Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaTikTok'ta Analiz Nasıl Yapılır?

    TikTok’ta Analiz Nasıl Yapılır?

    Dünyanın en ‘aktif’ sosyal medya platformlarından biri olan, 18 yaş ve üzeri 1.023 milyar kullanıcıya ulaşabileceğiniz TikTok’ta Analiz Nasıl Yapılır?

    TikTok’un sadece meydan okumalar, şakalar ve dans videoları ile ilgili olduğunu düşünebilirsiniz. İşte bu tamamen yanlış olmasa da, kitleleri hedefleyen markalar için TikTok’un bir altın madeni olduğunu kabul etmelisiniz. Öyle ki, TikTok’un 150’nin üzerinde ülkeye dağılmış, toplamda 1 milyarın üzerinde kullanıcısı var. Uluslararası bir kitleye ulaşmak ve müşteri tabanınızı büyütmek için bu platformu kullanmak isterseniz, hesabınızı analiz etmenin şart olduğunu bilirsiniz.

    Rehber niteliğindeki yazımda, TikTok analizi hakkında bilmeniz gerekenleri ele aldım. Siz de içeriğinizin TikTok platformunda nasıl bir performans gösterdiğini, izleyici kitlenizin kim olduğunu öğrenmek için aşağıdaki yönergeleri takip edebilirsiniz.

    TikTok’un Kaç Kullanıcısı Var?

    Dünyanın en çok indirilen ve en çok kazandıran oyun dışı uygulaması olan TikTok, 2022’nin 3. çeyreğinde aylık 1 milyar aktif kullanıcıyı aşmıştı. Toplam gelirde yaklaşık 5,5 milyar dolara ulaşan platform; 18-24 yaş arası 421,1 milyon, 25-34 yaş arası 306,7 milyon kullanıcıyı ağırlıyor. Aynı zamanda 30,8 milyon aktif Türk kullanıcısı bulunan TikTok, platformlar arasında gücünü koruyor. Kullanıcıların yanı sıra, takip edilen ve en çok izlenen içerikler hakkında bilgi almak için TikTok’un Yeni Raporu: Oyun İçeriklerinde 3 Trilyon İzlenme adlı blog yazımıza hemen göz atabilirsiniz.

    TikTok Analizi Nedir?

    TikTok analizleri, içeriğinizin platformda nasıl performans gösterdiğine dair içgörüler sunan veri ve metriklerden oluşan bir settir. Böylece bu setler izleyici kitlenizin kim olduğunu, hangi içeriğe ilgi gösterdiklerini ve aktif oldukları zamanı anlamanıza olanak tanır. Öyle ki bu bilgi, en iyi içeriğinizi oluşturmak, etkileşiminizi artırmak ve izleyici kitlenizi büyütmek için veriye dayalı kararlar almanıza yardımcı olacaktır.

    TikTok’ta Analiz Nasıl Yapılır?

    Hesabınızın verilerine erişmek için akıllı telefonunuzu veya bilgisayarınızı kullanabilirsiniz. Öyle ki, siz de “TikTok’ta analiz nasıl yapılır?” sorusunun tüm cevapları için aşağıdaki 3 adımı izleyin!

    1. Akıllı telefonunuzda TikTok analizi için uygulamayı açın ve sağ alt köşede bulunan TikTok profilinize gidin. Sonrasında üst sağ köşede bulunan simgeye dokunun.
    2. İçerik Üreticisi Araçları’nı ve ardından “Analizler”i seçin. Ayrıca analitik sayfasını görüntülemek için en az 1 videonuzun herkese açık şekilde yayınlanması gerektiğini unutmayın.
    3. Bilgisayarınızda TikTok analizi için browser’a tiktok.com/analytics adresini yazın ve hesabınızla giriş yapın.

    Takip Etmeniz Gereken 4 TikTok Metriği

    Analiz bölümünde takipçi sayınızı, beğenilerinizi, yorumlarınızı ve paylaşımlarınızı izlemek için birçok metriği kullanabilirsiniz. Bu metrikler sayesinde performansı artırmanız mümkün!

    Örneğin:

    • Haftalık ve aylık büyümeyi ölçmek,
    • Video performansınızı oynama süresine göre listelemek,
    • Videolarınızda takipçi etkinliği hakkında bilgi edinmek için analizler size yardımcı olacak.

    İster akıllı telefon olsun ister ise bilgisayar ekranınıza gelen dört temel bilgi yer alır. Bunlar: Genel Bakış, İçerik, Takipçiler ve CANLI Yayın olarak gruplanır.

    1. Genel Bakış

    Genel Bakış sekmesinde şunları görebilirsiniz:

    • İçeriğinizin beğeni, yorum ve paylaşım sayısı
    • Paylaştığınız videolar
    • Kazandığınız takipçiler

    Eğer mevcut metriklere daha derinlemesine bakarsanız, “Genel Bakış” sekmesinde aşağıdaki verileri de görebilirsiniz:

    • Video görüntülemeleri: Seçilen dönemde videolarınızın aldığı görüntüleme sayısını gösterir.
    • Profil görüntülemeleri: Belirli bir dönem boyunca profil görüntülemelerinin sayısını gösterir.
    • Beğeniler
    • Yorumlar

    2. İçerik

    Bunu takiben, yayınlanmış TikTok içeriğiniz hakkında daha spesifik bilgileri gösteren İçerik sekmesi bulunur. Şunu bilmek gerekir ki, içerik metrikleri “şimdilik” sadece son 7 günlük (en yeniden – en eskiye doğru) ve en iyi dokuz videonun analizini ve görüntülenmelerini ekranınıza sıralar. Ayrıca “Trend olan videolar” bölümü ise, son 7 günde görüntülemelerde en hızlı büyüme gösteren dokuz videonuzun erişim ve görüntülenme sayılarını gösterecektir.

    Eğer mevcut metriklere daha derinlemesine bakarsanız, “İçerik” sekmesinde aşağıdaki verileri de görebilirsiniz:

    • Ortalama izleme süresi: Kullanıcıların, videonuzu izlerken harcadığı ortalama süreyi gösterir. Bu, videolarınızın genel ortalama uzunluğunu karşılaştırarak videolarınızın daha uzun mu yoksa daha kısa mı olması gerektiği konusunda size fikir verecektir.
    • Toplam oynatma süresi: Videonuzla karşılaşan tüm kullanıcıların toplam izleme süresini gösterir. Böylece içerik uzunluklarınızı kolayca planlayabilirsiniz.
    • Video görüntülemeleri: Kullanıcıların videonuzu profilinize gelerek mi yoksa akışlarında mı gördüklerini gösterir. Böylece sizler de bu orana göre doğru optimizasyon yapabilirsiniz.
    • Demografiye göre video görüntülemeleri: Video izleyicilerinin cinsiyet, yaş ve bulundukları konum hakkında bilgi verir. Böylece video içeriklerinizi daha güçlü hedeflemelerle planlayabilirsiniz.

    3. Takipçiler

    Burada takipçileriniz hakkındaki detaylı verileri görebilirsiniz. Eğer takipçi demografilerinizi anlamak, içeriğinizle nasıl etkileşimde bulunduklarını tespit etmek, daha iyi içerik geliştirmek ve sunmak istiyorsanız, bu metrik yardımcı olacaktır.

    Eğer mevcut metriklere daha derinlemesine bakarsanız, “Takipçiler” sekmesinde aşağıdaki verileri de bulabilirsiniz.

    • Toplam takipçiler: Sizi takip eden hesapların toplam sayısını rakam ve grafik olarak görebilirsiniz. Bu da verimleri yorumlarınıza yardımcı olacaktır.
    • Net takipçiler: Belirli bir dönem boyunca yeni takipçilerin ve takibi bırakanların sayısını görebilirsiniz.
    • Cinsiyet: Takipçilerinizin cinsiyetini yüzde olarak görebilirsiniz. Böylece verisel analizleriniz daha kapsamlı hale gelecektir.
    • Yaş: Takipçilerinizi yaş gruplarına göre sıralayarak görüntüleyebilirsiniz.
    • En iyi ülkeler ve bölgeler: Takipçilerinizin bulunduğu ilk beş ülkeyi ve şehri görürken, yerel içerikler üretmeyi düşünebilirsiniz.
    • En aktif saatler: Takipçilerinizin içeriğinizi görüntüleme olasılığı en yüksek olan zaman dilimlerini görebilirsiniz. Böylece paylaşım saatlerinizi daha verimli bir şekilde organize edebilirsiniz.

    4. TikTok CANLI Yayın Analizleri

    TikTok “CANLI Yayın” sekmesi ile canlı yayın videonuza dair aşağıdaki verilere ulaşabilirsiniz.

    • Toplam görüntüleme: Canlı videolarınızı izleyen izleyici sayısını gösterir.
    • Toplam süre: Canlı videolarınızı yayınlama sürenizi gösterir.
    • Yeni takipçiler: Canlı yayın sırasında sizi takip etmeye başlayan TikTok kullanıcılarını gösterir.
    • En yüksek izleyici sayısı: Yayın sırasında en fazla izleyiciye ulaştığınız sayıyı verir.
    • Benzersiz izleyiciler: Canlı videonuzu en az bir kez izleyen kişi sayısını gösterir. Ama bir izleyici yayınınızı tekrar izlese bile 1 olarak sayılır.
    • Video hediyeleri: Kullanıcıların size gönderebileceği sanal hediyeleri ifade eder.
    • İzleyici sıralaması: Hangi izleyicilerinizin en fazla hediye paylaştığını ve CANLI yayın oturumlarınızın çoğunu izlediğini gösterir.

    TikTok’ta Analizlerinizi Nasıl Yorumlayabilirsiniz?

    Anahtar ölçümlerinizi belirleyerek içerik hedeflerinizle uyumlu ölçümleri izlemenizi öneririm. Bu yöntem, hesabınızın daha fazla kullanıcıya ulaşmasını kolaylaştırır. Öyle ki, hesabınızı geliştirmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

    • Toplam görüntüleme: Bu özelliği içeriğinizin ulaştığı kitleyi anlamak için kullanabilirsiniz.
    • Toplam etkileşim: Beğeni, yorum ve paylaşımları ölçmek için kullanabilirsiniz.
    • Video izleme oranı: İzleyicilerin videolarınızı ne kadar süre izlediğini görebilirsiniz. Eğer uzun içerikleriniz izlenmiyorsa, yumuşak bir geçiş ile sürelerini kısaltabilirsiniz.
    • Takipçi büyümesi: Takipçi tabanınızın hangi tür videolara ilgi gösterdiğini görüntüler ve buna göre adımlar atabilirsiniz.
    • En iyi gönderiler: En başarılı içeriğinizi belirleyebikir ve sonrasında benzerlerini daha çok paylaşabilirsiniz.
    • En iyi gönderi zamanları: İzleyici kitlenizin ne zaman en aktif olduğunu keşfederek, sonraki paylaşımınız için bu zamanları kullanabilirsiniz.

    TikTok Analizi Sonrası Ne Yapmalıyım?

    Hesabınızı büyütmek için aşağıdaki önerilerimi de aklınızda bulundurun.

    • Benzersiz ve alakalı içerikler oluşturun.
    • Platformun hedef kitlesini ve doğasını göz önünde bulundurun.
    • TikTok’ta kendi marka sesinizden ve değerlerinizden ödün vermeden bu kültüre nasıl uyum sağlayacağınızı öğrenin.
    • Aşırı resmi videolar oluşturmaktan kaçının.
    • İşinizin insani yönünü gösterin.
    • Trendlere uyum sağlamakta gecikmeyin. Bu nedenle trend olan hashtag’leri, müzikleri ve videoları sürekli gözden geçirin ve dahil olun.

    TikTok’ta takipçi sayınızı artırmanızı isterseniz, bu uğraşınızı kolaylaştıracak fikir ve önerileri TikTok Takipçilerinizi Nasıl Artırırsınız? blog yazımızda bulabilirsiniz.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN