Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerTeknolojiRapor: Yapay zekada "bekleyip görelim" diyen şirketler geride kalacak

    Rapor: Yapay zekada “bekleyip görelim” diyen şirketler geride kalacak

    Üretken yapay zekayı benimsemek bir seçenek değil; Türk şirketlerinin değişen müşteri beklentileri ile bağlantılarını koruması ve sürekli değişen bu ekosistemde başarılı olması için stratejik bir gereklilik.

    Bain & Company tarafından gerçekleştirilen ankete katılan 570’ten fazla yöneticinin yüzde yetmiş beşi, yapay zekanın halihazırda beklentilerini karşıladığını veya aştığını söyledi. Bain’in dördüncü yıllık Küresel Teknoloji Raporu’na göre, güncel nesil yapay zeka araçları ve modelleri, şirketlerin kalite kaybı olmadan çalışan görevlerinin %20’sini hızlandırmasına yardımcı olabilir.

    Büyük dil modeli (LLM) uygulama programlama arayüzlerine (API’ler) kolaylıkla erişilmesi, yapay zeka destekli yeni ürünlerin tanıtılmasını nispeten kolaylaştırırken, Bain’in anketi, yazılım şirketlerinin %89’unun ürünlerini farklılaştırmak için halihazırda yapay zekayı kullandığını ortaya koydu – diğer sektörlerden yüzde 15 daha yüksek oranda. Bain’in bulgularına göre, yapay zekayı erken benimseyen şirketler, işletmelerinde yapay zekayı kullanmanın yeni yollarını keşfettikçe, sonuçları ve verimlilik artışlarını şimdiden görmeye başladılar.

    Bain Teknoloji birimi küresel başkanı David Crawford’a göre, “Hızla gerçekleşen inovasyonun hâlâ ilk günlerindeyiz. Anketimize katılan her dört yazılım şirketinden üçü, erken hareket edenlerin sonradan erişilemeyecek kalıcı bir avantaja sahip olacağına inanıyor. Yazılım sektörünün liderleri, bu teknolojinin satış büyümesini ve müşterileri tutmayı arttırmak adına önemli fırsatlar yaratmasını bekliyor. Araştırmamız, bu hızla değişen ortamda, yapay zeka konusunda “bekleyelim ve görelim” yaklaşımını benimseyen şirketlerin geride kalma riskiyle karşı karşıya olduğunu gösteriyor.”

    Yazılım şirketlerinin, üretken yapay zekanın müşterileri ve rakipleri tarafından benimsenmesinin temel faaliyet alanlarını nasıl etkileyebileceğini de ele almaları gerekiyor. Veri koruma ve erişimi, kişiyi tanımlayabilen bilgiler, denetim geçmişi, özel veriler ile temellendirme ve diğer makine öğrenimi (ML) ve otomasyon teknolojileriyle entegrasyonla ilgili birçok müşteri endişesi, LLM dışındaki platform katmanlarında görülüyor. Rapor, yazılım şirketlerinin müşteri mimarilerindeki yerleşik konumlarından yararlanarak bu alanda kendilerini farklılaştırabileceklerini vurguluyor.

     

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN