Peru depreminin ardından internet hizmeti 48 saat içinde sağlandı

0

Peru depreminden sonra Alphabet’in ‘internet balonu’ Loon, 48 saat içinde internet hizmeti vererek dikkat çekti. İşte detaylar…

Peru’da 26 Mayıs 2019 tarihinde yaşanan 8 şiddetindeki depremin ardından internet servis sağlayıcısı Loon, yaklaşık 48 saat içerisinde internet hizmeti vermeyi başardı. Loon, Alphabet bünyesinde tamamen bağımsız bir şirket haline getirildi ve bunun ardından doğal felaketlerin kurtarıcısı olarak anılmaya başlandı. Çünkü bağımsız şirket doğal felaketlerin sonrasında iletişim imkanı olmayan insanlara kısa süre içerisinde internet bağlantı hizmeti sunuyor. Aynı hizmeti ve başarıyı Peru depreminin ardından da gösteren şirket, mobil bağlantı olmayan yerlerde internet hizmetini balonlar aracılığı ile sağlıyor.

Doğal felaketlerden sonra internet hizmeti sağlayan Loon, 2017 yılında da Porto Riko’da gerçekleşen Maria kasırgasının ardından yaklaşık olarak 100,000 kişiye internet hizmeti sunmuştu. Zira geçtiğimiz Pazar günü Peru’da meydana gelen depremin hemen sonrasında ise çalışmalara başlayan şirket, 48 saatlik süre içerisinde iletişim olanağını kaybeden insanlara internete bağlanma imkanı sundu.

Loon tarafından verilen hızlı hizmetin sırrı: Operatörlerle temas

Loon şirketinin doğal felaketler sonrası bu kadar hızlı hizmet vermesinin sırrı ise tamamen hazırlıklı olmasından kaynaklanıyor. Bu noktada arka plan şirketin, ülkelerde yer alan GSM operatörleri ile anlaşması ve doğal felaket anında direkt olarak internet hizmeti vermeye başlaması şeklinde.

Bu arada Peru’daki depremden Brezilya, Peru, Kolombiya ve Ekvador da etkilenmişti.

Gelişmeleri aktarmaya devam edeceğiz…

Cevap bırakın