Şimdi fitness zamanı…

0

Kadınların en büyük kabusudur kilo almak. Gün içinde bazen yediklerinize dikkat edemeyebilir ya da üstüste gelen davetler nedeniyle fazla yiyebilir ve ipin ucunu kaçırabilirsiniz. Eski kilonuza geri dönmek için yediklerinizi azaltmanız ve imkanınız varsa biraz da spor yapmanız gerekiyor. Günlük koşuşturmanız çok yoğun olabilir ve akşamları bir yürüyüşe ya da spor salonuna gitmeye bile vakit bulamayabilirsiniz. Fakat bunu kendinize dert etmeyin. Evinizin bir köşesinde kuracağınız mini spor salonunuzla günün istediğiniz saati sporunuzu yapabilir ve formunuzu koruyabilirsiniz…

Sabah çok erken saatte bir toplantınız var ve toplantı o kadar erken saate set edilmiş ki, neredeyse toplantıya çok az bir süre kala ancak yataktan çıkabildiniz. Evden çıkmanız için çok az bir vaktiniz var ve kahvaltı için zamanınız da yok. Bu gibi durumlarda hepimiz mutlaka bir parça ekmeğin arasına peyniri sıkıştırarak hızlandırılmış kahvaltı yapmışızdır. Uzun süren toplantının ardından nihayet öğlen yemeği arası gelir ve siz de karnınızın zil çalmasıyla iştahlı bir noktada buluverirsiniz kendinizi. Sonra akşam 5 çayı çok cazip gelir. Ardından da yoğun bir trafiğin ardından kendinizi eve attığınızda, yemek hazırlamaya üşenerek dışarıdan sipariş vermeye niyetlenirsiniz. Bu gibi durumlarda ertesi sabah tartıldığınızda, tartı mutlaka bozulmuştur. Günlük rutininiz bu şekildeyse mutlaka spor yaparak formunuzu dengede tutmanızda fayda var. Spor salonuna gidecek ya da yürüyüşe çıkacak zamanı bulamıyorsanız, evinize birkaç spor aleti almanızda fayda var.

Koşarken sevdiğiniz diziyi kaçırmayın
Verimli spor yapmanın başında öncelikle cardio geliyor. Onun için evinizin bir köşesine koşu bandı koymakta fayda var. Son teknolojiye sahip koşu bantları, önünde bulunan ekran sayesinde çok daha farklı bir boyuta taşındı. Artık koşu bandında tempolu yürüyüşlerinizi yaparken diğer taraftan aletin ekranından takip ettiğiniz diziyi izleyebilirsiniz. Ayrıca USB girişi sayesinde müzik dinleyebilir ya da kendi videolarınızı izleyebilirsiniz. Koşu bandı dışında bisiklet de cardio amaçlı işinizi gören aletlerden bir diğeri. Eğer evim koşu bandını sığdıracak genişlikte değil diyorsanız bir kondisyon bisikleti almanızı tavsiye edebiliriz. Bunda da yapacağınız tek şey pedal çevirmek!

Karın, bel ve kol çalışmayı unutmayın
Cardio yaparak kalorilerinizi yaktıktan sonra sıra geldi karın, bel ve kolları çalıştırmaya… Bu çalışmaları yapmak için her şeyden önce bir egzersiz minderine ihtiyacınız var. Birbirinden farklı renklere sahip minderler rulo şeklinde kolaylıkla katlanabildiği için evinizde de çok yer tutmayacaktır. Minderinizi yere serdikten sonra karın ve bel çalışmalarına başlayabilirsiniz. Klasik hareketlerin dışında bir karın kası kemeri kullanarak bu işlemi daha aktif hale getirebilirsiniz. Beurer marka karın kası kemerini üzerinde ekranın bulunması ve 5 farklı programa sahip olması nedeniyle sizlere önerebiliriz. Karın ve bel hareketleri dışında kol hareketleri yaparak tamamen formunda bir vücuda sahip olabilirsiniz. Kol çalışmak için de farklı ağırlıklara sahip dumble’lardan edinmekte fayda var. Ayrıca kol çalıştırıcılar da oldukça faydalı olacaktır. Altis marka süngerli kol çalıştırıcı ile el bileğinizi ve kolunuzu güçlendirebilirsiniz. Üründe kullanılan yumuşak sünger hem avuç içi terinizi çekiyor hem de çalışma sırasında elinizin acımasını engelliyor. Aynı şekilde süngerli el yayları da kol kaslarınızın çalışmasında önemli bir görev görüyor. Tüm bunların dışında atlama ipi kullanarak evinizde yaptığınız sporu çok daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Tabii tüm bunları yaparken bazı ekstra aksesuarlara da ihtiyacınız olabilir. Örneğin kalp atış hızı sensörü, terleme eşofmanı, bisikletçi şortu, spor aletlerinin ellerinizi acıtmaması için eldiven gibi…

Cevap bırakın