Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürPerakende sektöründe satışa güç katacak teknolojiler

    Perakende sektöründe satışa güç katacak teknolojiler

    Gri Cumartesi, Kara Cuma, Siber Pazartesi derken perakende markalarının müşterilerini cezbetme adına planladıkları satış ve indirim stratejilerine her gün bir yenisinin eklendiğine şahit oluyoruz. Bu özel günler müşteri kitlelerini alışverişe yönlendirme ve ihtiyaçlarını uygun fiyatlara elde etmelerine fırsat verme adına elbette kıymetli. Ancak son araştırmalar net bir şekilde gösteriyor ki perakendeciler pazarlama ve satışı güçlendirme özellikle de müşteri iletişimini güçlendirme adına yeni teknolojiler konusundaki yatırımlarını artırmalılar. Çünkü günümüzde müşteriler hem yeni teknolojileri kullanmak hem de satış danışmanları ile iletişim halinde olmak istiyorlar. Bu nedenle perakendecilerin müşteri sadakatini arttırmak için yapması gereken satış süreçlerini ve birimlerini teknoloji ile destekleyerek tüm müşteri deneyimi yolculuğunu kusursuz hale getirmek. Bu haftaki yazımda perakende sektöründe satışa güç katacak teknolojileri bir araya getirdim.

    Satış danışmanlarına esneklik sağlayan mobil teknolojiler
    
Mobil teknolojiler satış danışmanlarının işlerindeki esnekliği önemli ölçüde arttırıyor. Bu sayede satış danışmanları satış süreçlerini daha iyi takip ediyor, müşterilere stok dışı siparişlerinde de yardımcı olabiliyorlar. Ayrıca mobil cihazların desteğiyle müşteri alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olup, geçmiş alışveriş tercihlerini izleyebiliyorlar ve envanter takibi yapabiliyorlar. Özellikle restoranlarda mobil cihazlar garsonların işini çok kolaylaştırıyor. Masalarda alınan siparişler doğrudan mutfağa iletilebildiğinden yemeklerin hazırlanma süresi kısalıyor ve müşteriler daha az bekletilmiş oluyor.
    Mobil cihazlar ayrıca satış danışmanlarının müşterilere önemli bilgiler vermesini kolaylaştırıyor. Örneğin bir müşterinin ev dekorasyon mağazasına geldiğini düşünün ancak salonun rengi konusunda kararsız olsun. Bu durumda satış danışmanı müşterinin alışveriş geçmişine bakarak yardımcı olabilir. Ya da bir satış danışmanı mağazaya gelen bir müşteriyi geçmiş alışveriş tercihlerini hemen gözden geçirerek ona kişiselleştirilmiş öneriler sunabilir.
 Restoran içerisinde her yerde işlem yapmayı sağlayan mobil pos cihazları sabit pos cihazlarına göre işlemleri kolaylaştırıp,  müşterilerin bekleme süresini kısalttığından müşteri memnuniyetini arttırmış oluyor.

    Müşteri etkileşimini artıran veri ve sensörler
    Müşterilerin mağaza içi alışveriş alışkanlıklarını izleyen Wi-Fi modemler ve beacon’lar perakende sektörünün gelişiminde önemli yere sahip. Toplanan lokasyon bazlı veriler örneğin müşterinin yakınındaki LED göstergeyi aktive etmek için kullanılabiliyor. Bu çözümler sayesinde mağazayı ziyaret eden müşteri sayısı, ziyaret zamanları ve müşterilerin alışveriş süreleri gibi bilgiler toplanabiliyor. Ayrıca müşterilerin lokasyonu belirlenerek akıllı telefonları üzerinden iletişime geçilebiliyor. Bu teknoloji sayesinde güncel içerik sağlanarak müşteriye gönderilen mesajlar, görsel ve grafikler  alışveriş süresince güncellenebiliyor. Ayrıca Wi-Fi ve beacon servisleri ile kişiselleştirilmiş promosyonlar gerçek zamanlı olarak yakın lokasyonlardaki müşterilerle de paylaşılabiliyor.

    Büyük veri analizi
    
Müşterilerle efektif iletişim için perakendecilerin en önemli kozlarından bir diğer anlamalı veri analitiği. Veri analizi süreçlerinden mobil uygulamalardan, mağaza içi RFID, beacon ve diğer sistemlerden, POS sistemlerinden, satış danışmanlarının mobil cihazlarından, tedarik zinciri sistemlerinden, sosyal medya ve diğer kanallardan veriler toplanıyor. Toplanan veri analiz ediliyor ve satış danışmanlarına müşteri lokasyonu ve davranışları hakkında gerçek zamanlı bilgi sağlanıyor. Bu bilgiler müşteriye çapraz satış yapmak ve satışı arttırmak gibi amaçlar için kullanılabiliyor.
    Güçlü bir ağ teknolojisi

    Modern perakende nesnelerin interneti ve diğer teknolojilerle bağlantılı kalmak için güçlü bir altyapıya ihtiyaç duyar. Bu bağlamda perakendeciler son teknolojiyi desteklemek ve işleriyle entegre hale getirmek için sağlam bir BT altyapısı kurmalılar.
    Depolama ve envanter yönetimi

    Perakendeciler ürünlerinin yaşam döngüsünü takip etmek, yerlerini izlemek, çalıntı veya kayıp olmasının önüne geçmek için depo ve envanter yönetimi sistemlerini kullanabilirler. Barkod okutma ve RFID sistemleri envanter yönetiminde kullanılan teknolojilerden bazıları. Pos sistemine  bağlanarak ürünün nerede olduğu, hangi lokasyona dağıtıldığı gibi bilgiler de takip edilebilir.

    Müşterinin bilgi güvenliği
    Müşterilerin kişisel ve finansal bilgilerinin güvenliği en kritik konulardan biri. Bunun için güçlü şifreleme sistemleri kullanılmalı ve çalışanların bu konuda eğitilmesine önem verilmeli. 
Diğer bir önemli güvenlik aracı ise ödeme endüstrisi veri güvenliği standardı (PCI DSS). Kredi kartı veya ön ödemeli kart ile ödeme alan perakendecilerin bu sistemi kullanmaları gerekli.

    Herhangi bir yerden sipariş alabilme

    Çok kanallı alışveriş dünyasında iletişim ve işbirliği oldukça önemli. Eğer perakende sistemi farklı platformlarla bağlantıyı tam olarak sağlamışsa satış danışmanları daha kolay iletişim kurabilir, işbirliği sağlayabilir ve her an her yerde verimli olabilirler.

    Görsel kaynak: hubspot.net

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN