Temmuz ayının oyun satışlarında geçen aya oranla artış yaşandı.
Açıklanan veriler baz alındığında Temmuz ayında oyun satışları Haziran ayına göre %3, 2023’ün Temmuz ayına göre ise %7 artış gösterdi. PC ve mobil oyun alışverişleri diğer aylara kıyasla artış gösterirken konsol oyunlarında satış hacmi sabit kaldı. Mobil oyunlar, Temmuz ayında en fazla artış gösteren kategori oldu.
Kategorik dağılım
PLATFORM | MAYIS 2024 | HAZİRAN 2024 | TEMMUZ 2024 |
PC | %40 | %41 | %37 |
Konsol | %27 | %28 | %25 |
Mobil | %33 | %31 | %38 |
En çok oyun içi satış yapılan 10 oyun
Temmuz ayında alışveriş hacminin büyük bir kısmı FPS oyunlarından geldi ve oyuncuların rekabetçi aksiyon oyunlarına olan ilgisini devam etti. Ayrıca, en çok alışveriş yapılan ilk 10 oyundan altısının PC kategorisinde yer aldığı gözlemlendi; platformun halen oyun endüstrisinde önemli bir oyuncu kitlesi ve satın alma gücüne sahip olduğu görüldü. Mobil oyunlarda ise Free Fire önceki aya göre satışlarını arttırdı.
- Free Fire
- Counter Strike 2
- PUBG Mobile
- Valorant
- Honor of Kings
- League of Legends
- World of Warcraft
- Metin2
- Call of Duty: Modern Warfare 3
- Mobile Legends
Yaş aralığına göre dağılım
Haziran ayında toplam oyun alışverişlerinin önemli bir kısmı 21-30 yaş aralığındaki oyuncular tarafından yapıldı.