Street Fighter V İnceleme

0

Street Fighter IV’ün yapımcısı Yoshinori Ono’dan memnun kalan Capcom, Ultra Street Fighter IV’ün satışa sunulmasının ardından gizliden gizliye Street Fighter V’in üzerinde çalışmaya başlamıştı. Yoshinori Ono’nun yine yapımcı olarak bulunduğu Street Fighter V, 2014 yılının Ağustos ayında PlayStation Experience’da duyurulduğu zaman, oyunculara daha akıcı bir oynanışın sunulacağı belirtilmişti. PlayStation 4 ve PC için geliştirileceği söylenen Street Fighter V’in ilgi çekici bir diğer özelliği ise bu iki platformun birbirleri ile uygun şekilde oynayabilecek olmasıydı.

1454855378_streetfigterv

Capcom’un Dimps ile birlikte geliştirdiği Street Fighter V, Unreal Engine 4 ile geliştirilerek seriye yenilikler getireceği de yine bu etkinlikte duyurulmuştu. İlk başta 16 Karakter ile karşımıza çıkacak olan Street Fighter V’e, indirilebilir içerik olarak her ay yeni karakterler eklenirken, oyuncular elde ettiği oyun için paralar ile yine bu karakterleri satın alabilecekler. Capcom, SF V için gelecek olan ilk karakteri Amerikan güreşçisi Alex olarak da geçtiğimiz günlerde duyurdu.

Öncelikle söylemem gerekir ki, Street Fighter V içinizdeki heyecanı karşılayacak ve sizlere hayal kırıklığı yaşatmayacak. Unreal Engine 4’ün karakter yapısı ile rengarenk görsellere sahip olan Street Fighter V’in karakterleri, haritaların renkleri harika görünüyor.

2753138-15772346838_a1fdcfd519_o

Hikaye, versus, hayatta kalma, challenge, training, dükkan ve çoklu oyuncu modlarını sunan bu menüde Street Fighter V profilimizi şekillendirebiliyor ve istediğimiz oyun moduna atılabiliyoruz. Çoklu oyuncu modlarından, hikayeden veya elde ettiğimiz başarımlardan kazandığımız unvan ve profil tasarımları ile Street Fighter V profilimizi de basit bir şekilde özelleştirebiliyoruz.

Street Fighter V’in dövüş profili sistemini bir hayli beğendiğimi belirtmeden edemeyeceğim. Bizlerin oyun içindeki istikrarını, diğer oyuncularla etkileşimimizi ve gücümü gösteren bu profil, her karakteri ne tarzda oynadığımızı da kayıt altına alıyor ve karşılaşma anında rakibimize sunuyor. Eğer Ken’i fazlasıyla agresif oynuyorsanız, rakibiniz profilinizi ve oynanışı tarzınızı gördüğü an daha savunmacı bir oynanış tarzına bürünebiliyor. Ancak, siz ‘görürse görsün yiğidin malı meydandadır!’ derseniz, o sizin bileceğiniz iş tabii.

11-Chunli-Fireball.0

Street Fighter Alpha ve IV’ün devamında geçen hikayemiz Street Fighter III’ten önce yer alıyor. Her karakterin hikayesini ayrı ayrı ele alan Street Fighter V, burada iyi bir iş çıkardığını bizlere sezdirse de, ne yazık ki bu konuda sınıfta kalıyor. Hikaye modunu açtığınızda her karakterin ayrı bir hikayeye sahip olduğunu görüp sevinsek de, karakter seçtiğimiz an hayal kırıklığına uğruyoruz, lakin hikayeler fazla yetersiz ve bizlere kısa karşılaşmaları oynatıyor.

Geldik asıl önemli soruya. Street Fighter IV ve Street Fighter V arasındaki fark ne? Bu soruya verebileceğim ilk yanıt, Street Fighter V’in çok daha oyuncu dostu bir oyun olması. Oyunun fazla kolay olduğunu düşünebilirsiniz, ancak Street Fighter V yine de o tipik SF acımasızlığını barındırıyor ve bunu en iyi seviyeli maçlara girdiğiniz an hissediyorsunuz.

Street-Fighter-V-Karin-13-1280x720

Gelelim Street Fighter V’in asıl özelliği olan V-Trigger ve V-Skill’e. Her karakterin farklı bir V-Skill ve V-Trigger’a sahip olmasıyla birlikte, farklı oynanış tiplerini ortaya çıkartan Street Fighter V, oyunun dövüş mekaniklerinin hem eğlenceli hem de detaylı olması için bir hayli çalışmış. Orta yumruk ve orta tekmeye aynı anda basarak yapabileceğimiz V-Skill’in işlevi her karakterde farklı. Ryu, ünlü Street Fighter oyuncusu Daigo’nun EVO turnuvasında yaptığı ‘savunma’ hareketi ile gelen hareketleri savunabiliyorken, Charlie Nash ise ona doğru gelen ‘projectile’ dediğimiz Hadouken gibi saldırıları emebiliyor.

V-Trigger ise işin daha ‘renkli’ kısmı. Ağır yumruk ve ağır tekme ile aktifleştirebildiğimiz V-Trigger, genel olarak karakterlerimize belirli bir süre için saldırılarında güç veriyor. Charlie Nash, Vega ve R. Mika gibi karakterlerin V-Trigger’ları tek kullanımlık olsa da, Chun-li, Laura, M. Bison ve Karin gibi karakterlerin V-Trigger’ı bizlerin vuruşlarını güçlendirirken, yeni hareketleri yapabilmemize de olanak sağlıyor.

Street-Fighter-V-Beta

Çoklu oyuncu modunun bir hayli başarılı olduğunu söyleyebilirim. İstersek Capcom Fighters Network’ten karşı platformdan arkadaşlarımızla oynayabiliyor, sıralamamıza bakabiliyor ve önceki maçlarımızı izleyebiliyoruz. Battle Lounge ise, bizlere arkadaş grubumuz ile oynayabileceğimiz bir lobi kurmamıza yardımcı oluyor.

Street Fighter V, seriye kattığı yeni oynanış tarzları, karakterler ve görselleri ile başarılı bir yapım olmakla birlikte, mutlaka deneyim edilmesi gereken bir dövüş oyunu olmayı başarmış. Oyunun hikaye modu her ne kadar şimdilik yetersiz olsa da, Capcom bu durumu Haziran ayında düzeltecek gibi görünüyor. Eğer Street Fighter serisine başlamak istiyor, veya SF IV yüzünden seriye küstüyseniz, Street Fighter V seriye yeniden başlamak için en doğru seçim ve anı sizlere sunuyor.

Cevap bırakın