Project Cambria Sanal Gerçeklik Başlığı ile Facebook Nasıl bir Çıkış Yapacak?

0

Sosyal medya ile son 10 yılda tüm alışkanlıklarımız değişti. Başta iletişim kurma yöntemlerimiz farklı bir boyuta geldi. Paylaşımlarımız ile ürettiğimiz dijital veri belirgin ölçüde arttı. Facebook, yeni adıyla Meta bu dönüşümün önemli öncülerinden biri. Ancak ilklerden olduğu için Meta yeni nesil kullanıcıların ilgisini çekemiyor. Platform, metal yorgunluğunu atmak için inovasyon peşinde. Meta’nın son hamlesi ise Project Cambria! Şirket, artırılmış gerçeklik teknolojisiyle yeni deneyimler yaratmayı planlıyor.

Project Cambria
Project Cambria için büyük yatırım yapan META CEO’su Mark Zuckerberg

Project Cambria nedir?

Özetlemek gerekirse Project Cambria, bir sanal gerçeklik başlığı. Meta, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde bu proje altında başlıklar geliştirecek. Şirketin hali hazırda Oculus Quest serisi mevcut. Zaten bu başlığı satın alarak sanal gerçeklik dünyasına adım atabiliyorsunuz. Ancak Project Cambria’ya artırılmış gerçeklik (AG) dahil olacak. Aslında Meta, Project Cambria’yı daha üst segment ya da hi-end olarak geliştiriyor. Şirket açısınan bu proje aslında sanal gerçekliğin yeni boyutu. Peki, farklı olarak neler yapabiliriz? Cevap şu an için belirsizliğini koruyor. Yine de ipuçlarımız var. CEO Mark Zuckerberg, geçtiğimiz haftalarda yeni nesil başlığı hem oynadı hem tanıtım yaptı. Tanıtımda, başlık sansürlendiği için tam halini göremedik. Büyük ihtimalle Zuckerberg, final ürün olmadığı için böyle bir yöntemi tercih etti. Bu başlık ile kendisi The World Beyond isimli sanal bir evcil hayvan deneyimi sergiledi. Şirket geçtiğimiz dönemde 400 milyon dolar karşılığında Supernatural isimli fitness uygulamasını satın almıştı. Dolayısıyla spor odaklı uygulamaların da platformda yer alacağını düşünüyoruz.

world beyond
The World Beyond, yeni nesil oyunlardan ilki. Evcil hayvanımızla artırılmış gerçeklik üzerinden etkileşime girebiliyoruz

 

Fiyat konusunda ise çeşitli söylentiler mevcut. Ancak 799 dolar gibi bir ortalama söz konusu. Yeni başlığın çıkış tarihi ise en erken 2024 yılı. Bu arada daha uygun fiyatlı Oculus Quest gelişimi ve satışı da devam edecek. Unutmadan şirketin 2030 yılına kadar sanal gerçeklik yol haritası belirlediği söyleniyor. Buna göre gelecekte çok daha hafif ve gelişmiş başlıklar çıkacak. Ayrıca ünlü gözlük markası Ray-Ban ortaklığı devam edecek. Sonuç olarak dört bir koldan yeni ürünler kullanıcılar ile buluşacak.

Sanal gerçeklik ana akım olabilecek mi?

PlayStation ve PC tarafında sanal gerçek yatırımları devam ediyor. Dönem dönem Samsung ve LG gibi markalardan da bu alanda katkı görüyoruz. Apple’ın da adı bu sanal gerçeklikle sık sık geçiyor. Ancak bir türlü sanal gerçeklik, ana akım haline gelemiyor. ABD’de Piper Sandler araştırma raporuna göre gençlerin %26’sı bu tarz bir cihaza sahip. Bu rakam oldukça yüksek. Dijital oyun platformu Steam kullanıcılarının ise sadece %3’ünde bu teknoloji var. Fakat asıl sorun bu kişilerin yalnızca %5’inin bu teknolojiyi düzenli olarak kullanmaları. Meta, bunu değiştirmek adına ilginç bir yöntem deniyor: Fiziksel mağaza! Sanal gerçekliği daha çok yaymak için gerçek mağaza deneyimi tercih etmek ilginç bir ironi. Kullanıcılar bu mağazalarda Oculus Quest ya da sonraki başlıkları deneyip satın alabilecek.

Görünen o ki Zuckerberg hedefinden kolay kolay vazgeçmeyecek. Kendisi, Project Cambria için “Hem misyonumuz hem de işimiz için büyük yatırımlar yapıyoruz,” diyor. “Bu teknoloji bence mobil platformlara değer katacak. Gelecekte inanılmaz derece önemli olacağına inanıyorum. Ancak şimdi bunu inşa etmenin pahalı olduğunu anlıyorum. Çünkü daha önce hiç yapılmamış bir şey.”

Cevap bırakın