dinamik nüfusuyla Türkiye’nin mobil cihaz şirketleri ve operatörleri açısından ne denli önemli bir pazar olduğu bir kez daha ortaya çıkıyor. Söz konusu veri, bu yöndeki bazı uluslararası firmaların ülkemizde yeni yatırımlarda bulunma kararlarının da arkasındaki nedene işaret ediyor.

Diğer yandan Türkiye’de BT harcamalarının yüzde 14’te kaldığı görülüyor. Söz konusu segmente ilişkin dünya ortalaması ise 15 puan daha yüksek; yüzde 29 seviyesinde. Dolayısıyla kurumsal alandaki teknoloji yatırımlarının küresel ortalamanın yarısından düşük olduğunu görüyoruz.

Tüketici elektroniği harcamaları’nda durum ne?

Tüketici elektroniği harcamaları ise yüzde 21 seviyesinde. Bu da yine bir diğer dikkat çekici gösterge durumunda. Aynı zamanda dünya ortalamasıyla tamamen aynı olması da dikkate değer bir detay.

Teknoloji dünyasına dair öne çıkan gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

Cevap bırakın