Güney Kore menşeili teknoloji şirketi Samsung, 2015 yılının en çok akıllı telefon satan markası. Hemen hemen tüm pazarlarda lider konumda yer alan üreticinin, başarısının anahtardan biri geniş bir skalaya yayılan fiyatlar, geniş ürün gamı. Ancak 2016 için planlarda bazı değişikliklerin söz konusu olduğu iddia ediliyor…
Samsung’un 2016 için yürüttüğü planlama çalışmalarında, akıllı telefon tedariği önemli bir yer tutuyor. 2015’te yarım milyara yakın mobil cihaz üreten şirketin 2016’da bir miktar kesintiyi gündeme getirdiği konuşuluyor. Buna göre gelecek yıl planlamasında Samsung’un, 2015’e kıyasla yüzde 10-12 aralığında daha az üretim gerçekleştireceği belirtiliyor.
Söz konusu oran, her ne kadar önemli bir miktar olsa da temelde teknoloji şirketi, rakamsal bazda 420 milyon ünite akıllı telefon ile en fazla üretim gerçekleştirecek marka olma konumunu devam ettirecek. Peki Samsung neden daha az telefon üretmek istiyor olabilir?
Bu noktada akıllı telefon satışlarında satış hedeflerinin yakalanamadığı bölgelere daha az ürün tedariği sağlanması yönünde bir stratejik adımın atılacağı kaydediliyor. Böylelikle giderlerde tasarruf edilmiş olunacak ve daha yüksek satış başarısı elde edilen ülke ve bölgelere ağırlık verilecek. Öte yandan tüm bu ‘olasılıkların’ henüz resmi kanallarda doğrulanmadığını bir kez daha vurgulayalım.
2015 göstergelerine göre Samsung, dünya genelinde en fazla telefon satan marka. Onu Apple ve Çin merkezli çok sayıda diğer şirket (Huawei, Xiaomi gibi) izliyor. 2016’da rekabetin ne seviyelere varacağı merakla bekleniyor. Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz.