Küresel PC pazarında 2016 yılı ilk çeyreğinde en fazla satış gerçekleştiren marka, tanınmış araştırma kuruluşu IDC tarafından açıklandı. Buna göre ilgili dönemde en fazla satış gerçekleştiren ve en yüksek pazar payını elinde bulunduran marka Lenovo oldu. Çin merkezli teknoloji şirketinin belirtilen dönemdeki pazar payının yüzde 20,1 olduğu, satışlarının ise adetsel bazda 12 milyon 200 bin ünite seviyesinde gerçekleştiği belirtildi. Lenovo, 3 senedir en fazla satış gerçekleştiren marka konumunda yer alıyor.
IDC açıklamasında Lenovo’nun pazar göstergelerine dair detayların yanı sıra genel hatlarıyla ekosistemle ilgili bilgiler de yer aldı. Buna göre 2016 ilk çeyreğinde 60 milyon 600 bin ünite PC satışı gerçekleşti. Bu satışlarda Windows ve OS X işletim sistemine sahip modellerin bir arada ele alındığı kaydedildi. Adetsel bazdaki rakamın ise geçen yılın aynı dönemine göre (2015 yılı, 1. çeyreği) yüzde 11,5’lik düşüşe işaret ettiğinin altı çizildi.
İlginç bir detay olarak Lenovo’nun ABD pazarında yüzde 27’ye varan pazar payıyla rekor büyüme kaydettiği ifade edildi.
Konuyla ilgili olarak Lenovo Başkanı ve CEO’su Gianfranco Lanci şunları söyledi:
“Son çeyrekte elde ettiğimiz sonuçlar, PC alanındaki başarımızı lokomotif olarak kullanarak akıllı telefon ve veri merkezi alanlarındaki büyümemizi sürdürüme stratejimizin ne kadar yerinde olduğunu kanıtlıyor. PC pazarındaki % 30 pazar payı hedefimize ulaşmak için en yeni teknoloji dönüştürülebilir ve ayrışabilir ürünlerimizle sektördeki büyümemizi sağlamlaştırarak ilerlemeye devam edeceğiz. Lenovo’nun ABD pazarına gösterdiği önemin sonuçlarını, karlılığımızdan ödün vermeden elde ettiğimiz iki basamaklı büyüme rakamları ve pazarda üçüncülüğü elde etmemizle görmüş bulunuyoruz.”