Samsung sensör üretiminde Sony ile rekabet edecek

0

Fotoğraf makinesi alanında dünyanın en büyük sensör üreticisi olan Sony’ye dişli bir rakip geliyor: Samsung

Çok bilinmese de Samsung dünyanın en büyük yarıiletken üreticilerinden biri. Bugün kullandığımız birçok elektronik cihazın (özellikle mobil ürünlerin) depolama ünitesi, işlemcisi ve birçok parçası Samsung tarafından üretiliyor. Yani anlayacağınız biz farkında olmasak da bir Samsung ürünü kullanıyoruz.

Çok farklı alanlarda üretim yapan marka bugünlerde fotoğraf ve video çekebilen cihazlar için yaptığı imaj sensör üretimi işine genişleteceğini açıkladı. Fotoğraf makinelerinde sensör en önemli parçalardan biri. Fotoğraf çekebilen her türlü cihazda (cep telefonu, fotoğraf makinesi, video kamera, tablet vs) mutlaka sensör bulunması gerekiyor. Sensörün görevi ise üzerine düşen ışığı dijital hale çevirip imaj işleme ünitesine göndermek.

Dünyada sensör konusunda en büyük üretici Japon Sony. Bugün satışta olan ve fotoğraf çekebilen cihazların yaklaşık yüzde 40’ı Sony sensör kullanıyor. Sony bu anlamda o kadar yaygın ki fotoğraf makinesi alanında rakip oldukları Nikon’a bile sensör veriyor.

 

Samsung üretimi artırıyor

Mart ayında çıkan bir habere göre Samsung imaj sensörü üretimini artırıyor. Girdiği sektörlerde agresif tavırları ile liderliği hedefleyen Samsung, bu alanda da çalışmalarına hızlı başlıyor. Firma ilk etapta Güney Kore’nin Hwasung şehrinde bulunan fabrikasını tamamen sensör üretimine ayıracak. Daha önce bu fabrikada DRAM üretimi yapılıyordu. Yeni düzenleme ile buradaki fabrika tamamen sensör üretimine odaklanacak.

Firma yapacağı düzenleme ile ayda 120 bin sensör üreteceğini de açıkladı. Bu rakam Sony’nin aylık 100 bin rakamından yüksek. Yapılan düzenlemenin yıl sonuna kadar bitirilmesi planlanıyor. Bu sayede hedeflenen üretime ancak yıl sonunda ulaşılabilecek. Samsung bu çalışmadan verim alırsa bunu diğer fabrikalarını da kapsayacak şekilde genişleteceğini de duyurdu.

Firma için yeni değil

Samsung bu adımla Sony’ye daha ciddi bir rakip olmayı hedefliyorsa da firma zaten bir imaj sensörü üreticisi. ISOCELL adını verdiği imaj sensörlerini kendi mobil ürünlerinde kullanan marka aynı zamanda otonom sürüş teknolojilerinde kullanılan otomobillere özel imaj sensörleri de üretiyor. Ancak bugüne kadar ağırlıklı olarak ISOCELL imaj sensörlerini kendi telefonlarında kullanan marka bu adımla dünyaya açılmayı hedefliyor.

Potansiyel yüksek

Bu hedef epey mantıklı görünüyor. Zira son dönemde akıllı telefonlarda imaj sensörü kullanımının arttığı görülüyor. Bunun en önemli sebebi ise hem arka hem ön yüzdeki kamera sayılarının artması. Bu artış aynı zamanda sensör artışı da anlamına geliyor. Günümüzde amiral gemisi olarak nitelendirilen birçok cep telefonunda ana kamera olarak dual kamera kullanılıyor. Hatta bazı modellerde ön yüzde de dual kamera var. Bu da tek bir cep telefonunda 4 kamera yani 4 sensör ihtiyacı anlamına geliyor.  Bu potansiyeli gören Samsung’un üretimini artırması gayet mantıklı.

Kullanım alanları çok geniş

İmaj sensörleri sadece fotoğraf, video ya da otomobil sektörlerinde değil sağlık, güvenlik ve benzeri birçok sektörde kullanılan cihazlarda yer alıyor. Bu da olası potansiyeli daha da artırıyor. Yapılan araştırmalar da bu pazarın önümüzdeki yıllarda büyüme potansiyeli taşıdığını gösteriyor. Örneğin araştırma şirketi Zion’un hazırladığı bir rapora göre 2022 yılında imaj sensörü pazarının büyüklüğü 20.81 milyar dolar olacak. 2016 yılı için bu rakamın 11.43 milyar dolar olduğunu da belirtelim.

Elbette Samsung bu tarz adımlar atarken Sony’nin boş oturması mümkün olmayacak. Henüz o cepheden bir açıklama gelmese de muhtemelen Sony de bazı hazırlık ya da önlemler almaya başlamıştır diye düşünüyorum. Bu rekabeti kimin kazanacağı şimdilik belli değil ancak ilerleyen dönemde farklı alanlarda güçlü bu iki rakibin sektöre olumlu katkılar sağlayabileceğini düşünüyorum. Rekabet iyidir ve genelde kullanıcıya fayda sağlar.

Işığınız bol olsun

Cevap bırakın