Reklam ve pazarlama dünyası çoğunlukla milenyum anneleri üzerinde yoğunlaşmışken unutulan bir şey var ki o da milenyum babalarının azımsanmayacak kadar çok olduğu. Bugün dünya üzerinde 18-34 yaş arasında pek çok genç baba bulunuyor. Ve milenyum babalarının kendilerine özel alışveriş alışkanlıkları ve karakterleri mevcut. Yeni nesil babalar ev işleri ile daha ilgili, daha çok alışveriş yapıyor ve tüm bunları yaparken de teknolojiyi çok fazla kullanıyorlar. Bir nevi babalık tanımını yeniden yazan bu babalar bu benim işim değil anlayışından tamamen uzaklaşmış bir şekilde aile ile ilgili kararlarda daha aktif olarak yer alıyorlar.
Çocukları ile ilgili kararlarda daha fazla söz sahibiler
Milenyum babaları yalnızca çocukları ile daha fazla zaman geçirmekle kalmıyor aynı zamanda çocuklarının hayatları ile daha yakından ilgileniyorlar. Çocuklarının yedikleri yemeklerden, aktivite planlarına kadar her konuda aktif olarak yer alıyorlar. Araştırmalara göre 1965 yılından beri babaların çocukları ile birlikte geçirdikleri zaman 3 katına çıkmış durumda.
Daha çok alışveriş yapıyorlar
Milenyum babaları çocukları ve evleri ile ilgili alışveriş işlerinde daha aktifler. % 80’i ev alışverişini kendi yapmayı ya da paylaşarak yapmayı tercih ediyor. Eşlerinin söylediklerini uygulamaktansa kendi kararlarını kendileri veriyor. Bu verilerin markalar tarafından babaların dikkatini çekmek amacıyla kullanılabileceğinin altınız çizmekte fayda var. Diğer yandan reklamlarda kullanılan ünlü tavsiyelerinin babaların alışveriş karalarında etkili olmadığını söylemeliyim. Ve babaların yalnızca % 30’u sosyal medyada arkadaşları tarafından bir reklam üzerinden yapılan tavsiyeye güveniyor.
Kaliteyi sayıya tercih ediyorlar
Bugün 0-15 yaş arası çocuğu bulunan babaların %52’si alışverişlerinde kaliteyi tercih ediyor. Pazarlama uzun yıllar boyunca ev alışverişlerinde son kararı verdiğine inanılan anneler üzerinde yoğunlaştı ancak artık bu inanç doğru değil. Bugün babalar da anneler kadar söz sahibi ve ürünün yeterince kaliteli olduğuna ikna edilebilirlerse daha fazla para harcayabilirler.
Ebeveynliğe teknoloji yaklaşımı
Milenyum babaları aynı zamanda mobil babalar olarak da adlandırılabiliriz. Nedeni alışveriş ve araştırma için mobil platformları çok sık kullanıyor olmaları. Araştırmalara göre milenyum babalarının % 70’i aile ile ilgili bilgi ve rehberlik konularında online ağları tercih ederken, bunların %59’u mobil ağları kullanıyor.
Son yıllarda bebeklerle ilgili yapılan araştırmalar %52 oranında artarken, ‘nasıl’ sorusu ile başlayan aramalar % 49 oranında artış gösterdi. Yalnızca Amerika’da babaların % 80’i akıllı telefon kullanıyor. Bu babalar zamanlarının % 57’sini mobil cihazları ile geçirirken, bu oran her yıl % 7 artış gösteriyor. Diğer bir hayati tespit ise babaların fotoğraf paylaşmaya ve alışveriş uygulamalarını kullanmaya %4 daha meyilli olması. Yapılan alışveriş ve ödemeler karşılaştırıldığında milenyum babalarının aileleri için alışveriş yapmaya 4 kat daha meyilli olduğu görülüyor.
Araştırmalar babaların % 44’ünün haftada en az bir kere sosyal hesaplarındaki güncellemeleri kontrol ettiğini, % 24’ünün ise günde bir kez kontrol ettiğini söylüyor. TV izlerken aynı anda ikinci bir platformu kullandığını söyleyenlerin sayısı da oldukça fazla. Markaların annelere daha fazla odaklanmış olduğu düşünülürse artık çalışmalarını baba ve anneler arasında eşit olarak paylaştırmalarının zamanı gelmiş gibi görünüyor.
Görünüş babalar için önemli
Milenyum babaları yalnızca çok düşünceli değil aynı zamanda kendi dış görünüş ve sağlıklarına da önem veriyorlar. Verilere göre erkekler için bakım endüstrisi her yıl % 6 oranında büyüme gösteriyor ve bu yılki büyüklüğü yaklaşık 3,2 milyar dolar değerinde. Babalar gününde milenyum babalarının dışındaki babaların da elbette unutulmaması gerekli. Yalnızca Amerika’da X jenerasyonu babalar tüm babaların neredeyse yarısını oluşturuyor. Bu pazarlamacıların göz ardı edemeyecekleri kadar yüksek bir oran.
Yapılan bir araştırmaya göre insanların yaklaşık % 40’ı babalar gününde bir kravat ya da takım elbise almayı düşünüyor. Bu da yaklaşık 1,8 milyar dolarlık bir harcamaya karşılık geliyor. % 43’lük bir dilim konser, sportif etkinlik, akşam yemeği gibi bir dış mekan aktivitesi planlıyor ki bu da toplamda yaklaşık 2.5 milyar dolar değerinde bir harcama. Ortalama 1.6 milyar doların tablet, akıllı telefon, akıllı saat gibi elektronik ürünler için harcanacağı tahmin ediliyor.
Sonuç olarak pazarlama kampanyaları oluşturulmadan önce yukardaki tespitlerin dikkate alınması faydalı olacaktır. Hedef kitlenin milenyum babaları mı yoksa diğer jenerasyonlar mı olacağı belirlenmeli ve doğru zamanda doğru ürün, uygun promosyon ile sunulmalı.
Kaynak: techomebuilder.com