Teknoloji firmaları otomobil üretmeye başladı ve artık yollarda Xiaomi ve Huawei üretimi otomobiller görmeye hazır olun.
Otomobillerin elektrikli hale dönüşümü beraberinde üretimi kolaylaştırma gibi bir seçenek sundu. Günümüzde belli bir ölçeği olan her firma kendi otomobilini üretir hale geldi. Üretimin bu kadar kolay hale gelmesinin en önemli sebebi ise elektrikli otomobillerin batarya, motor ve şase gibi temel parçalardan oluşması. Geri kalanı da önemli olmakla beraber ana çatının fosil yakıtlı muadillere göre daha kolay kurulması bu alana farklı markaların da girmesini sağladı.
Teknoloji firmaları otomobil üretmeye başladı!
Bu markalarından ilki ülkemizde de büyük satış rakamlarına ulaşan Xiaomi oldu. Markanın SU7 kodlu otomobili Çin’de Mart ayı sonu itibariyle satışa sunuldu ve büyük ilgi gördü. Hatta ilgi o kadar büyük oldu ki Xiaomi SU7 ilk 27 dakika 50 bin ön sipariş aldı. Yeni bir otomobil markası için büyük bir ön sipariş. Tabi bunda aracın fiyatının yaklaşık olarak 30 bin dolar olması ve markanın aracı zararına satmasının da etkisi olduğunu unutmayın.
Bir diğer Çin merkezli marka ise Huawei de otomobil üretimine girdi. Huawei Seres ile birlikte geliştirdiği Aito markasıyla pazara giriş yapıyor. Aito M5, M7 ve M9 Huawei teknolojilerine sahip modeller. Bu modeller de Çin’de satışa sunuldu. Huawei ek olarak Chery ile birlikte geliştirdiği Luxeed isimli lüks bir sedan modeline de destek veriyor. Anlaşıldığı üzere Huawei otomobillerde kendi adını marka olarak kullanmıyor. Bunun yerine ortak üretim yaparak teknolojilerinin araçlarda kullanılmasını sağlıyor.
Çin merkezli teknoloji markalarının otomobilleri şimdilik Avrupa pazarında satılmıyor. Bu konuda eli kulağında diyebiliriz ve önümüzdeki aylarda bu modelleri Avrupa’da görebiliriz.
Apple otomobil planları iptal etti
Çin tarafında bu gelişmeler yaşanırken ABD’de kıtasında haberler pek iyi değil. Apple resmi olarak duyurmadığı otomobil birimini yine resmi duyuru olmadan kapattı. Üzerinde birkaç yıldır çalışılan Apple Car projesi de şimdilik suya düşmüş oldu. Bu konuda resmi bir açıklama yapılmadığı için bu birimin neden kapatıldığı ile ilgili detaylar bilinmiyor.
Yine Bir diğer otomotiv teknolojisi haberi de Samsung’dan geldi. Marka 2017 yılından bu yana otonom sürüş için çalışmalar yapıyordu. Otonom sürüş seviye 4 için çalışan marka bu planlarını bir süre askıya aldığını açıkladı.
Gördüğünüz gibi otomotiv sektöründeki teknoloji firmalarının başarılı ve başarısız olduğu konular var. Özellikle Çin merkezli markalar bu konuda daha agresif ve istekli iken ABD ve Güney Koreli rakipleri daha temkinli yaklaşımlara sahip.
Gelecekte ne olur bilinmez ama teknoloji ile otomobilin birbirine geçmesi fırsatlar getirdiği gibi sorunlar da getiriyor. Bu sorunları çözebilen markalar başarılı olacaktır.