Geçtiğimiz aylarda olağanüstü bir çıkış yaşayan, kısa süre içinde küresel bir mobil oyun fenomeni halini alan Pokemon GO’nun etkileri bir hayli yavaşlasa da yapım, ilginç şekillerde karşınıza çıkmaya devam edecek gibi görünüyor. ABD’nin NBA takımı ve plajlarıyla ünlü tatil kenti Miami’de bir oto kiralama şirketinin Pokemon GO temalı aracı kamuoyunun ilgisini çekti…
Ülkemizde de satışta olan elektrikli BMW i8’i, Pokemon figürleri ve logosuyla kaplatan şirket sahibi ilgiden memnun. İlginç bir girişimcilik ve tanıtım hamlesi olduğuna şüphe yok.
Çarpıcı bir görünüme sahip olan doğa dostu otomobilin üzerindeki konsept ise görenleri hayrete düşürüyor. Yeni bir trend oluşturur mu bilinmez ama Pokemon GO’lu BMW, kentin yeni turizm elçisi bile olabilir.
Oto kiralama şirketinin sahibi ise konuyla ilgili olarak, Miami’de ilgi çekmek istiyorsanız söz konusu araç BMW i8 de olsa daha fazlası gerekir, diyor ve büyük ihtimalle diğer oto kiralama şirketleri tarafından gıptayla izleniyor.
Konusu açılmışken 6 Temmuz 2016 tarihinde yayınlanan Pokemon GO’nun yüz milyonları aşan ve günlük kullanım saati ortalama bazında Twitter’ı dahi geride bırakan göstergeleri, günümüzde bir tür ‘durulma’ içerisinde. Son dönemde öne çıkan bazı ilgi çekici veriler ise şöyle;
15 Eylül 2016 itibarıyla toplam indirilme sayısı: 500 milyon+
2 Ağustos 2016 itibarıyla oyunda geçirilen ortalama süre: 26 dakika
30 Eylül 2016 itibarıyla geliştiricisine kazandırdığı günlük rakam: 2 milyon dolar
18-34 yaş aralığındaki Pokemon GO kullanıcı oranı: Yüzde 78