Sosyal medyada sahte takipçili influencer tehdidi

0

Sosyal medyadaki ‘sahte takipçili’ influencer’ların, reklam veren markalara 1,3 milyar dolara varan zararlar açabileceği iddia ediliyor. 

Markalar için son yılların öne çıkan tanıtım alternatiflerinden biri de ürün ve hizmetleri için sosyal medyada yüksek takipçili influencer’larla iş birlikleri gerçekleştirmek. Bu kapsamda yürütülen bir araştırma ise şirketleri dikkatli olmaya davet ediyor.

Dijital medya odaklı siber güvenlik kuruluşu Cheq ve Baltimore Üniversitesi tarafından yürütülen çalışmanın sonuçlarına göre, küresel düzeydeki ‘sahte takipçili’ influencer’ların reklam veren markalara zararı 1,3 milyar dolar olacak. Bu çarpıcı rakam, pazarın yaklaşık yüzde 15’inin sahte influencer’lardan oluştuğuna işaret ediyor. Marketin toplam büyüklüğünün 8,5 milyar doları bulması bekleniyor.

Sahte influencer’ların kendilerini etkili göstermek adına takipçi satın aldığı, botlar tarafından yapılan yorumlarla paylaşımlarını güçlü hale getirmeye çalıştıkları kaydediliyor.

Yayınlanan raporda 10 bin takipçisi bulunan mikro ölçekli bir influencer’ların sponsorlu içerik için 250 dolar talep edebildiği, buna karşın gerçekte 1-2 takipçisi bulunan bir sahte hesabın da aynı rakamları alabildiği belirtiliyor. Bu da marka tarafından ödenen paranın boşa gitmesi anlamına geliyor.

Bu noktada markalar açısından çalışılmak istenen influencer’ların iyi belirlenmesi gerektiğinin altı çiziliyor. Yorum/takipçi sayısında ciddi farklar, bu noktada öne çıkan ayrıntılardan biri örneğin.

Öte yandan Instagram, beğenileri göstermeme şeklindeki yeni bir özelliğin testlerine devam ediyor. Bu özelliğin platformda sıklıkla görülen sahte beğeni semptomunu azaltması muhtemel.

Cevap bırakın