Sosyal medya paylaşımlarında zamanlama

0

Social Media Time Management

Facebook, Twitter, Instagram… Sosyal medya dünyasının bu üç silahşoru artık hayatımızın bir parçası haline geldi. Yeni tanıştığımız birine sorduğumuz ilk sorular arasında “Facebook’ta var mısın? Twitter hesabın var mı? Instagram’da resim paylaşıyor musun?” diye soruyoruz.

Elbette takip etmek kadar, takip edilmek, izlenmek de hoş bir duygu… Özellikle son dönemde adına “sosyal medya fenomenleri” denilen ve izleyici sayısı çok yüksek olan birçok kişi, sosyal medyanın getirdiği nimetlerden yararlanıyor. Hatta birçok firma hedef kitlesine ulaşabilmek için bu sosyal medya fenomenleriyle çalışmayı tercih ediyor. Bu durum da, birçok kullanıcının “takipçi kasması”na neden oluyor. Daha ilginç mesajlar, daha ilginç fotoğraflar üretmek, daha ilginç bir içerikle izleyicileri arttırmak için özel bir çaba gerekiyor.

Ayrıca, birçok blogger da blog sitelerine sosyal medyadan ziyaretçi taşıyorlar. İlginç bir yazı yazan, ya da video hazırlayan bir kimse Twitter, Facebook ve Instagram yoluyla içeriğini kitlelere ulaştırmaya çalışıyor.

Peki, diyelim ki şahane bir yazı hazırladınız… Bomba gibi bir konu… Saatinize bakıyorsunuz… Saatler 16.00’yı gösteriyor. Acaba yazınızın duyurusunu sosyal medyada yapmak için sizce iyi bir zaman mıdır? İnsanlar, sosyal medya mesajlarını genellikle saat kaçta okuyorlar veya “like”lıyorlar. Mesajınızı doğru zamanda iletip daha fazla kişiye ulaşmak daha iyi olmaz mıydı? Ya da şöyle soracak olursak, gerçekten mesajınızı ne zaman attığınız fark eder mi? Cevap: Hem de nasıl fark eder…

Facebook

Sosyal medya uzmanlarının yaptığı istatistiklere göre özellikle Facebook uygulaması için en uygun günler Perşembe ve Cuma… Özellikle bugünlerde gönderi yaparsanız okunma ve beğenme sayısı inanılmaz rakamlara ulaşıyor. Peki, neden bugünlerde böyle oluyor? Uzmanlara göre, insanlar Perşembe ve Cuma günleri işleriyle ilgili konsantrasyonlarını yitirmeye başlayıp Facebook’a daha fazla zaman ayırıyorlar. Perşembe ve Cuma günleri özellikle öğleden sonra 13.00-15.00 arası gönderilerinizin okunma şansı çok daha fazla… İstatistikler bunu gösteriyor. Durum güncellemesi yapmak için de en iyi zaman olarak öğle saatleri gösteriliyor. Yani sonuç şu: Facebook için kesinlikle Perşembe ve Cuma… Saat olarak da 12.00 ile 16.00 saatleri arasında paylaşım yapmanızda yarar var.

Twitter

Gelelim Twitter’a… Buradaki mesajlarınızın ömrü aşağı yukarı 24 dakika kadar… Facebook ile kıyaslandığında 4 kat daha kısa… Yani mesajınızı iletmeniz için şansınız çok da fazla değil… Huffington Post’ta yayınlanan bir rapora göre en fazla “retweet” yapılma zamanı saat 17.00, saat 12.00 ve 18.00 olarak sıralanıyor. Ayrıca saat 12.00 ve 18.00 arası tweet mesajları çok daha fazla okunuyor.

Tweet mesajları daha çok B2B içerikliyse Pazartesi-Cuma arası en iyi günler diyebiliriz. Hafta sonları kimse işle ilgili tweet’leri görmek istemiyor. Ancak B2C mesajlar için en iyi günler de Çarşamba ve hafta sonu diyebiliriz…

Hubspot’un raporuna göre Pazartesi – Cuma arası saat 12.00 ile 15.00 arası en iyi zamanlar olarak gösteriliyor. Ayrıca Çarşamba günleri saat 17.00 ile 18.00 arasında da çok iyi sonuç elde edebilirsiniz.

Kissmetrics, hafta içi günlerde saat 17.00’nin en iyi “retweet” zamanı olduğunu iddia ediyor raporunda. Onlara göre en iyi zaman saat 17.00… En iyi günler ise hafta ortası ve hafta sonu günleri…

Instagram

Bu sosyal uygulamada başarılı olabilmek için sizi kimlerin izlemeye aldığını bilmenizde ve günlük alışkanlıklarını takip etmenizde yarar var. Nerede yaşıyorlar, kaç yaşındalar, gün içinde çalışırken web’te geziniyorlar mı gibi bilgiler size Instagram ortamında en iyi zamanı gösterecektir.

Bu konuda bir rapor hazırlayan Hubspot’a göre Pazartesi-Perşembe arasında herhangi bir saat Instagram’da paylaşım yapmak için ideal. Ancak, saat 15.00-16.00 arası kesinlikle paylaşım yapılmamalı…

Cevap bırakın