Oyuncuların merakla beklediği PlayStation 5 Pro hakkında ilk bilgiler gelmeye başladı. Peki, yeni konsol grafiksel alanda ne sunacak?
Sony, geçtiğiniz nesilde PlayStation 4’ün PC karşısında grafiksel açıdan geride kalmasından ve 4K TV’lerin yaygınlaşmasından dolayı karşımıza PlayStation 4 Pro ile çıkmıştı. 4K çözünürlüğü checkerboard olarak sunan PS4 Pro, ara nesil bir konsol olarak konumlandırılmıştı. Şimdi ise PlayStation 5’in çıkışından sonra gözler PlayStation 5 Pro modeline çevrildi. Daha yeni nesil yeni yeni oturmaya başlamışken Pro sürümlerin konuşuluyor olması gelecekte PC tarafında büyük bir devrimin yaşanacağının bir işareti diyebiliriz.
PlayStation 5 Pro ile daha güçlü GPU gelecek
Aslından PS5 Pro hakkında ilk söylentiler, konsolun piyasaya sürülmesinden bir yıl sonra ortaya çıktı. Bildirildiğine göre, PS5 Pro, mevcut modelden çok daha güçlü bir GPU’ya ve hatta NVIDIA’nın Derin Öğrenme Süper Örneklemeye (DLSS) şirket içi bir alternatife sahip olacak.
RedGamingTech’e göre Sony, bir süredir olmasa da PlayStation 5 ailesini PS5 Pro ilE genişletmeyi planlıyor. YouTuber, PS5 Pro’nun en erken 2023’ün sonlarına kadar piyasaya çıkmayacağını iddia ediyor. Görünüşe göre Sony, 2024’ü PS5’in dördüncü yıldönümü olan PS5 Pro için de bir çıkış yılı olarak düşünüyor olabilir.
Söylentilere göre Sony, PS5 Pro’yu PS5’tekinin 2 katına kadar performans sunabilecek bir GPU ile donatacak. Işın izleme tarafında 2,5 kata ulaşabilen bu performans iki katına Sony’nin nasıl ulaşacağını bekleyip göreceğiz. Son sızıntılara göre PS5 Pro, 4 nm veya 5 nm TSMC üretimi güncellenmiş bir Ryzen APU kullanacak.
RedGamingTech , PS5 Pro’nun doğal olarak 4K’da ve PS5’in yönettiğinden daha yüksek FPS’de oyun oynayabilmesini bekliyor. Ek olarak, PS5 Pro’nun ekstra performansının, yeni bir süper örnekleme biçiminden de yararlanabilecek olan PlayStation VR2’yi kullanma deneyimini iyileştireceği varsayılıyor.
İddiaya göre Sony, yeni FSR 2.0’a dayanmayan AMD FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) ve NVIDIA Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS) için şirket içi bir alternatif geliştiriyor . Bunun yerine, Sony’nin süper örneklemesi PS5 Pro’ya özel olacak.
Şu an yeni nesilde hem Xbox hem de PlayStation cephesinde Ray Tracing açık halde 4K çözünürlükte 60 FPS’te oyun oynama imkanı yok. Oyunlar genellikle ya RT açık 30 FPS 4K oluyor ya da RT kapalı 60 FPS 4K olarak oynanabiliyor. PlayStation’ın özel oyunları performans RT modunu getirse de yapılan testler bu RT’nin native ve gerçek zamanlı olmadığını gösteriyor.
Pro sürümleri ile yeni nesilde söylediğimiz gibi RT açık halde 4K çözünürlük ve 60 FPS hedeflenecek. Nvidia ve AMD cephesinin bu süreçte tanıtacağı ekran kartları konsolların gelişmesine yol açacak. PC ile arasında uçurum olmaması için konsol üreticilerinin de elini taşın altına koyması gerekiyor.