Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunGoogle Stadia, 5 Adımda Oyun Dünyasında Nasıl Başarılı Olabilir?

    Google Stadia, 5 Adımda Oyun Dünyasında Nasıl Başarılı Olabilir?

    Google oyun dünyasına çok farklı bir yerden giriş yaptı. PlayStation veya Xbox gibi donanım üretmek yerine Netflix veya Spotify gibi dijital abonelik anlayışını getirdi. Yıl sonunda resmi olarak başlayacak bu hizmet, Ubisoft, EA gibi devlerin oyunlarını kapsayacak. Henüz belli olmayan bir ücret karşılığında birçok platform üzerinden Stadia kullanabileceksiniz. YouTube’da oyunun videosunu izlerken, oynamaya başlayabileceksiniz. Üstelik 4K ve 60FPS garanti! Bulut sistemine dayanan bu hizmetin tutması için öncelikli olarak çok stabil internet gerekiyor. Zaten 5G’nin dünyada eli kulağında. Eğer 5G üzerine daha detaylı bilgi istiyorsanız ilgili yazımıza göz atabilirsiniz. Tabii iş bununla da kalmıyor. Stadyum kelimesinin çoğulu anlamına gelen Stadia ile Google, zirvede olacak mı? Aşağıda yazdıklarımıza dikkat ederse neden olmasın…

    stadia
    Stadia ile Google Chrome tarayıcı destekleyen her platforma girmek istiyor

    Stadia Özel Oyun Cenneti Olmalı

    Bir oyun platformunu başarılı kılan en önemli unsurlardan biri o platforma ait özel oyunlardır. Özellikle Sony’nin Microsoft’a karşı PlayStation’daki en büyük kozu her zaman bu özel (exclusive) oyunlar olmuştur. Google da kendine yer açmak ve yerini sağlamlaştırmak istiyorsa mutlaka özel birkaç çıkışta birkaç bomba isim duyurmalı.

    Eksiksiz bir Çıkış Yapmalı

    Stadia çok iddialı bir platform ve büyük hedeflerle geliyor. Tamamen bulut üzerine odaklanması da klasik oyuncular için bir şüphe uyandırıyor. Dolayısıyla Google, Stadia’yı beta veya alfa olarak çıkarırsa büyük bozguna uğrayabilir. Kullanıcılar ilk deneyim anından itibaren en az soruna maruz kalmalı. (takes2fitness) Eğer Google, “Önce bir başlayalım sonrasına bakarız” mantığını güderse şok bir düşüş yaşayabilir.

    Akıllı Televizyon Uygulaması Olarak Gelmeli

    Yeni nesil oyun aboneliği tabletten, telefona hemen hemen her yerde çalışacak. Ancak burada bir püf nokta var. Aslında bu hizmet Chrome tarayıcıya sahip her cihazda çalışacak. Bu da akıllı televizyonlar için sorun teşkil ediyor. Android kullanmayan LG ve Samsung gibi akıllı televizyon üreticileri ile Stadia’nın bir şekilde uyumlu olması lazım. Aksi takdirde Google, Chromecast veya Firestick gibi ek bir ürün zorunluluğu koyarsa kullanıcı tabanını genişletmekte sıkıntı yaşayabilir.

    ubisoft
    Ubisoft, Google ile anlaşan ilk firmalardan. Oyun ortaklığı yakında çığ gibi büyeyecektir

    Bağımsızların Gücünü Almalı

    Stadia çıktığı ilk andan itibaren kapılarını tamamen bağımsız geliştiricilere açmalı. Bu konuda telif hakları ve bürokratik engelleri aşarak herkesin oyun geliştirebileceği bir hizmet anlayışını benimsemeli.

    Yapay Zeka ve Kişiselleşmeye Önem Vermeli

    Hiç şüphesiz çok kısa süre içinde Stadia’da yer alan oyun sayısı 1000’i geçecek. Bir yıla kalmadan 10000 gibi uçuk rakamı görebiliriz. Bu durumda Stadia içinde kaybolduğunuz dijital bir çukur olabilir. İşte yapay zeka, derin öğrenme gibi yenilikçi algoritmalarla Google, oyunculara özel bir öne çıkarma sistemi sunmalı. Aksi halde yapımcılar ve oyuncular arasındaki köprü yıkılabilir. Şu an şahsi görüşüm Play Store’daki deneyimin bir sonraki aşama için yetersiz olduğu yönünde.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN