TikTok’tan reklam stratejisine dair sürpriz karar

0

Popüler paylaşım uygulaması TikTok, reklam yayınları konusunda sürpriz denebilecek bir adıma imza attı. İşte detaylar…

Facebook’un geçtiğimiz yıllarda karşılaştığı reklam ve video yayınlarıyla ilgili politika odaklı sorunun ardından öncü mobil uygulamalardan ‘önleyici’ adımlar geliyor. Bu kapsamda Çin merkezli popüler paylaşım uygulaması TikTok, reklam yayınları konusunda sürpriz denebilecek bir adıma imza attı. Peki neydi bu adım?

TikTok’ta bundan böyle siyası içerikli reklamlara yer verilmeyeceği duyuruldu. Yani seçimlerle ilgili ya da politik farklı algı yönetimi çalışmalarına yönelik reklam içeriklerine izin verilmeyeceği kaydedildi. Bu adımla ABD başta olmak üzere çeşitli ülkelerdeki politik reklam hedeflemelerinin karşısında duracağı anlaşılan platformun kararı takdir topladı.

Bir ByteDance şirketi olan TikTok, son açıklamalara göre 1 milyara yakın kullanıcıya sahip. Kullanıcılarının önemli bir kesimi Çin’de yaşıyor. Öte yandan Türkiye gibi genç nüfusa sahip birçok ülkede yoğun talep gördüğü dikkatlerden kaçmıyor.

Konuyla ilgili TikTok açıklamasında, “Toplulukta yer alan herhangi ücretli reklamın platformun standartlarına ve içeriğine uyması gerekiyor. Ücretli siyasi reklamların niteliği gereği rekabetçi ve taraflı olması gerekiyor. Ancak bu TikTok’a uygun inandığımız bir şey değil.” İfadelerine yer veriyor.

Çin’in başkenti Pekin merkezli ByteDance, TikTok’un yanı sıra aralarında haber uygulamasının da yer aldığı birkaç farklı platformun da arkasındaki şirket durumunda.

Cevap bırakın