Sosyal medyanın dünyanın her yerindeki insanları buluşturma fonksiyonu Facebook, Twitter, Line, YouTube gibi platformları akıl almaz ‘odak noktaları’ konumuna taşıdı. Facebook ise konunun en önemli başlıklarından. Birçok konuda oldukça iddialı rakamların hedef alındığı sosyal ağ, yayınladığı yeni bir veri ile internet dünyasında büyük ses getirdi.
Yeni bir kilometre taşı olarak nitelendirilen duyuru, Facebook’un günlük ziyaretçi sayısının 1 milyar kişiye ulaşması gibi sansasyonel bir konuya işaret ediyordu. Geçtiğimiz Pazartesi günü için ulaşılan bu rakam, şirketin CEO’su ve kurucusu Mark Zuckerberg tarafından açıklandı.
Facebook, aylık kullanıcı sayısı olarak tanımlanan veriye büyük önem veriyor. 2015 yılına dair yayınlanan en son bilgi, şirketin ilgili düzlemde 1 milyar 310 milyon kişiye ulaştığı yönündeydi. Kullanıcılar tarafından ayda en az bir defa Facebook’a girilmesi olarak özetlenebilen bu internet verisinin, kısa süre içinde 1,5 milyara ulaşması hedefleniyor. Bu açıdan günde 1 milyar kişiye ulaşılmasının önemi bir hayli büyük.
Küresel anlamda sosyal medya her ne kadar yaygın olsa da günlük 1 milyar ziyaretçiye ulaşmak hiç de kolay değil. Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde sosyal medya kullanımı yüksek, ancak Afrika gibi kıtalar için aynı şeyi söyleyebilmek zor. İnternet bağlantısının oldukça düşük/hatta olmadığı çok sayıda ülke var ve buralarda Facebook kullanımı oldukça düşük seyirde.
Çarpıcı bir örnek vermek gerekirse Asya ülkesi Afganistan’da bir internet sayfasının açılma süresi 3 dakikayı dahi geçebiliyor. Bu nedenle internetin yaygınlaşmasının Facebook için taşıdığı önemin yanı sıra ‘hızı’ da kilit önem arz ediyor. Hatta bu alanda Facebook Lite gibi düşük veriye ihtiyaç duyan arayüzler sunuluyor, ücretsiz internet için çalışmalar da devam ediyor.