Sosyal Ticaretten Metaverse’e

0

Sosyal Ticaretten Metaverse’e uzanan ekosistemin yaratacağı yeni dünya ve paydaşlarının kimlerden oluşacağı büyük bir merak konusu.

Ürün ve servisleri ile alakalı içerikler oluşturulup, sosyal medya kanalları üzerinden yaygınlaşmasını sağlayan firmaları büyümesini sürdürüyır. Küçük çaplı satış yapan perakendeciler için ise sosyal mecraları aynı zamanda birer online mağaza olarak kullanıyor. Yakın gelecekte yeteneklerimizi geliştirebileceğimiz, bağlantılarımızı güçlendirebileceğimiz ve etkileşimlerimizi zenginleştirebileceğimiz Metaverse ise henüz emekleme aşamasında…

 

“Sosyal Medya, Sosyal Alışveriş, Sosyal Ticaret” Döngüsü

Tüm zamanlarda marka iletişimi doğru mesajı, doğru kanaldan, doğru zaman ve doğru hedefleme üzerinden gerçekleşmişti. Modern pazarlama ve iletişim yöntemleri ise teknolojinin desteği ve sosyal medya kanalları ile genişliyor. İncelikli, insana dokunan ve samimi bir hikâye anlatan içeriklerle güçlendirilen iletişim yöntemleri, perakendeyi taçlandıran sosyal etkiler “Sosyal Medya, Sosyal Alışveriş, Sosyal Ticaret ile adeta bir döngü içerisinde ilerliyor.

Yakın gelecekte yeteneklerimizi geliştirebileceğimiz, bağlantılarımızı güçlendirebileceğimiz ve etkileşimlerimizi zenginleştirebileceğimiz Metaverse ise henüz emekleme aşamasında. Diğer yandan insan deneyiminin bir sonraki sınırı olarak da tanımlananan bu kavram, şirketlerin müşteri katılımı, marka bilinci oluşturma, ürün geliştirme, inovasyon ve nihayetinde tüm iş modellerine yönelik yaklaşımlarında radikal değişimler getirme potansiyeli taşıyor. Metaverse, deneyim savaşlarının tırmanışa geçtiği günümüzde, kullanıcı deneyimini merkeze alarak farklılaşmaya çalışan markalarında radarında bulunuyor.

Metaverse, bilgisayarlar ve üç boyutlu görüntü veren cihazlar sayesinde kişinin yapay bir ortama dahil olmasına imkân sağlayarak, gerçek ve sanal dünya arasında bir köprü vazifesi görüyor.

Tüm bunların yanında bir konsept ve ekosistem olarak Metaverse, birçok teknolojinin bir arada gelerek yeniden yorumlanarak ortak bir noktada buluşmasından oluşuyor. Daha şimdiden birçok markanın Metaverse dünyasında mağaza açtığını, reklam verdiğini veya etkinlik düzenlediğini takip ediyoruz. Sınırların kalktığı, Metaverse gibi yeni dünyaların inşa edilmeye başladığı şu günlerde, blockchain teknolojisi ve kripto varlıklar sayesinde birçok alanda DeFi etkisini gözlemliyor ve bu yeni nesil finansal akışın giderek daha da büyüyeceğini görüyoruz. Metaverse üzerinde kurulması düşünülen bu düzen ve çoğu sektörü içerisine dahil edecek bu ekosistemin yaratacağı yeni dünyayı ve paydaşlarını merak ediyoruz.

Dünyanın en büyük teknoloji şirketleri, metaverse’ün geleceği üzerine bir dolu geliştirme üzerinde çalışıyor olabilir, ancak günün sonra sonunda metaverse’ün geleceğine karar verecek olan değişime yön verecek sektörler ve kullanıcılardan başkası değil.

 

Sosyal Ticaretten Metaverse’e

Şu an itibariyle metaverse, sosyal medya ve diğer ana akım ürünlere kıyasla niş bir ürün olarak kabul ediliyor. Bununla birlikte, bu dijital dünya hala heyecan verici, etkileyici yetenekler sunma potansiyeline de sahip.

Metaverse’in ortaya çıkışı ise, işletmelerin ve markaların sosyal medya pazarlamasının arkasındaki gücü ve sosyal medyanın insanların harcamaları üzerindeki etkisini görmeye başladığımız 2008 ve 2009 yıllarındaki sosyal medyanın ilk günleri ile benzerlik taşıyor.

Bu konuda sosyal medya kullanımını yeniden keşfetme eğilimini nasıl yönlendirdiğine bakmamız yeterli:

  • Periscope ve Meerkat, Canlı Yayının yolunu açtı
  • Snapchat, Hikayelerin yolunu açtı
  • Clubhouse bu yıl sesli sohbetlerin kapısını açtı.
  • Halihazırda var olan Facebook Horizon ise görünen çok daha büyük bir girişime dönüşme potansiyeli taşıyabilir.

Bu birkaç örnek bile, yeni teknolojinin ve internette doğurduğu yenilikçi özelliklerin milyarlarca kullanıcıyı kaçınılmaz olarak bir araya getiren sosyal medya platformlarının potansiyeline işaret ediyor.

Sosyal medyanın etkisi ve teknolojinin evrimi, tüm perakende sektörünü mevcut müşterileri korumak ve rekabet avantajı elde etmek için benzersiz iş modelleri sunmaya zorluyor. Tüketicilere değer katan, sadakati artıran hizmet operasyonları ve pazarlama yaklaşımları ile bir model tasarlamak ise ancak sosyal medyanın gücü ve her geçen gün büyüyen sosyal kapsayıcılığı ile hayata geçebilir.

 

 

İnteraktif Ürün Görselleştirmesi yükselen değer.

İnsanlar bir ürünü satın almadan önce denemeyi seviyor. Metaverse ise bu deneyim yolculuğuna katkılar sunmaya hazırlanıyor.  Dijital arabirimlerin egemen olduğu günümüzde, etkileşimli ürün görselleştirme tüketicilere ürünleri satın almadan önce deneyimle, görme ve anlama fırsatı da veriyor. Başarılı örneklerin artışı ile birlikte, tüm dünyada çevrimiçi tüketicilerin ürünlerle daha da fazla etkileşime girme eğilimi artıyor. Bu artış markaları köklü bir değişim yapmaya zorunlu kılıyor. Etkileşimin geleceği için atılacak o en büyük adım interaktif ürün görselleştirmesi olabilir.

Aşağıdaki yazımda tüketicilerin değişen satın alma alışkanlıklarına ve etkileşimin geleceğine yer vermiştim.

 

İnteraktif Ürün Görselleştirmesi Yükseliyor

 

Cevap bırakın