Star Wars teması kesinlikle her oyuncunun damak zevkine uyan detaylara sahip değil. Bazıları için bu detaylar muazzam güzellikte olsa da kimi zaman tersi durumunu düşünen çokça oyuncunun olduğunun gerçeğini kabul etmek gerek. Bu sefer bizi karşılayan yapımlardan biri Star Wars: Hunters. Ücretsiz olarak oynayabileceğiniz Star Wars: Hunters, Arena türü takım bazlı rekabetçi oyun sevenlere hitap eden yapımlardan. Oyun, bu tür için oldukça geleneksel yöntemlerle birbirlerine karşı savaşan takımlarla farklı oyun modlarında hızlı tempolu maçlar sunuyor. Oyun Nintendo Switch, iOS ve Android için ücretsiz olarak sunuldu.
Arena’da, Galaktik İç Savaş’ın hangi tarafından geldiğine bakılmaksızın zafer için savaşan 4 kişilik takımlarla PvP savaşları hüküm sürüyor. Star Wars: Hunters, tanınabilir karakterler ve mekanların tam avantaj sağlamak için kullanılmasıyla franchise temasından büyük ölçüde yararlanmaktan geri kalmamış. İkonik temanın bu kullanımı Star Wars hayranlarının dikkatini kolayca çekecektir zaten. Ne yazık ki, bu tarz oyunlara son yıllarda fazlasıyla doymuş durumda olduğumuzu kabul etmek gerek. Bu durum oyun için dikkat çekme kısmında Hunters’ın biraz sıkıntı yaşayacağının göstergesi. Çoğu benzer türdeki oyunda olduğu gibi, seçebileceğiniz üç rol var, bunlara avcı sınıfı da diyebiliriz aslında: Tank (tank), destek (support) ve hasar (damage).
Esasen, oyuncular avcılarını seçer ve ardından maç başladığında, her iki takım da olabildiğince çok rakibi ortadan kaldırmak için oyuna dahil olur. Arena temelli olmasının en büyük getirisi bu. Farklı tarzlardaki haritalarda hayatta kalmak için atik olmanız gerekiyor. Renklerin kullanımı, hangi oyuncuların ateş etmek için dost veya düşman olduğunu belirtmeye yardımcı olur, ancak friendly fire neyse ki kapalı. Star Wars: Hunters’a 8 haftalık uzun bir sezon verilmiş ve bölümler ile ligler arasında ilerlerken rekabeti tepede tutmaya çalışmış. Her dereceli maç ya Squad Brawl, Trophy Chase, Power Control ya da Dynamic Control olabiliyor.
Squad Brawl’da, iki takım birbirini elemek için mücadele ediyor. Trophy Chase, iki takımın %100’e ulaşana kadar Trophy Droid’i elde tutmak için birbiriyle savaşmasını sağlıyor. Power Control, takımların üzerinde savaşması için arenada birden fazla Kontrol Noktasına sahip. Dynamic Control, takım arkadaşlarının ele geçirmek ve diğer takımı uzak tutmak isteyeceği dönen Kontrol Noktalarına sahip.
Bu modlar rastgele denk gelirler ve ne yazık ki tercih edilen bir oyun tarzını seçmenin bir yolu şimdilik yok gibi görünüyor. Her şey iyi güzel de, modlar vs rastgele durumu biraz ilginç, hikaye kısmı da var elbet. Star Wars: Hunters, Galactic Civil Wars’un sona ermesinden hemen sonra, Arena’nın kahramanların ortaya çıkması ve kendilerine bir isim yapmaları için bir yol haline geldiği yerde geçiyor. Bu arena Vespaara’da bulunuyor ve HoloNet üzerinden galaksinin dört bir yanına yayınlanarak izleyicilere gladyatör eğlencesi sunuyor. Arenada yeteneklerini test etmek için öne çıkan bu yarışmacılar, İmparatorluk birliklerinden ödül avcılarına kadar çok çeşitli geçmişlerden geliyor. Bu, oyun içinde çok fazla öne çıkmaya çalışmayan oldukça basit bir hikaye aslında, ancak olduğundan daha fazla bir şey olması gerekmiyor.
Star Wars: Hunters’ın odak noktası Arena’da savaşmak ve bu oldukça basit. Dahası, arenada, meydana gelen savaş için mükemmel bir şekilde pratik olsa da, Star Wars serisinden tanınabilir alanların hissini yakalayan birkaç farklı harita var.
Oyunun hızlı yapısı ve keyfi açısından PlayStation – Xbox konsollarında veya PC’de mevcut olmaması talihsiz bir durum ve umuyoruz bu gelecekte tekrar gözden geçirilir. Oldukça keyifli ve bir mobil oyuna göre bol seçenekli olan oyunun en azından konsollar ve PC’de olması iyi olabilir.
Ancak maçlar birkaç dakikadan daha uzun sürmemesi kompakt ve basit bir oynanışı herkes sevmeyebilir. Özellikle daha karmaşık ve güçlü bir oyun planı isteyen oyuncular için başka oyunları memnuniyetle önerebiliriz. Star Wars: Hunters sevilen ve tanınan bir franchise kullanmanın avantajına sahip olsa da, onu diğerlerinden ayıracak pek bir şey yok.