Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürTikTok’un global çapta en etkileyici 7 reklamvereni

    TikTok’un global çapta en etkileyici 7 reklamvereni

    Kısa videolar, günümüzde dijital pazarlamadaki en büyük trendlerden biri haline geldi. Pazarlama profesyonelleri ve markalar içerik pazarlama stratejilerinde bu trendi yoğun bir şekilde kullanıyorlar. Kısa videolar için ana sosyal ağ olan TikTok, uygulamada ayda ortalama 25+ saat geçiren aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcıya şimdiden ulaştı. TikTok’un büyüme ivmesi Instagram ve Google gibi rakiplerini fazlasıyla endişelendiriyor. Hubspot, Rock Content tarafından yayınlanan State of Marketing Report 2022’ye göre pazarlamacıların, bu etkileyici verilere rağmen tüketici kitlesiyle etkileşim kurmak için içerik oluşturmak konusunda işleri hala çok kolay değil. Bununla birlikte rapora göre katılımcıların yüzde 9’u TikTok’u en etkileşimli sosyal platformları olarak görüyor. Aynı rapor, TikTok ve Instagram Reels gibi kısa biçimli videoların en etkili sosyal medya içerik türü olduğunu ve diğer tüm formatlara kıyasla en yüksek yatırım getirisine sahip olduğunu gösteriyor. Bu haftaki yazımda global çapta TiklTok’un en büyük ve etkileyici reklamverenlerini bir araya getirdim.
    Netflix
    Netflix’in TikTok’ta 26 milyondan fazla takipçisi ve içeriğiyle etkileşime geçen ve onu takip eden bir ciddi bir kitlesi var. Videoların çoğu, her zaman genelde eğlenceli içerikler, Netflix yapımları ile sahne arkaları ve oyuncularla özel röportajları tanıtan kesitler şeklinde. Bu videolar, izleyicinin platformdaki benzersiz içeriklere erişirken kendisini özel hissetmesini sağlıyor. Buna ek olarak, Netflix’in TikTok’taki profili, etkileşimi ve içeriğinin organik paylaşımını artırmak için zaman zaman oyun odaklı içerikleri kullanıyor.
    NBA
    NBA, platformun hedef kitlesini anlamayı ve bu sosyal ağda stratejisini farklılaştırmayı başaran TikTok’taki en etkileyici markalardan biri. Amerikan Profesyonel Basketbol Ligi, bu mecra için sahne arkası anları ve maçlardan önemli anları odağına alan eğlenceli içerikleri kullanıyor. Özellikle maçlardan ilginç anlar özel kurgularla takipçilerin beğenisine sunuluyor.
    Shopify
    TikTok’ta izleyicilerle nasıl düzgün iletişim kuracağını gerçekten bilen B2B markalardan biri. Ve iki yıldan fazla bir süredir TikTok’ta olan Shopify bu anlamda son derece tecrübeli de. Shopify , içeriklerini değişik formatlarla çeşitlendirmeye çalışıyor. Buna rağmen, genel konular, girişimciler ve işletme sahiplerinden olumlu tepkiler almak adına bir standardı da koruyor.
    Chipotle
    TikTok’ta içerik söz konusu olduğunda Chipotle, pazarlamacılar tarafından genellikle ilk akla gelen markalardan biri olur. Marka, 2019’da videolar ve eğlenceli içeriklerle sağlam bir strateji ile TikTok’a merhaba dedi. Chipotle, bu bağlamda TikTok’ta yer alan ilk büyük restoran zinciri olarak dikkat çekiyor. Marka ayrıca hayranlarını sadece altı günde 250.000’den fazla video gönderimiyle sonuçlanan #GuacDance gibi yarışmalara katılmaya teşvik ediyor. Bu, Chipotle’un Ulusal Guacamole Günü’nde 800.000’den fazla guacamole satmasını sağladı.
    Washington Post
    Son zamanlarda daha fazla marka bilinirliği elde etmek için medya stratejilerine yatırım yapan birçok şirketle TikTok’ta başarılı gazeteleri ve medya kuruluşlarının stratejilerini tanımak, bu mecrayı anlamanıza yardımcı olabilir. Washington Post buna harika bir örnek. Haberleri alıp kısa video formatında sunuyorlar. Gazete genelde esprili bir dil tercih ediyor. Yalnızca önemli bir mesajı iletmek için değil, aynı zamanda izleyiciyi eğlendirmek için de yaratıcı hikaye anlatıcılığına yatırım yapıyorlar.
    Ryanair
    Ryanair, Avrupa’da süper ucuz uçuşlar sunan bir havayolu şirketidir. Bu sektördeki bir şirketin izleyicilerini eğlendirmek için gösterecek pek bir şeyi yokmuş gibi görünebilir, ancak buna rağmen Ryanair, segmentten bağımsız olarak şirketlerin izleyicileriyle etkileşim kuran yaratıcı, düşük maliyetli içerik oluşturabileceğini gösteriyor. TikTok trendlerini ve mizahı ciddiye alan marka, uçaklarını videoların baş kahramanı yapıyor, VE eğlenceli içerikler üretiyor.
    Crocs
    Crocs, TikTok’ta orijinal renkli ve eğlenceli içeriği, markaya özgü hashtag’leri (#CrockTok gibi) ve hatta ayakkabılarının ayırt edici estetiği hakkında esprili içerikleri ile bilinen bir markadır. Crocs’un paylaşımları TikTok’ta iletişim yapmak isteyen moda sektöründeki markalar için ilham vericidir. Marka TikTok hesabını, 3 milyardan fazla video görüntülemesi elde ettiği #ThousandDollarCrocs örneğinde olduğu gibi, yeni ürünlerini tanıtmak k ve yarışmalar yapmak için de kullanılıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN