Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 98

    Apple, iPhone 16 Pro ve iPhone 16 Pro Max’i tanıttı

    0

    Gücünü A18 Pro çipten alan CPU performansıyla Pro ürün serisi, daha geniş ekran boyutları, Kamera Denetimi, inovatif profesyonel kamera özellikleri ve çok daha uzun pil ömrüyle sunuluyor.

    Apple, daha geniş ekran boyutları, gelişmiş kamera sistemine daha kolay erişmenizi sağlayan yepyeni Kamera Denetimi, inovatif profesyonel kamera özellikleriyle yeni yaratıcılık becerileri, etkileyici bir oyun deneyimi sunan göz alıcı grafikler ve çok daha fazlası için gücünü A18 Pro çipten alan iPhone 16 Pro ve iPhone 16 Pro Max’i tanıttı.

    Saniyede 120 kare 4K Dolby Vision video kaydı imkanı sağlayan daha hızlı dört pikselli sensöre sahip yeni 48 MP Fusion kameraya sahip bu yeni Pro modelleri, iPhone’da bugüne kadarki en yüksek çözünürlük ve kare hızı kombinasyonunu sunuyor.

    Daha yüksek çözünürlüklü fotoğraflar için makro çekim özellikli 48 MP Ultra Geniş kamera, iki Pro modelinde de sunulan 5 kat Telefoto kamera ve gerçeğe daha yakın ses kayıtları için stüdyo kalitesinde mikrofonlar gibi daha birçok ek özellik de bulunuyor.

    Bir Apple ürününde bulunan en ince kenarlar sayesinde daha geniş ekran boyutlarıyla hafif ama sağlam ve dayanıklı titanyum tasarım ve pil ömründe dev bir gelişme sunan iPhone 16 Pro Max, iPhone’da bugüne kadarki en uzun pil ömrüne sahip.

    iPhone 16 Pro ve iPhone 16 Pro Max, Apple Intelligence için tasarlandı. Bu kullanıcı dostu kişisel yapay zeka sistemi, kişisel tercihleriniz ve alışkanlıklarınızı algılayarak sizin için en faydalı ve en uygun yapay zeka özelliklerini sağlıyor ve bunları yaparken de kullanıcı gizliliğini koruyor. İki model de göz alıcı dört renk seçeneğiyle sunuluyor; siyah titanyum, natürel titanyum, beyaz titanyum ve çöl titanyum. Satış tarihi 20 Eylül Cuma olarak açıklandı.

    Vestel CEO’su IFA 2024’te geleceğin mobilite stratejisini anlattı

    Vestel, bu yılki Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA 2024), yeni şirketi Vestel Mobilite’nin geliştirdiği şarj istasyonları, otomotiv elektroniği ve enerji depolama sistemlerini ziyaretçilerle buluşturdu.

    Bu yıl 32’nci kez Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’na (IFA 2024) katılan Vestel, geçtiğimiz aylarda kurduğu yeni şirketi Vestel Mobilite’nin geliştirdiği ürünleri ziyaretçilerin deneyimine sundu. IFA’da şarj istasyonları, otomotiv elektroniği ve enerji depolama sistemlerini ziyaretçilerle buluşturduklarını kaydeden Vestel CEO’su Ergün Güler, fuar kapsamında gerçekleştirdiği ‘Paradigma Değişimi: Mobilite’ başlıklı keynote konuşmasında mobilite sektöründe son dönemde yaşanan radikal dönüşümleri dünyanın önde gelen şirketlerinden katılımcılara, uluslararası basına ve ziyaretçilere anlattı.

    Vestel’in konvansiyonel faaliyet alanlarında üç yılda iki kat büyüme hedeflerinin yanı sıra mobilite pazarında üssel büyüme beklediklerinin altını çizen Güler, “2030 yılında global mobilite pazarının, sadece bizim faaliyet gösterdiğimiz elektrikli araç komponentleri, elektrikli araç şarj istasyonları ve enerji batarya depolama çözümlerinin yaklaşık 580 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Vestel Mobilite olarak biz de bu pazarda üssel bir büyüme hedefliyoruz. Gelecek üç yılda Vestel Mobilite’nin piyasa değerini milyar doların üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun yıllardır bu sektöre yaptığımız yatırımlar, tüketici elektroniği alanındaki bilgi birikimimiz ile elektrikli otomotiv ekosisteminde sağladığımız avantaj ve farklı coğrafyaların önde gelen şirketleriyle kurduğumuz iş birlikleri bizi bu hedefimize ulaştıracak” diye konuştu.

    ‘Farklı sektörlere ekran çözümleri sunuyoruz’

    Ergün Güler, Vestel’in araç içi ekran çözümünde mini LED ekran teknolojisini kullanarak canlı ve parlak renkler sunmasının pazarda önemli bir fark yarattığını kaydetti. Bugün hem sürücülere hem de yolculara en iyi kullanıcı deneyimini sunmak için araç içi eğlence ve bilgi ekranlarını aynı kokpitte birleştirerek yekpare bir ekran ürettiklerini ifade eden Güler, “Buradan edindiğimiz tecrübe ile yakın zamanda havacılık sektörüne de tedarikçi olacağız. Ekran konusunda yıllara dayanan tecrübemizi bu yönde kullanmak fark yaratmamızı sağlıyor” açıklamasında bulundu.

    Huawei Mate XT resmen duyuruldu: İşte özellikleri!

    0

    Huawei, uzun zamandır beklenen üç kez katlanabilen akıllı telefonu Mate XT’yi Çin’de resmi olarak tanıttı. Cihaz, iki menteşe ve tek bir 10.2 inçlik OLED ekran ile geliyor. 3K çözünürlüğe sahip bu ekran, 16:11 en boy oranına sahip ve katlanabilir akıllı telefonların sunduğu ekran boyutundan oldukça büyük…

    Huawei Mate XT, kanlı canlı karşımıza çıktı

    Kullanıcılar, tıpkı diğer katlanabilir telefonlarda olduğu gibi, tek bir ekran veya iki ekranı aynı anda kullanma seçeneğine sahip. Mate XT, 6.4 inçlik tek ekran, 7.9 inçlik çift ekran veya tamamen açıldığında 10.2 inçlik devasa bir ekran sunuyor.

    Huawei Mate XT image 10

    LTPO teknolojisine sahip ekran, 1440Hz yüksek frekanslı PWM karartma ve 240Hz dokunmatik örnekleme hızı sunuyor. Ekran ayrıca Ultra İnce Cam (UTG) ile korunuyor. Telefonun tasarımı, metal ve vegan deri kombinasyonundan oluşuyor. Her ekran bölümünün arkasında vegan deri bulunuyor. Arka tarafta ise sekizgen şekilli bir kamera adası yer alıyor.

    Mate XT, 16GB RAM ve 256GB, 512GB veya 1TB depolama seçenekleriyle geliyor. Cihazın işlemcisi henüz açıklanmadı ancak Kirin 9010’un kullanıldığı tahmin ediliyor. Pil kapasitesi 5600mAh olarak belirlendi. 66W hızlı kablolu şarj ve 50W kablosuz şarj desteği sunan Mate XT, 7.5W ters kablosuz şarj özelliğine de sahip.

    Huawei Mate XT image 2

    Kamera tarafında ise 50MP ana kamera (f/1.4-f/4.0 diyafram, OIS), 12MP ultra geniş açılı kamera (f/2.2 diyafram) ve 12MP periskop telefoto kamera (f/3.4 diyafram, OIS, 5.5x optik zoom) bulunuyor. Ön tarafta ise 8MP’lik bir selfie kamerası yer alıyor.

    HarmonyOS 4.2 işletim sistemiyle gelen Mate XT, Bluetooth 5.2 ve stereo hoparlörlere sahip. Kırmızı ve siyah renk seçenekleriyle sunulan telefonun ağırlığı 298 gram. Mate XT’nin fiyatı 19.999 Çin Yuanı (yaklaşık 2.809 dolar) başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak.

    Huawei Mate XT, dünyanın ilk üç katlı akıllı telefonu olmasıyla dikkat çekiyor. Ancak yüksek fiyatı nedeniyle, diğer pazarlara açılıp açılmayacağı henüz belli değil.

    TCL, NXTPAPER 14 tabletini tanıttı

    TCL’in yeni tableti NXTPAPER 14, kullanıcılara hareket halindeyken içerikleri okumaları ve görüntüleri izlemeleri için üst düzey konfor sunuyor.

    Zengin özelliklere sahip akıllı telefonlar, tabletler ve bağlantılı cihazlarda ekran konusunda öncü olan TCL’in kısa süre önce piyasaya sürülen tableti TCL NXTPAPER 14, NXTPAPER 3.0 teknolojisini büyük ve canlı bir ekranla bütünleştiren öncü bir tablet olması ile dikkatleri üzerine çekiyor. TCL’in yeni ve iddialı tableti NXTPAPER 14, kullanıcılara hareket halindeyken içerikleri okumaları ve görüntüleri izlemeleri için üst düzey konfor sunuyor.

    CES 2024’teki ön gösteriminin ardından TCL NXTPAPER 14 Pro ise hem iş hem de eğlence için tasarlanmış büyük bir 14 inç 2.8K ekran ile piyasaya sunuluyor. Üstün göz konforu, canlı renkler ve olağanüstü netlik sağlayan bu cihaz, profesyonel ve eğlence amaçlı kullanım için ideal bir cihaz olarak öne çıkıyor.

    Ekranı ile dikkat çekiyor

    Aynı kalitede 2,4K çözünürlüklü 14,3 inç ekrana sahip TCL NXTPAPER 14 tabletin de Ağustos 2024 tarihinden itibaren daha fazla pazara ulaştırılması planlanıyor. Tablet göz konforundan ödün vermeden uygun fiyatlı bir seçenek olarak tüketicilere sunulacak.

    Samsung, artık Google Mesajlar’a geçmenizi istiyor!

    0

    Samsung’un en yeni katlanabilir telefon modelleri Galaxy Z Flip 6 ve Z Fold 6 ile birlikte, önemli bir değişiklik göze çarpıyor. Samsung Mesajlar uygulaması, artık cihazlarda kurulu olarak gelmiyor. Şirket, kullanıcıları varsayılan SMS uygulaması olarak Google Mesajlar’a geçmeleri için yönlendiriyor. Peki bu değişimin sebebi ne?

    Samsung Mesajlar, miyadını resmen doldurdu

    Samsung cihazlarıyla ilgili olarak geçmişten günümüze gelen en büyük şikayetlerden biri, aynı işlevi gören birden fazla uygulamanın yüklü olarak gelmesi. Örneğin, Samsung telefonlarında hem Google Chrome hem de Samsung Internet gibi alternatif tarayıcılar yer alıyor.

    Google Messages vs. Samsung Messages: Which Is the Best Messaging App? - The Tech Edvocate

    Samsung’un eski mesajlaşma uygulaması olan Samsung Mesajlar, yıllarca Galaxy cihazlarında varsayılan olarak kullanıldı. Ancak son birkaç yıldır, Samsung bu uygulamayı geri plana çekmeye başladı. Galaxy cihazları artık Google Mesajlar ile geliyor. Bu yılın yazında tanıtılan Galaxy Z Fold 6 ve Z Flip 6 modelleriyle birlikte ise Samsung Mesajlar, artık hiçbir şekilde yüklenmiyor.

    Sosyal medyada bazı kullanıcıların paylaştığı bilgilere göre, Samsung Messages son güncellemesiyle birlikte kullanıcılara Google Messages’a geçmeleri için bildirimler göndermeye başladı.

    Bu bildirimler, Google Mesajlar’ın varsayılan SMS uygulaması olarak ayarlanmasını öneriyor. Eğer kullanıcılar geçiş yapmayı tercih ederlerse, Samsung Mesajlar’daki mesaj geçmişi Google’a aktarılabiliyor. Ancak, özellikle yüzlerce ya da binlerce mesajı olan kullanıcılar, bu aktarım sürecinin oldukça yavaş ve zahmetli olduğunu iddia ediyor.

    Samsung’un Google Mesajlar’a geçişi teşvik etmesinin nedeni olarak Apple’ın da yakında RCS desteğini sunmaya başlayacak olması gösteriliyor. Bu gelişmeler, Google Mesajlar’ın SMS ve MMS yerine RCS tabanlı modern mesajlaşma için daha da cazip hale gelmesine yol açacak.

    Canon, EOS C80 ile profesyonel sinema kamerası çözümlerini genişletiyor

    Canon, film yapımı ve canlı prodüksiyonda devrim yaratacak RF yuvalı full frame sinema kamerası EOS C80’i tanıttı. Büyük beğeni toplayan EOS R5 C ve EOS C70 modellerinin mirasını devralan EOS C80, son teknolojileri kompakt ve ergonomik bir tasarımda ustaca bir araya getirip profesyonellerin çok daha kolay bir şekilde sinematik görseller yakalamasını sağlıyor.

    EOS C80, Canon’un ilk olarak bu yılın başında EOS C400’de kullanıma sunduğu devrim niteliğindeki arka aydınlatmalı (BSI) istifli CMOS sensörüne sahip ikinci sinema EOS kamerası olarak dikkat çekiyor. Bu son teknolojiye sahip sensör, minimum parazitle olağanüstü hassasiyet sunarak 16 stop’lu dinamik aralıkta muhteşem full frame 6K çekimler yapılabilmesini ve tam anlamıyla nefes kesici görseller elde edilmesini sağlıyor.

    EOS C80, 800 / 3.200 / 12.800* üçlü temel ISO değeri ile film yapımcılarının değişen aydınlatma koşullarına kolayca uyum sağlayan bu ürün, her ortamda optimum görüntü kalitesi elde edilmesini sağlıyor. Akıllı otomatik geçiş modu, haber sekansları veya canlı spor etkinlikleri gibi dinamik sahnelere ayak uydurmak için bu temel ISO seviyeleri arasında rahatça geçişi mümkün kılıyor.

    Canon’un ünlü Dual Pixel CMOS AF II teknolojisinin de entegre edildiği EOS C80; keskin yüz, göz ve kafa takibinin yanı sıra yeni geliştirilen vücut ve hayvan takibi işlevleri ile çekim ne kadar karmaşık olursa olsun konunun daima odakta kalmasını sağlıyor.

    iPhone 16 kılıfı almak için acele etmeyin: Peki neden?

    0

    Apple, geçen yılki iPhone 15 serisiyle tanıttığı Action butonunun ardından, bu yıl iPhone 16 ile birlikte düğmeleri bir kez daha yeniledi. Yeni Kamera Kontrol butonu, iPhone 16 serisinde yer alan en dikkat çekici yeniliklerden biri. Bu butonun iPhone 16 ve 16 Pro modellerinin tümünde yer alması, cihazın kılıf uyumluluğunda önemli bir değişiklik anlamına geliyor.

    Yeni tuşlar iPhone 16 için kafa karıştırıyor

    Apple tarafından iPhone 16 serisine eklenen bu yeni kapasitif buton, sadece kamera uygulamasını açmakla kalmıyor; aynı zamanda deklanşör, önizleme, yakınlaştırma ve diğer birçok kamera işlevini kontrol edebilme yeteneğine sahip.

    Four Beats brand iPhone 16 cases in modern colors.

    Bu yenilikle birlikte, geçen yıl iPhone 15 ve 14 modelleri arasında kılıf paylaşımı yapılabiliyorken, bu yıl iPhone 16 için tüm modellerde yeni kılıflara ihtiyaç duyacaksınız. iPhone’unuzu kılıfsız kullanmak, özellikle pahalı bir cihazı beton zemin üzerinde tutarken riske girmek demek. Dolayısıyla, iPhone 16 siparişinizi verirken uygun bir kılıf seçmek de büyük önem taşıyor.

    Her ne kadar üçüncü parti kılıf üreticilerinin büyük bir kısmı, bu yeni kapasitif buton için uygun kesimlere sahip kılıflar piyasaya sürse de, Apple’ın kendi kılıfları için durumun pek net olmadığı belirtiliyor. Beats markasının iPhone 16 için MagSafe destekli ilk kılıfı buna bir örnek. Beats, bu kılıfın Kamera Kontrol işleviyle uyumlu olduğunu iddia etse de, kılıfın görsellerine bakıldığında bu butonun kullanımı hakkında pek ipucu vermiyor.

    Kamera Kontrol butonu, telefonun sol alt kısmında yer alıyor ve çoğu kılıfta bu buton için belirgin bir kesim veya boşluk bulunurken, Beats kılıfı gibi bazı modellerde buton alanında herhangi bir işaret olmaması kullanıcıların dikkatini çekiyor.

    Siber Güvenlik Alanında Google Yatırımları ile Neyi Hedefliyor?

    0

    Bireysel olarak her geçen gün daha çok veri üretiyoruz. Çektiğimiz fotoğraflar, paylaştığımız yazılar, videolar, çevrimiçi alışverişlerimiz derken ardımızda dijital kırıntılar bırakıyoruz. Siber korsanların zorbalık yapması için iştah kabartan kırıntılardan bahsediyoruz. Kimliklerin çalındığı, hesapların hacklendiği siber güvenlik zafiyetlerine dönüşen veriler. Ayrıca tehlikede olan sadece bireysel olarak biz kullanıcılar değiliz. Dijital dönüşümle birlikte şirketler hatta ülkeler bile siber saldırıların pençesinde. Ancak Google, krizi bir fırsat olarak gördüğü için bu alanda uzun vadeli bir strateji uyguluyor.

    siber güvenlik
    Siber güvenlik alanında en iddialı şirketlerden biri olan Wiz için Google 23 milyar doları gözden çıkardı

    Siber Güvenlik Pazarı Dev Bir Pasta

    Önce birkaç rakamı inceleyelim. Araştırmalara göre 2022’de COVID’in dijital dönüşümü tırmandırmasıyla siber suçlar 6 trilyon dolar zarara yol açtı. Bunun üzerine 2023 yılında global ölçekte şirketler siber güvenliğe 5 milyar dolar bütçe ayırdı. Tarihte görülmemiş bu ani yükselişin arkasında her 39 saniyede bir büyük bir siber saldırının gerçekleşmesi yatıyordu. Son olarak artan bütçelere rağmen 2023’de dünya çapındaki şirketlerin %91’i siber saldırıyla karşılaştı. Maalesef bunların %56’sı kayda değer veya ağır hasarlara maruz kaldı.

    Doğru Proje Milyarlarca Dolar Edebilir

    İşte Google bu tabloya baktığında muazzam bir fırsat görüyor. Teknoloji devi, tüm dünyada geçerli olacak bir siber güvenlik çözümü sunmak için kolları sıvıyor. Şirket kendi bünyesinde yapay zekanın da katkısıyla gelişmiş siber güvenlik çözümleri geliştiriyor. Fakat Google sadece kendi bünyesindeki Ar-Ge ile sınırlı kalmıyor. Onun yerine yükselişe geçen firmaları ne pahasına olursa olsun bünyesine katıyor. Bunun en büyük örneklerinden birini geçtiğimiz sene 5.6 milyar dolara Mandiant’ı satın almasıyla görmüştük. 2013’te Çin kaynaklı siber tehditleri tespit ederek proaktif çözümler geliştiren Mandiant artık Google’ın yan kuruluşu. Bu alımdan sonra şirket, Google Tehdit İstihbaratı ve Google Güvenlik Operasyonları isminde kurumsal siber güvenlik programlarını piyasaya sürdü. Google’ın iddiası dünyanın en hızlı zararlı yazılım tespitini gerçekleştirmek.

    Google’ın diğer hamlesi ise Wiz ile flörtünde yatıyor. 2020 yılında kurulan Wiz, bulut çözümleri üzerine ağırlık veriyor. Google, Wiz için 23 milyar doları (doğru okudunuz) gözden çıkarmış durumda. Çünkü Google, bulut platformu GCP’yi (Google Cloud Platform) Amazon ve Microsoft gibi devleri alt edecek bir araca dönüştürmek istiyor.

    siber güvenlik
    Google’ın üniversitelere yaptığı yatırımla kurduğu “klinik” ismindeki siber akademiden örnekler…

    Tam Bağımsızlık için Siber Bağımsızlık

    Google’ın siber güvenlik yatırımlarının uzun soluklu olduğunun bir başka göstergesi de eğitim için ayırdıkları bütçe. Teknoloji devi 4 Temmuz’da 15 milyon dolarlık bir eğitim paketi açıkladı. Birçok farklı üniversitede devreye girecek bu paket 15 milyon dolar değerinde. Google, böylece üniversitelerle yakın çalışıp siber güvenlik bilincini artırmayı hedefliyor. Asıl hedef ise büyüyen siber güvenlik projeleri için istihdam sağlamak. Yani gençler üniversite hayatı boyunca “Siber Klinik” ismi verilen bu bölümlerden yararlanacak. Böylece mezun olduklarında sektöre hazır olarak giriş yapacaklar. Zaten halihazırda Cyberseek araştırmasına göre sadece ABD’de 450 bin civarında siber güvenlik pozisyonu açıkta duruyor. Bu nedenle Google için siber uzmanlar ordusu yetiştiriyor desek yeridir.

    Önümüzdeki sene Google, bu projeye 5 milyon dolar daha ekleyeceğini açıkladı. Yatırımın 4 Temmuz’da resmi olarak duyurulması da ayrı bir anlam taşıyor. Çünkü Amerika, bildiğiniz üzere o tarihte Bağımsızlık Günü’nü kutluyor. Başka bir deyişle Google, siber sınırlar sağlama alınırsa gerçek anlamda bağımsızlık sağlanır mesajı veriyor.

    Özetleyecek olursak siber güvenlik konusu büyük bir tehdit olduğu kadar geniş bir pazar. Google, stratejik olarak bu alandaki şirketleri satın alarak hız kazanmak istiyor. Ayrıca bu şirketlerin kendi başlarına büyümesine ya da rakiplerinin çatısı altına girmesine engel oluyor. Akademik olarak da bu büyümeyi destekleyen projelere imza atan Google için bu konu öncelik.

    MediaMarktSaturn’ün bağlı olduğu CECONOMY AG üçüncü çeyrek raporunu açıkladı

    MediaMarktSaturn’ün bağlı olduğu CECONOMY AG, 2023/24 mali yılına ait üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. CECONOMY Grup, satışlarını ve kârlılığını artırırken müşteri memnuniyeti rekor seviyeye ulaştı. Türkiye üçüncü çeyrekte güçlü satış performansı gösteren ülkeler arasında yer aldı. 

    Avrupa’nın lider tüketici elektroniği şirketi CECONOMY AG, 2023/24 mali yılının üçüncü çeyreğinde, bir önceki yılın aynı döneminde 4.5 milyar Euro olan satışlarını yüzde 6,6 artırarak 4.9 milyar Euro’ya yükseltti. Mali yılın ilk 9 aylık döneminde ise bir önceki yılın aynı döneminde 16.9 milyar Euro olan satışlar yüzde 5,2 artarak 17,1 milyar Euro’ya yükseldi. Yılın ilk dokuz ayında düzeltilmiş FVÖK bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 53 milyon Euro artarak 202 milyon Euro’ya yükseldi.

    Üçüncü çeyrek sonuçlarını değerlendiren CECONOMY CEO’su Dr. Karsten Wildberger, şunları söyledi: “Önemli bir satış büyümesi ve artan kârlılıkla güçlü bir üçüncü çeyrek geçirdik. Büyüme stratejimiz meyvelerini veriyor ve Hizmetler & Çözümler, Pazaryeri, Perakende Medya ve Özel Marka gibi büyüme alanlarımızda önemli ilerlemeler kaydediyoruz. Avrupa Futbol Şampiyonası sırasında özellikle televizyonlara olan yüksek talep sayesinde satışlarımızı daha da artırdık. Müşteri memnuniyetinde de yeni bir zirveye ulaştık. Aynı zamanda çok kanallı platformumuzu genişletiyoruz: İsviçre’de 20 Melectronics mağazasının satın alınmasıyla mağaza varlığımızı artırırken, İtalya’da gıda perakendecisi Bennett ile mağaza ortaklığımızı büyütüyoruz. Tüm bunlar, çalışanlarımızın bağlılığı olmadan mümkün olmazdı.”

    11 ülkeden 10’unda pazar payı artışı gerçekleşti

    CECONOMY, üçüncü çeyrekte Almanya da dahil olmak üzere 11 ülkeden 10’unda pazar payı artışı kaydetti. Türkiye, İspanya, Benelüks ülkeleri, Avusturya ve Macaristan’da önemli satış artışları elde edilirken kârlılığın en çok iyileştiği ülkeler ise İspanya, Benelüks ülkeleri ve en büyük tek pazar olan Almanya oldu.

    İsviçre’de Migros’tan 20 Melectronics mağazasını devralıyor

    Önümüzdeki dönemde grup, Migros’tan 20 Melectronics mağazasını devralacak ve İsviçre’deki varlığını artıracak. Satın alma işleminin başarıyla tamamlanması için tabi olduğu rekabet makamlarının onayının 2024 yılı sonuna doğru verilmesi bekleniyor. Şirket ayrıca Almanya pazarında kompakt smart mağaza formatını genişletmek için seçilmiş Gravis mağazalarının entegrasyonuna hazırlanıyor.

    E-ticaret üçüncü çeyrekte ciddi büyüme kaydetti

    Üçüncü çeyrekte tüm bölgelerde büyüyen CECONOMY ve MediaMarktSaturn’ün e-ticaret kategorisi yüzde 9,7’lik bir artışla 1 milyar Euro satış kaydetti. 2023/24’ün ilk dokuz ayında ise grubun e-ticaret payı yüzde 23,1’den yüzde 24,2’ye yükseldi.

    Hizmet yelpazesi genişliyor

    CECONOMY için büyümenin önemli bir itici gücü haline gelen Hizmetler & Çözümler segmenti, üçüncü çeyrekte yüzde 18,1 artış göstererek 301 milyon Euro’dan 348 milyon Euro’ya ulaştı. Şirket, müşterilerine sunduğu hizmet yelpazesini genişletmek için de sürekli olarak çalışıyor. Örneğin, Uber ile yapılan iş birliği çerçevesinde sunulan 90 dakikada doğrudan teslimat hizmeti, büyük şehirlerdeki müşteriler tarafından büyük beğeni topladı.

    MediaMarktSaturn’ün ürün yelpazesinin bir parçası olan Pazaryeri hizmeti de olumlu yönde gelişmeye devam ediyor. CECONOMY, üçüncü çeyrekte Pazaryeri satışlarını (brüt mal değeri bazında) iki kattan fazla artırdı. Haziran sonu itibarıyla, toplamda 1,6 milyondan fazla ürüne sahip yaklaşık 1.470 satıcı platformda yer aldı. MediaMarktSaturn, Mayıs 2024’ten bu yana Tübingen’de, Pazaryeri satıcılarının yenilenmiş cihazlarını ilk kez çevrimiçi dünyadan fiziksel satış alanına taşıyan bir pop-up mağazanın pilot uygulamasını hayata geçiriyor.

    MediaMarkt’ın kendi markalarında güçlü büyüme

    CECONOMY, kendi markaları tarafında da güçlü bir büyüme kaydetti. Üçüncü çeyrekte, özellikle satış hacmindeki artışa bağlı olarak kendi markalarının satışları yüzde 22 oranında yükseldi. 

    Müşteri memnuniyeti rekor seviye yakaladı

    CECONOMY ve MediaMarktSaturn, müşteri deneyimi ve memnuniyetini (NPS = Net Tavsiye Skoru ile ölçülür) sürekli olarak iyileştirmeye odaklanıyor. Üçüncü çeyrekte NPS, bir önceki yıla göre 6 puan artarak 61 puana ulaştı.

    Sağlam finansman yapısı 2029 yılına kadar sürecek

    Temmuz ayı başında sürdürülebilirlik bağlantılı tahvilinin sermaye piyasasında başarılı bir şekilde arz edilmesiyle, şirket uzun vadeli finansman yapısını güvence altına aldı. 2023/24’ün üçüncü çeyreğinde, serbest nakit akışı bir önceki yıla kıyasla yaklaşık 100 milyon Euro arttı. CECONOMY ve MediaMarktSaturn CFO’su Dr. Kai-Ulrich Deissner, konuyla ilgili şunları söyledi: “Üst üste altıncı çeyrekte de satışlarımızı ve gelirlerimizi artırdık. Dikkatli likidite yönetimi ve titiz maliyet kontrolü sayesinde finansal istikrarımızı güçlendirdik. Sürdürülebilirlik bağlantılı tahvilimizin sermaye piyasasında başarılı bir şekilde ihraç edilmesi, gelecekte birinci sınıf finansman sağlıyor ve yatırımcıların çabalarımıza olan güvenini yansıtıyor. Odaklanmış bir şekilde ve güvenle stratejik hedeflerimize adım adım ulaşıyoruz.”

    Satışlarda ılımlı bir artış bekleniyor

    CECONOMY, 2023/24 mali yılının tamamı için görünümünü hafifçe yukarı yönlü revize etti. Şirket, halihazırda kur ve portföy etkilerine göre düzeltilmiş toplam satışlarda ılımlı bir artış ve 290 milyon Euro ile 310 milyon Euro arasında düzeltilmiş bir FVÖK bekliyor. Özellikle Batı ve Güney Avrupa ile Doğu Avrupa segmentlerinin satış büyümesine katkıda bulunması öngörülüyor. Düzeltilmiş FVÖK’teki iyileşmenin ise öncelikle Batı ve Güney Avrupa segmentinden kaynaklanması bekleniyor. Dr. Karsten Wildberger konuyla ilgili: “Geçtiğimiz dokuz ayda elde ettiğimiz etkileyici performansın ışığında, yılın geri kalanına da güvenle bakıyorum. Sloganımıza sadık kalıyoruz: eylemler kelimelerden daha yüksek sesle konuşur. Bu şekilde, Deneyim Şampiyonu olma hedefimize doğru istikrarlı bir ilerleme kaydediyoruz” açıklamalarında bulundu.

    Rakamlarla CECONOMY AG:  

    • Satışlar dokuz aylık dönemde yüzde 5,2 artarak 16,9 milyar Euro’dan 17,1 milyar Euro’ya ulaştı.
    • Düzeltilmiş FVÖK dokuz aylık bazda 53 milyon Euro artarak 149 milyon Euro’dan 202 milyon Euro’ya ulaştı.
    • Hizmetler ve Çözümler satışları üçüncü çeyrekte yüzde 18,1 arttı.
    • Pazaryeri satışları (GMV) üçüncü çeyrekte iki kattan fazla arttı.
    • Kendi markalarının satışları üçüncü çeyrekte yüzde 22 arttı.
    • E-ticaretten elde edilen satışlar üçüncü çeyrekte yüzde 10’a yakın arttı.
    • Müşteri memnuniyeti üçüncü çeyrekte yeni bir zirveye ulaştı.
    • Serbest nakit akışı üçüncü çeyrekte yaklaşık 100 milyon Euro arttı.
    • 2023/24 için görünüm yukarı yönlü hafif düzeltildi.

    Tehlike arama motorları ile yayılıyor

    0

    Saldırganlar, kötü amaçlı yazılımlarını geliştirmeye ve son kullanıcıları tehlikeye atmanın farklı yollarını bulmak için çok fazla yatırım yapıyor. Kötü amaçlı yazılımların reklamlar aracılığıyla yayılması da bu yöntemlerden bir tanesi. Siber suçlular uzun süredir dağıtım vektörü olarak çevrimiçi reklam ağlarını hedefliyor. Dijital güvenlik şirketi ESET arama sonuçlarında gizlenen kötü amaçlı reklamları inceledi. Kötü amaçlı reklamlara karşı neler yapılabileceğini, hangi önlemlerin alınması gerektiğini paylaştı.

    Sadece bir tıklama ile bir kişinin bilgisayarı ve hatta tüm ağ istila edilebilir. Reklam engelleyicilerin ve gelişmiş güvenlik yazılımlarının sürekli kullanımına rağmen reklamlar yoluyla yayılan kötü amaçlı yazılımlar, özellikle yasal sitelerin reklamları gibi göründüklerinde hala büyük bir sorun.  Kötü amaçlı arama reklamları, tehdit aktörleri tarafından reklam istismarının yalnızca bir biçimini temsil ediyor. Diğer türler arasında, steganografi kullanarak kötü kod gizleyen kötü huylu banner reklamların yasal web sitelerinde dağıtılması yer alır. Kötü amaçlı reklamlarla metin içi köprüler, açılır pencereler ve daha fazlası aracılığıyla da karşılaşılabilir.

    Arama motorlarında kötü amaçlı reklamlar nasıl çalışır?

    90’lı yıllar boyunca çeşitli arama motorlarında yaşanan patlamanın ardından ve çevrimiçi dünyanın fiziksel günlük yaşamlarımıza giderek daha fazla nüfuz ettiği düşünüldüğünde reklam şirketlerinin bu tür alanları hedeflemek istemesi şaşırtıcı değil. Ancak bu arama reklamları arasında kötü niyetli olanlar da bulunabilir. Kötü amaçlı reklamlar genellikle tehdit aktörlerinin potansiyel kurbanları reklamlarına tıklamaya ikna etmek için arama motorlarından en iyi reklam alanını satın almasını içerir. Arama reklamları için ödeme yapan dolandırıcılar, kötü amaçlı sayfalarını otomatik olarak insanların arama sonuçlarının en üstüne getirir. Belirli ürünleri arayan internet kullanıcıları, meşru ve kötü niyetli bir reklam veya sayfayı ayırt etmek için yalnızca ince ipuçlarının mevcut olduğu bu tür durumlarla karşılaşabilir.

    2023 yılında Google, kötü amaçlı yazılımları teşvik eden reklamlar da dahil olmak üzere reklam ağını kötüye kullanan 1 milyardan fazla reklamı engelledi veya kaldırdı.  Diğer çevrimiçi reklamverenler de mağdurdur. Reklamcılık işinin doğası gereği, kötü niyetli kişiler tüm bir reklam zincirini manipüle edebilir ve reklam satın almaktan arama motoru sağlayıcılarını taklit etmeye, web sitelerini ve reklam sunucularını hacklemeye kadar çeşitli olası yollarla tehlikeye atabilir.

    Arama motoru sağlayıcıları kötü niyetli reklamları veya web sitelerini arama sonuçlarından sürekli olarak kaldırırken bilgisayar korsanları ısrarcıdır ve içerik filtrelemeye karşı koymak için yeni yollar bulmaya devam ederek arama sağlayıcıları ve suçlular arasında bir köstebek oyunu yaratırlar. Sonuç olarak, tıkladığınız şeyin kötü amaçlı bir bağlantı olup olmadığından asla  yüzde 100 emin olamazsınız.

    Kötü amaçlı reklamlara karşı nasıl korunulur?

    En cazip teklif bile bazen beklenmedik tehlikeleri gizleyebileceğinden dikkatli olmalısınız. Siber tehditlere karşı korunmak için atabileceğiniz temel adımlar var ve aynı şey kötü amaçlı reklamcılık için de geçerli. İşte bunlardan birkaçı:

    • Farkındalık geliştirmek, siber güvenli bir yaşama doğru atılan ilk adımdır. Sadece bu blog yazısını okumuş olmanız bile kötü amaçlı reklamcılığın kurbanı olmamanız için önleyici bir tedbirdir.
    • Tarayıcı parmak izini sınırlayın, sadece gizlilik için değil. Kötü niyetli sitelerin ve aktörlerin cihazınızı tanıması için potansiyel bir yolu ortadan kaldırır.
    • Saygın bir reklam engelleyici kullanın; bu reklamların size ulaşmasını engellemenin bir yoludur ve yüzde 100 etkili olmasa da diğer ipuçlarımızla birlikte işe yarayacaktır.
    • Çeşitli açılır pencerelere, izin isteklerine ve diğer istenmeyen tarayıcı davranışlarına karşı dikkatli olun.
    • Cihazlarınızı ve yazılımlarınızı güncel tutun. Bazı güvenlik açıkları kolayca istismar edilebilir ve bilgisayar korsanlarının işini kolaylaştırabilir.
    • Gerçek zamanlı korumaya sahip güçlü bir güvenlik çözümü kullanın.