Telefonumuza daha az bakmak için ipuçları

0

Corona virüsü ile birlikte pek çok kişi telefonlarıyla daha çok vakit geçirmeye başladı. Mobil kullanımların artmasıyla birlikte pek çok kişi bağımlılık noktasına gelmiş durumda. Peki, telefon bağımlılığından kurtulmak için neler yapılması gerekiyor? 

Telefonumuza daha az bakmak için neler yapmalı?

Öncelikle rakamlara bir bakalım. Ortalama bir akıllı telefon sahibi  günde 47 kez ekranına bakıyor. Kullanıcıların yüzde 85’i bunu arkadaşları ve aileleriyle konuşurken bile yapıyor. 2018’de ortalama bir kullanıcı mobil cihazlarda günde 3 saat geçiriyordu, bu ortalama 2020 yılında Corona virüsü sebebiyle çok daha yükselmiş durumda. 

İnsanları telefon bağımlılığından kurtarmak için pek çok bilimsel çalışma yapılıyor. Yapılan araştırmalara göre şaşırılmayacağı üzere telefonuyla çok fazla zaman geçiren kişilerde odaklanma sorunları olduğu görülürken aynı zamanda zihinsel sağlığın da olumsuz etkilendiği görülmüş. Yapılan benzer çalışmalarda da görüldüğü üzere, gece yatmadan önce telefon ile ilgilenmek uykuya dalmayı daha zor hale getiriyor. Bu yüzden söz konusu problemlerin çözümü için telefondan biraz uzaklaşmak gerekiyor.  En basit öneriler arasında ise telefonunuzda gereksiz bildirimleri kapatmak yer alıyor. Yapılan bir araştırmaya göre insanların büyük bir çoğunluğu bildirim gelmese bile telefonlarını 15 dakikada bir kontrol ediyor. Bu nedenle bildirimleri kapatmak aslında bu ‘’bildirim bağımlılığının’’ önüne geçebilir.

 Örneğin telefon bağımlılığınızın kaynağında Instagram olabilir. Bu uygulamanın bildirimlerini kapatırsanız uygulama aklınıza daha az geleceği için telefonu elinize belki de daha az alacaksız. Aynı şekilde PUBG Mobile nedeniyle telefon elinizden düşmüyorsa bu mobil oyunun bildirimlerini kapatmak oyunu aklınıza daha az getirecektir. Bir diğer basit öneri ise telefonunuzu yattığınız odadan ayrı bir yere koymak. Bu sayede telefona ulaşmak istediğinizde uzakta olduğu için daha az kullanacaksınız. Böylelikle, gece yatmadan önce de telefona bakmamış olduğunuz için uykunuz daha sağlıklı hale gelecek.

 Bu basit önerilerin yanında bazı uygulamalar ekran sürenizi azaltmak için size bazı uyarılar vererek telefonu elinizden bırakmayı da sağlıyor. Yerli ve yabancı pek çok geliştiricinin sunduğu bu mobil uygulamalar telefon bağımlılığından kişileri kurtarabiliyor.  Elbette bir diğer öneri ise telefonunuzun ekranında dikkat dağıtıcı ve vakit harcatan uygulamaları kaldırmak. Böylelikle sürekli olarak görmediğiniz bu uygulamaya girmek aklınıza gelmeyecektir. Bunun yerine bu bağımlılıktan kurtulmak için teknolojinin bir diğer nimeti olan akıllı hoparlörleri de kullanabilirsiniz. Akıllı hoparlörler söylediğiniz bazı işlemleri yerine getirebildiği için telefonu elinize almak zorunda kalmazsınız. Örneğin müzik veya podcast dinlemek için telefonu elinize almak yerine akıllı hoparlörden açabilirsiniz. 

Neler yapalım?

  1. Telefonunuzu elinize almadan önce birkaç saniye bekleyin ve gerçekten telefonu elime almam gerekiyor mu? Diye düşünün.
  2. Ekran sürenizi analiz edin ve çok fazla kullandığınız uygulamalar için zaman sınırları ayarlayın.
  3. Ekranda en dikkat dağıtıcı uygulamaları gizleyin.
  4. Sosyal medya uygulamalarını silmeyi düşünün. Gerekirse, haberleri de tarayıcılar üzerinden kontrol edin. 
  5. Sosyal medyada herhangi bir şey paylaştıktan sonra telefonunuzdan uzak durun. Her 5 dakikada bir yeni beğenilerinizi ve yorumlarınızı kontrol etmek çok cazip olsa da mümkünse İnternetinizi kapatın, böylelikle bildirim bağımlılığınızı beslememiş olursunuz. 
  6. Bildirimleri kapatın veya minimumda tutun.
  7. Evde, işte veya okuldayken telefonunuzu çantanın içinde tutmaya özen gösterin.
  8. Sağlıklı bir uyku için akıllı telefonunuzu yatmadan önce kullanmayın.

 

Cevap bırakın