2Oyun dünyasında bazen yıllar sonra eski bir dost ile buluşma gibi hissettiren yapımlar karşımıza çıkıyor. Geçmişin geçmişte kalması gerçeğini genelde gözden kaçırıyor ve bu oyunlara yükseliyoruz. Sonrası hüzün. Star Wars: Bounty Hunter da bizze eski bir dost ile tekrar buluşma hissini veren bir yapım. Ama bakalım eski dostumuz ne kadar değişmiş?
Star Wars: Bounty Hunter bize Jango Fett’in ikonik varlığını yeniden hissettirmeyi amaçlıyor. İyileştirilen grafikler, performans ayarları derken kendimizi oyunun gidişatına bırakıyoruz. Burada unutmamamız gereken, oyunun 2000’lerin başında çıktığı ve o dönem oyun dünyasında bugüne göre çok farklı oyun anlayışının olduğu kısmı. Günümüz kafasıyla 2000’leri yorumlamak pek mümkün değil çünkü.
Hakiki Star Wars hayranlarına hitap eden oyunun geçtiği dönemi anlamak isteyen yeni nesil Star Wars meraklılarının (eğer hala izlemedilerse The Phantom Menace ve Attack of the Clones yapımlarını bir elden geçmeleri gerekecek. Seri kendi içinde dizilerle vs. genişliyor doğal olarak. Yeni bir bilginin yer edebilmesi için altlık yapılması şart.
Tekrar hatırlatmak lazım, bu yapım aslen 2002 yılında çıkmış bir oyunun tekrar elden geçerek iyileştirilmiş bir hali. Size yepyeni ve kusursuz bir deneyim vaad etmiyor. Lakin Aspyr’a da hakkını verelim, o kadar da kötü bir şekilde alıp elden geçmemiş yapımı.
Oyunun gidişatı 2000’lerin klasik aksiyon oyunlarını merkeze alan bir yapıda. Jango Fett’in jetpack’i tüm olaya bambaşka bir hava katıyor ama erken aşamalarda. Sonrasında oyun biraz tekrara düşüyor. Oyunun bölüm tasarımı, canlarınız ve sizi bölüme tekrar başlatma düzeni sabrınızı zorlayabilir. Uzun bölümlerde en ufak hatada tekrar başa kadar yolculuk etmek bir yerden sonra geriyor insanı.
Oyunun teması ödül avcısı olunca akan hikayenin ve çevresinde dolanan olayların ilgisi de bu yöne kayıyor ister istemez. Burada ne kadar eski bile olsa gidişattan spoiler vermeyeceğim, oyunu denemek ve Jango Fett’i araştırmak isteyenlere ayıp olmasın.
Belli bir konuya bağlı kalan ve geçmişin oyun anlayışıyla karşımızda Star Wars: Bounty Hunter için kabaca bir artı – eksi tarzında değerlendirmeyle masaya yatıracak olursak eğer;
Eski bir oyun için daha fazlasının yapılması gerekirdi. Peki buna değer miydi? Ne kadar Star Wars fanını tekrar buraya odaklayabilirlerdi? Hem yaş grubu hem de donanım olarak günümüzde nasıl bir kitle ile buluşturabilirlerdi merak ediyorum.
Oyunun genel olarak bölüm tasarımı ve oyun anlayışı günümüzden çok uzak. Bunun değişmesi demek oyunun tüm dokusunun da değişmesi anlamına gelir ki var olan ruhu kaybederdi.
Görsel anlamda iyileşmesi güzel ama günün sonunda ne kadar güzel görünürse gözüksün, mantıklı bir şekilde oynayamadıktan sonra bir anlamı olmuyor.
Eski günleri anmak ya da o dönemin oyunlarını merak edenler için Star Wars: Bounty Hunter piyasaya ortalama bir giriş yapıyor diyebiliriz. Büyük beklentiniz olmasın, büyük üzülebilirsiniz.