Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürTinder ve Snapchat kullanıcıları estetik ameliyata daha ılımlı bakıyor

    Tinder ve Snapchat kullanıcıları estetik ameliyata daha ılımlı bakıyor

    Yeni bir araştırma, filtrelerin yalnızca sosyal medyada nasıl göründüğümüzle alakalı olamayabileceğini belirtiyor. Gerçek hayatta bıçak altına yatmakla da ilintili olabilir. İşte detaylar…

    Snapchat ve Instagram’ın “güzel” filtreleri sayesinde daha büyük gözlerle, daha düz bir burunla ya da daha dolgun dudaklarla nasıl görüneceğimizi hayal etmek oldukça kolay. Yeni bir araştırma, filtrelerin yalnızca sosyal medyada nasıl göründüğümüzle alakalı olamayabileceğini belirtiyor. Gerçek hayatta bıçak altına yatmakla da ilintili olabilir.

    Amerikan Tabipler Birliği Dergisi’nde (JAMA) perşembe günü yayınlanan Johns Hopkins araştırmacılarının yaptığı bir araştırmaya göre, bazı sosyal ağların ve fotoğraf düzenleme uygulamalarının kullanıcıları genel olarak estetik ameliyatları için daha olumlu düşüncelere sahipler ve plastik cerrahi yaptırmayı düşünmeleri daha muhtemel.

    Araştırmaya göre Tinder ve Snapchat kullanmak insanların estetik ameliyata karşı fikirlerini doğrudan etkilemiyor. Ancak araştırma, sosyal medya kullanımının ve estetik ameliyatlarla alakalı görüşlerin bir şekilde birbirleriyle bağlantılı olduğunu belirtiyor.

    Araştırma, Facebook veya WhatsApp’ta çok fazla zaman geçiren kişilerin estetik cerrahi konusunda tarafsız tutumları olduğunu ve bunun nedeninin belki de bu hizmetlerin görsellikten çok mesajlaşma ile ilgili olduklarını ortaya koydu. Diğer taraftan, Tinder, YouTube ve Snapchat kullanıcıları prosedürlere daha açıktı.

    Şunu çok rahat söyleyebiliriz ki bu araştırma doktorlara ameliyat motivasyonlarını anlamada ve hastalara nasıl daha iyi yardım edebilecekleri konusunda oldukça faydalı olacak.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN