Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiSürücüsüz araçlar bu yıl yollara çıkıyor

    Sürücüsüz araçlar bu yıl yollara çıkıyor

    tomtom_3

    Navigasyon şirketi TomTom ve otomobiller için geliştirdiği teknolojilerle tanınan Bosch, otonom yani kendi kendine yol alabilen sürüş sistemi konusunda işbirliği yaptı. Bosch otomatik sürüş yapabilen test araçlarında TomTom’un özel haritalarını kullanacak. Otonom araçlar, Almanya’da bu yılın sonunda otoyollara inecek

    Bu anlaşma çerçevesinde, TomTom, gerekli haritaları tasarlarlarken, Bosch, sistem mühendisliği çalışmaları temelinde, bu haritaların karşılamak zorunda olduğu özellikleri tanımlıyor. Haritalar, şimdiden Bosch’un Almanya (A81) ve ABD’nin (I280) bazı ana yollarında test ettiği otomatikleştirilmiş araçlarda kullanılıyor.

    Otomatik sürüş gelişimi birçok parçalardan oluşan bir bulmaca gibi kabul ediliyor. Hollandalı harita ve trafik bilgi sağlayıcısı TomTom (TOM2) ve Bosch birlikte bu resmi tamamlamaya yaklaşıyor.

    tomtom_1

    Bu girişimin önemine değinen Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel, “2020’de sadece yüksek hassasiyetli haritalar ile otoyollarda otomatik sürüş yapılabilecek” diyor. TomTom Başkan Yardımcısı Jan Maarten de Vries ise konuyla ilgili şunları söylüyor: “2015 sonuna kadar, Almanya’daki tüm otoban ve otoban benzeri yollarda otomatik sürüş için yeni yüksek hassasiyetli haritalara sahip olmak istiyoruz. Yol kapsamı daha sonra Avrupa ve Kuzey Amerika’nın geri kalanına genişletilecek.”

    Mevcut haritadan farkı ne?

    Mevcut navigasyon sistemlerinde ve yüksek otomasyonlu sürüş için kullanılan haritalar iki açıdan farklılık gösteriyor. Birincisi, doğruluk oldukça yüksek. (desimetre hassasiyeti açısından). İkincisi, yüksek otomasyonlu sürüş için harita bilgileri birden fazla katmandan oluşuyor. Geleneksel temel navigasyon katmanı sürülecek yolların devamı da dahil olmak üzere, A noktasından B noktasına yolları hesaplamak için kullanılıyor.

    Şerit, hız ve yükseklik algısı var

    Lokalizasyon tabakasının üstündeki planlama tabakası sadece yol şerit tipleri, trafik işaretleri, hız limitleri gibi nitelikleri içermekle kalmıyor aynı zamanda yokuş ve yamaç gibi yol geometrisi içeren 3 boyutlu bilgileri de sağlıyor.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN