2016 yılında mobil, bulut, analitik ve sosyal medya müşteri bağlılığını arttırmak için tek bir ticaret sistemi içinde entegre olacak. Bununla birlikte yakın gelecekte mağazaların ortadan kalkacağı düşüncesi doğru değil. Ancak mağazalar müşterilerine kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi yaşatacak şekilde yüksek teknoloji ile donatılmış bir hale gelecek, orası kesin. Bu anlamda perakende sektörü oyuncuları yeniliklere uyum sağlayabilen uyarlanabilir ve esnek teknolojilere şimdiden yatırım yapmalılar. Çünkü birden fazla inovasyon içeren bu teknolojiler hem mevcut sistemlerle entegre edilerek sorunsuz çalışabiliyor hem de gerektiğinde farklı bayilerin kullandığı teknolojilerden bağımsız olarak işlem yürütebiliyor. Peki perakendede sektörünün yakın geleceğini etkileyecek en önemli dijital trendler neler olacak?
Her şeyin odağında müşteri olacak
Müşteri odaklı kişiselleştirme perakende sisteminin önemli farklılıklarından biri olacak. Akıllı telefonlara çeşitli ödüller gönderebilen RFID teknolojisi ve sadakat kartları bu sistemi destekleyecek. Müşterilerin kişisel bilgileri, tercihleri ve sosyal medya datası daha iyi anlaşılacak ve kullanılacak.
Gerçek zamanlı fiyat önerileri
Perakende sektöründe rekabet artarken, fiyat farklılaştırma çok daha dinamik hale gelecek. Gerçek zamanlı elektronik raf fiyatları müşteri deneyimini iyileştirecek, envanter optimizasyonunu sağlayacak ve iş gücü maliyetini azaltacak. Gerçek zamanlı kişiselleştirilmiş indirimler ve özel teklifler müşterileri motive edecek.
En iyi deneyim için Omni-Channel şart
Bugünün müşterileri istedikleri her şeyi istedikleri şekilde ve istedikleri yerden almayı umuyorlar. Bu da ancak tüm kanallar üzerinden aynı deneyimi sunabilen Omni-Channel yani çok kanallı bir alışveriş deneyimi ile mümkün olabilir. Omnichannel süreçlerinin kompleksliği ve çoklu sistemlerle etkileşimi kanal üzerindeki her aktivitenin kontrol edilebildiği yüksek kontrol gerektiriyor.
Gerçek zamanlı sahtecilik tespiti
Kasiyerlerin tarama sırasında sahtecilik yapmalarını engellemek amacıyla, “normal” tarama sıklığını baz alan ve tarama sıklığı ve hızında sapmalar olduğunda süpervizörleri gerçek zamanlı olarak uyaran sistemler yakın gelecekte hayatımızda olacak. Böyle sahtecilik azalacak ve özel inceleme gerektiren kazalar kendini belli edecek.
Müşteri beklentilerini tahmin etmek
Tahmine dayalı analitik, müşterilerin neyi ne zaman istediklerini anlamak için en iyi araçlardan biri olacak. Tahmini analitiğin stream analitik ile ile birlikte kullanılmasıyla perakendeciler müşteri beklentilerini tahmin edebilecek ve envanter hesaplamalarını buna göre yapabilecekler.
Sensör odaklı cihazlar ile envanter kontrolü
Nesnelerin interneti ve sensör odaklı cihazlar mağazaların geleceğini şekillendirecek ve gereken müşteri odaklılığını mümkün hale getirecek. Nesnelerin internetinin kullanılmasıyla elektronik raf sensörleri ile envanter kontrolü yapılabilecek. Her müşterinin memnuniyetini sağlamak için araçlar geliştirilecek.
E-ticarette hızlı olan kazanacak
Mağaza içi satışla online satışın giderek daha fazla entegre olduğu günümüzde e-ticaretteki deneyimin iyileştirilmesi çok kanallı yaklaşımın en önemli ayaklarından biri. Bu anlamda müşterilerin satın almadan çıkmasını ve yoğun trafik sırasında sitenin çökmesini engellemek için site işlem hızının artırılması olmazsa olmaz gerekliliklerden biri olacak.
Teknoloji ile tek bir mağaza deneyimi
Müşteriler artık tek bir mağaza deneyimi yaşamak istiyor ve bunu teknoloji ile sağlamak mümkün. Örneğin Microsoft’un sanal gerçeklik gözlüğü Halolens ile sanal olarak kıyafetleri denemek veya mutfağınızı tasarlamak ve arkadaşlarınızla paylaşmanız mümkün. iBeacon ve analitik yüz dedektörü perakendecilere müşterilerle gerçek zamanlı olarak iletişim kurma ve davranışlarını anlama imkanı verecek.
Akıllı sensörler ile mağaza içi görünürlük
Tam zamanlı izleme geleceğin mağazalarında süreç otomasyonu, personel ve envanter optimizasyonu ve korelasyon için önemli olacak. Akıllı sensörler ile mağaza içi görünürlük sağlanacak ve aktiviteler izlenecek.
Tedarik ağının yönetimi
Tedarik ağlarının yönetimi satış ve pazarlama süreçleri kadar kritik bir konu. Bu bağlamda tasarlanacak perakende ağ sistemlerinin kabiliyetlerini kullanarak tedarikçilerle ilgili her türlü işlemin yönetilmesi, otomatik hale getirilmesi ve düzene oturtulması perakende sektöründe verimlilik açısından çok önemli olacak.
Görsel kaynak: Contentfry