Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    ManşetSosyal Medyada 2018 Oldukça Renkli Geçti

    Sosyal Medyada 2018 Oldukça Renkli Geçti

     

    Özellikle internet kullanımının yaygınlaşması ve artan hızı sosyal medya kavramının hayatımıza girmesinde büyük etken oldu. Hayatımıza büyük bir hızla giren Facebook, Twitter, Instagram, Google Plus, Youtube, Pinterest gibi platformlar yardımıyla sosyal medya kullanıcıları ürettikleri kendi içeriklerini, çektikleri fotoğrafları, haber ve makaleleri ve fikirlerini özgürce paylaşmaya başladılar. Son yıllarda kurumlar tarafından da kullanılan sosyal medya kurumların hedef ve potansiyel müşterilere ulaşmalarını sağlayan en aktif ve hızlı yöntemlerden biri olarak dikkat çekiyor.

    Sosyal Medyada 2018 Yılında Yaşanan Gelişmeler

    2018 yılı içerisinde sosyal medyada ilginç gelişmeler oldu. En çok dikkat çekenlerine kısaca değinelim.

    Facebook’ta Aktif Kullanıcı 2 Milyar 171 Milyon

    Facebook’un 2018’de üçüncü çeyrek sonuçlarına göre aylık aktif kullanıcı sayısını bir önceki çeyreğe göre 37 milyon, 2017 yılı sonuna göre ise 142 milyon artırarak 2 milyar 271 milyona çıkardı. Bu durum Facebook’un popülerliğini hala sürdürdüğünü gösteriyor.

    Sosyal Medyada Takipçi Satın Almak Kolaylaştı

    Sosyal medyanın hayatımızdaki yeri arttıkça kullanıcılar da çok daha fazla takipçiye ulaşmak, daha çok beğenilmek, takipçilerden pazarlama yöntemiyle para kazanmak veya sosyal statü gibi nedenlerle takipçi satın almayı tercih eder oldular.

    Aslında bu durum hiç de etik olmayan bir yöntemle sahte hesaplar üzerinden gelen takipçilerdir. Siz para ödeyip takipçi satın almış olsanız bile belli bir zaman sonra bu hesapların sizi takip etmeyi bıraktıklarını görürsünüz. Diğer bir gerçek de artık takipçi satın almanın çok kolaylaştığını görüyoruz. Artık her yerde karşımıza çıkan reklamlarıyla küçük paralar karşılığında ve bir kaç tıklama ile takipçi satın alabiliyorsunuz.

    Kurumlar da Sosyal Medyanın Önemini Fark Ettiler

    Artık sadece bireyler değil büyüklüğü ne olursa olsun şirketler de son birkaç yıldır kendi sosyal medya birimlerini kurmaya veya bir Sosyal Medya Ajansı ile çalışmaya başladılar. 2018’de oldukça artış gösteren bu konuda özellikle şirketler YouTuber’larla ve Instagram fenomenleri ile çok daha fazla işbirliğine gittiler. Yaşları oldukça genç olan bu fenomenlerin oldukça büyük paralar kazandıklarına dair çıkan haberleri sıkça duymaya başladık.

    Facebook’ta 30 Milyon Kullanıcının Hesabı Ele Geçirildi

    Facebook yaptığı açıklamada sistemdeki bir güvenlik açığından faydalanan siber korsanların 30 milyona yakın Facebook kullanıcısının telefon numarasın ve e-posta adreslerinin ele geçirildiği bilgisini verdi. Bu saldırıda yaklaşık 14 milyon kullanıcının nerede yaşadığı, medeni durumları ve dini inançlarına dair bilgiler açığa çıktı. Bu saldırı bu güne kadar Facebook’un başına gelen en büyük siber saldırıydı.

    Sosyal Ağlar Boşanma Konusu

    2018’de dikkat çeken başka ilginç bir konu da Facebook, Instagram, Twitter ve benzeri sosyal ağların eşler arasında boşanmalara yol açması. Popüler olan sosyal ağlar ve bunlara sağlanan kolay erişim ile eşlerin yeni insanlarla çok daha kolay tanışmaları ve bazılarının da yeni ilişkiler yaşamasına sebep olduğundan boşanmaların sayısı gittikçe artıyor. Olaya sadece aldatma açısından değil aynı zamanda eşlerin sosyal medyaya olan bağımlılıklarından ötürü birbirlerine az zaman ayırmaları açısından da bakmak gerekiyor.

    Facebook’ta Cambridge Analytica Skandalı

    Sosyal medya 2018’de ABD Başkanı Donald Trump’ın seçim kampanyası için çalışan danışmanlık şirketi Cambridge Analytica’nın 50 milyon Facebook kullanıcısının bilgilerini izinsiz olarak eriştiği skandalı ile sarsıldı. Skandalın ortaya çıkmasıyla birlikte #deletefacebook kampanyası düzenleyen kullanıcılar herkesi Facebook hesaplarını silmeye davet ettiler. Bu skandal ile Facebook kısa bir sürede 50 milyar dolara yakın bir değer kaybetti.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN