Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunToplam oyuncu sayısı yıl sonuna kadar 3,2 milyara ulaşacak

    Toplam oyuncu sayısı yıl sonuna kadar 3,2 milyara ulaşacak

    Yıllardır eğlence endüstrisinin en kilit sektörlerinden biri olan video oyunlar, birçok dijital deneyim gibi, küresel salgın döneminde güçlü bir büyüme yakaladı…

    Video oyun sektörü uzun yıllardır var olan bir iş kolu olsa da en önemli ivmesini diğer birçok dijital sektör gibi küresel salgın döneminde yakaladı. 2022 Küresel Oyun Pazarı Raporu’nda, ev içi eğlencenin yaygınlaşmasıyla hızlı bir büyüme kaydeden oyun sektöründe aktif olan kullanıcı sayısının 2022 sonu itibarıyla 3,2 milyara ulaşacağı ve 2025’e kadar büyümeye devam edeceği tahmin edildi. Oyun teknolojisinin ve ödeme sistemlerinin gelişmesiyle yeni gelir modelleri de oluşturan sektörde yapılan harcamaların bu yılın sonunda 200 milyar dolara ulaşacağı öngörüldü. ABD merkezli yatırım bankası Morgan Stanley’in de dikkat çektiği üzere bu gelir modellerinde mikroişlemler olarak adlandırılan oyun içi harcamalar öne çıktı.

    Tüketicilerin video oyun sektörüne gösterdiği yoğun ilgi, video oyun stüdyoları ve yayıncıları arasındaki rekabeti de artırdı. Morgan Stanley’e göre oyuncuların oluşturduğu küresel tüketici pazarı, rekabete dayalı ve sosyal yönüyle öne çıkan yeni bir oyun kavrayışını beraberinde getirdi. Tıpkı müzikte olduğu gibi oyun endüstrisinde de Steam gibi servislerle görülen platformlaşma ve oyun içi para birimlerinin artan popülaritesi, pazarın potansiyelini daha da güçlendirdi. Grand Theft Auto, Manhunt, Bioshock gibi popüler oyunların yapımcısı Take-Two’nun son mali yılının ardından açıkladığı raporun bu konuda önemli ipuçları taşıdığı görülüyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN