Sniper Ghost Warrior Contracts 2 İnceleme

0

FPS türünün hayatımıza girmesiyle birlikte uzunca bir süre genellikle salt aksiyonun baz alındığı oyunlar ile karşılaştık. 2000’lerin başında gizliliği “Stealth-Action” olarak hayatımıza dahil eden yapımlar ile birlikte oyun dünyasında büyük hareketlenmeler oldu. Commandos ve Hitman isimlerine burada gerçekten oyuncular olarak çok şey borçluyuz. Yoğun aksiyon öncesi çok sağlam bir strateji üretmeniz ve ona bağlı kalarak finale kadar adım adım ilerlemeniz gereken, olası sorun çıkması halinde çok hızlı alternatif planlar üretip tekrar ana plana geri dönmeniz konusunda sizi düşünmeye sev eden bu iki yapım ve sonrasında gelen benzer yapımlar hayatımızı çok değiştirdi. Bu bağlamda konuğumuz Sniper Ghost Warrior Contracts 2. Sniper serisinin 6. oyunu. Burada şu noktanın altını çizmem gerek, bu yapımı Sniper Elite serisi ile karıştırmayın. İki yapımda birbirinden farklı firmalar tarafından geliştirilen ve sunulan oyunlar. Bir miktar birbirleri ile benzerlikleri var fakat sundukları heyecan birbirinden farklı.

Tekrardan Sniper Ghost Warrior Contracts 2 ‘e dönecek olursak, yapımın tarzından biraz bahsederek başlayalım konuya. Klasik taktik-FPS oyunlarının aksine bu yapım öncesiyle ve sonrasıyla bizi göreve ve harita üzerinde özgürlüğü sunulan bir alanda görevi gerçekleştirmeye bırakıyor.

Kolay bir oyun olmadığını ve zorluk seviyeleri arttırıldıkça daha da gergin dakikaların sizi beklediğini söyleyebilirim. Özellikle yerçekimi, rüzgar ve karakterimizin yetenekleri çerçevesinde size sunulan farklı araçlar ile görevleri başarmanız isteniyor. Diğer oyunların aksine harita üzerinde ana ve yan görev mantığı ile dizilmiş oyun akışından çok, görevler ve challenge’lar mevcut. Oyun stiliniz birazda bu elinizdeki imkanları doğru kullanmak ve sonuca gittiğiniz yolda neleri nasıl yapabildiğiniz ile alakalı size cevaplar olarak geri dönüyor.

Bölgeler içinde size ayrılan görev serileri kendi içinde farklı görevlerle birlikte geliyor. Göreve hazırlık, toplanacak eşyalar, silahların seçilmesi, özel mermi kullanabilme, ana silah, ikincil silah ve tabanca seçimleri, ayrıca yanınızda taşıyabildiğiniz fırlatılabilir bıçaklar, drone vb aletlerin seçilmesi her görevin gidişatını etkiliyor. Bunların çoğu oyunun başında size kapalı olarak geliyor. Satın alarak envanterinize ekleyebiliyorsunuz. Bazı eşyaları (c4, anti-personel mayınlar vb.) harita içinde bulup kullanabiliyorsunuz.

Oyunu nasıl oynamak istediğiniz burada kilit konu. Adı Sniper Ghost Warrior olan bir oyunu bam-güm oynamaya çalışmak bir yerden sonra “ben tek siz hepiniz” durumu oluşturuyor ve gerçekten başa çıkamayacağınız kadar çok düşman ile mücadele etmeye başlıyorsunuz. Kaçıp saklanmak, geri saldırmaya çalışmak da bir noktadan sonra çözüm olmuyor. Sessiz ve derinden ilerlemek burada en büyük konu ve dert aslında. O kadar sessiz de olamıyorsunuz bir noktadan sonra. Az önce demiştim, rüzgar, yer çekimi gibi konuları hesaba katarak mesafeli bir atış yapmak gerçekten hiç kolay değil. Kullandığınız silahın mesafeye göre varış süresini de hesaplayarak, karşınızdaki düşmanların genellikle hareketli olduğunu da düşündüğünüzde, o tetiği çekmeden evvel sizi müthiş bir terin basacağına ikna edebilirim. O tetik çekildi ve mermi ıskaladı ve oradaki tüm düşmanlar “bir şeyler oluyor” havasına büründü. Şimdi ne yapacağız?

Oyunun işte bu kısmı az önceki ter basma stresinden daha büyük. Eğer dürbün ile etrafınızda dolanan düşmanları işaretlemedi iseniz işiniz bir miktar zor olacak diyebilirim. Oyunun genel gidişatı adım atacağınız arazini önce uzaktan bir kolaçan etmeniz, düşman sayılarını ve en zayıf halkaları belirlemeniz, o halkalara yapacağınız öldürücü darbeler için en doğru zamanı ve yeri belirlemeniz, doğru anda tetiği çekip işi bitirmeniz üzerine kurulu. Lakin bu her zaman böyle olamayabiliyor. İşte o zamanlarda ikincil silahınız ile yakınlardaki düşmanları birkaç olabildiğince çabuk ve sessiz hamle ile bitirmeniz işinizi kolaylaştırıyor. Burada ateş edilmesi doğrudan yerinizin belirlenmesi anlamına geldiğinden olabildiğince sessiz işleri çözmeniz faydanıza olacaktır. Ana silahınız dahil susturuculu ya da alev gizleyen ekipmanlar ile sizin görsel olarak zor fark edileceğiniz bir durumda kendinizi tutmanız tamamen olmasa bile bulunabilirliğinizi zorlaştırıyor.

Ekipmanlarınıza takacağınız ek aparatlar gibi farklı yetenek ağacı misali uygulama da oyunun içinde mevcut. Mask & Recon, Support & Stealth, Drone & Turret ve Equipment & Gadgets başlıkları altında oyun içinde sizin farkındalığınızı ve kazanımlarınızı arttıracak ek yetenek güçlendirmeleri kazanabiliyorsunuz. Örneğin Mask & Recon’da ilk Utility yeteneğine puan verirseniz Sol CTRL tuşuna basılı tuttuğunuzda termal gözlük devreye girebiliyor. Ve etrafınızdaki ısı kaynaklarını tespit edebiliyorsunuz.

Her bir silahın özel opsiyonu ve özel mermi kullanabilme opsiyonu var. UK 50 Tüfeği özel opsiyon olarak uzun mesafeli dürbün takılabilme ile geliyor. Fakat buna karşılık olarak düşük ateş sıklığı ile iki ateş arasındaki sürenin uzunluğu bize handikap oluşturuyor. Özel mermilerde ise Armor Piercing, Tagging, Luring, EMP, Explosive ve Agile türünde mermi var.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 verdiği içerik ve sunduğu rahat oynanış opsiyonu, hiç fena olmayan grafikleri ile PC başında oldukça keyifle tutabilir. Türü seviyorsanız görevleri defalarca farklı challenge içerikleri için bitirebileceğinizden hiç şüphem yok. Yıllar içinde iyileşen bu seriye bir göz atmanızı öneririm.

Cevap bırakın