Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 557

    XIAOMI Mi TV Stick 4K İnceleme

    Xiaomi Mi TV Stick 4K, akıllı olmayan ama HDMI portu olan televizyonları Akıllı TV’ye dönüştüren bir cihazdır. 4K kalitesinde en sevdiğiniz dizi veya müziğin saatlerce keyfini çıkarmanızı sağlar. Kısaca, Xiaomi TV Stick 4K ile akıllı olmayan neredeyse her televizyonu bir Android Smart TV’ye dönüştürür. Yapmanız gereken sadece Xiaomi TV Stick 4K’yı televizyonun HDMI girişine takmanızdır. Daha sonra WiFi bağlantısı yaparak Google Play’e, binlerce diziye, filme, oyuna ve programa erişim sağlarsınız. Diğer bir deyişle televizyonunuzu akıllı hale getirmenin en kolay ve pratik yoludur.

    XIAOMI Mi TV Stick 4K İle Popüler Uygulamalar Elinizin Altında

    TV Stick 4K, Netflix, Youtube, Prime Video ve Ziggo TV gibi tüm popüler uygulamaların mümkün olduğu en son Android TV 11 işletim sistemi ile donatılmıştır. Xiaomi TV Stick 4K, yerleşik Chromecast sayesinde tüm isteklerinizi gerçekleştirir. Akıllı hale gelen televizyonunuzdan müzik dinlemek, oyun oynamak ve film izlemek büyük bir keyif haline gelir. Gelişmiş Dolby Atmos ve DTS HD teknolojisi sayesinde de zengin ve gerçekçi sesler duyarsınız.

    Cihazın uzaktan kumandası oldukça sade bir tasarıma sahiptir. Google Asistan tuşuyla TV Stick 4K’yı sesinizle kontrol edebilirsiniz. Uzaktan kumandanın üzerinde ayrıca biri Netflix ve biri Amazon Prime Video için olmak üzere iki kısayol tuşu bulunur. Cihazın üzerindeki diğer tuşlarla ses seviyesini kontrol edebilirsiniz. Uzaktan kumanda, en son Bluetooth V5.0 teknolojisine sahiptir.

    İşlevsel ve Güçlü

    Xiaomi TV Stick 4K, güçlü performans sunan bir Cortex-A35 dört çekirdekli işlemciye sahiptir. Yüksek çözünürlüklü bir film izliyor, müzik dinliyor veya oyun oynuyorsanız hızı fark edersiniz. Xiaomi TV Stick 4K oldukça hafiftir. TV’den kolayca ayrılır ve sadece 42,8 gram ağırlığa sahip olduğundan gittiğiniz her yere götürürsünüz. Yani istediğiniz yere taşıması çok kolaydır.

    Bağlanması ve Kullanımı Kolay

    Cihazı kullanmaya başlamak aslında oldukça kolay. İlk olarak Xiaomi TV Stick 4K, HDMI konektörü aracılığıyla TV’ye bağlanır. Ardından cihazı evinizdeki veya ofisinizdeki Wi-Fi ağına bağlamanız gerekir. Varsayılan olarak cihazınız bir Google Hesabında oturum açmanızı ister ve ardından en sevdiğiniz 4K video içeriklerin keyfini çıkarırsınız.

    4K Desteklenen Servisler

    Xiaomi’nin bu işlevsel cihazı 4K çözünürlükte video içeriğini destekler. HDR10, HDR10 +, HLG ve en önemlisi Dolby Vision ile 4K 60fps’ye kadar tüm popüler akışların kullanımını sağlar.

    Google Play Filmler 4K
    Netflix 4K
    HBO Maks 4K
    Disney+ 4K
    Apple TV+ 4K
    Prime Video 4K

    Ses konusunda cihaz DTS HD, DTS 5.1 / 7.1 ve Dolby Atmos’u destekler.

    Kutu İçinden Çıkanlar

    Xiaomi TV Çubuğu 4K
    Bluetooth Sesli Uzaktan Kumanda
    Mikro USB kablosu
    USB Güç fişi
    Kullanım kılavuzu
    HDMI uzatma kablosu

    www.mediamarkt.com.tr adresinden bu ve benzeri ürünlere bir tıklama ile ulaşabilir, ekonomik fiyat ve taksit seçeneklerinden faydalanabilirsiniz.

    Dünyanın en çok indirilen simülasyon oyunu Türkiye’den çıktı!

    Simülasyon oyunları 2021de %10a yakın büyümeyle en hızlı büyüyen oyun türleri arasında yer alırken, simülasyon segmentindeki toplam gelirin bu yılın sonunda 18,22 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin edildi. Türkiye de bu segmentteki küresel başarılarına bir yenisini ekledi. 

    Gerçek dünyadaki olayları ve meslekleri deneyimlemek için tasarlanan simülasyon oyunları, mobilde ve bilgisayarlarda en çok tercih edilen oyun türleri arasında yer aldı. data.ai tarafından yayımlanan verilere göre 2021’de, 2020’ye kıyasla 1,4 puan artışla %10’a yakın büyüme gösteren simülasyon kategorisindeki toplam gelirlerin bu yılın sonunda 18,22 milyar dolara ulaşacağı tahmin edildi. Türkiye merkezli bir oyun şirketi de bu yükselen oyun türünün önemli paydaşları arasında konumlandı.

    Yerli oyun şirketi Zuuks Games’in Bus Simulator : Ultimate adlı oyunu, dünya genelinde 300 milyon indirme barajını aşarak şimdiye kadar dünyada en çok yüklenen simülasyon oyunu oldu.

    Apple Appstore ve Google Play’de bir çok kez “Günün Oyunu” seçilen şehirlerarası otobüs simülasyonu oyunu Bus Simulator : Ultimate, rakiplerini geride bırakarak zirveye yerleşti. İkinci sırada ise yine Zuuks Games tarafından üretilen 220 milyondan fazla indirilmeye ulaşan Truck Simulator : Europe oyunu yer alıyor. Zuuks Games’in yeni oyunu Truck Simulator : Ultimate ise 10 ay gibi kısa bir sürede 67 milyondan fazla indirildi, oyun kullanıcılara kamyon şoförlüğünün gerçeğe en yakın deneyimini sunuyor. Simülasyon oyunları sıralamasında lider olan Zuuks Games, 600 milyondan fazla kullanıcısı ve aylık 100 milyondan fazla aktif oyuncusuyla başta Türkiye ve Avrupa olmak üzere dünyanın her yerinden mobil oyunseverleri bir araya getiriyor.

     

    Microsoft’un girişimcilik programı GrowthX Accelerator, 2. Dönem mezunlarını verdi

    0

    Microsoft’un Orta Doğu ve Afrika (MEA) Bölgesi’nde faaliyet gösteren start-up’ları teknoloji, pazar erişimi ve mentorluk alanında güçlendirmek amacıyla Abu Dhabi Yatırım Ofisi (ADIO) ile hayata geçirdiği GrowthX Accelerator programının 2. dönemi sona erdi.

    Microsoft’un Orta Doğu ve Afrika (MEA) Bölgesi’nde faaliyet gösteren start-up’ları teknoloji, pazar erişimi ve mentorluk alanında güçlendirmek amacıyla Abu Dhabi Yatırım Ofisi (ADIO) ile birlikte hayata geçirdiği GrowthX Accelerator programının 2. dönemi sona erdi. 

    Programı tamamlayan 21 start-up; start-up kurucuları, kurumsal partnerler, yatırımcılar, devlet yetkilileri ve bölgenin start-up ekosistemine dahil diğer paydaşların da katılımıyla 28 Haziran’da Abu Dhabi’de gerçekleşen Demo Day töreniyle mezun oldu. 12 haftalık eğitim programı süresince Microsoft’un Kurumsal Uyumluluk Partnerleri olan DHL, EY, Koç Holding ve PwC ile iş birliği içinde çalışan start-up’lar, Orta Doğu ve Kuzey Afrika (MENA) Bölgesi’nde faaliyet gösteren organizasyonların karşılaştığı zorlukları aşmalarını sağlayacak teknoloji çözümler geliştirdiler. Söz konusu çözümleri Demo Günü’nde kurumsal partnerlere sunan start-up’lar, partnerlerden sunumlarına ilişkin geri bildirim alma şansını da yakaladılar. 

    GrowthX Accelerator programının teknoloji ekosistemine birçok farklı açıdan fayda sağladığına dikkat çeken Microsoft Türkiye Pazarlama ve Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Münir Kundakçı, “Start-up’lar inovasyon kültürünün yerleşmesi ve yeni istihdam alanlarının açılması açısından büyük önem taşıyor. Microsoft, ADIO ile iş birliği içinde hayata geçirdiği GrowthX Accelerator programı ile start-up’ların büyümesine ve ölçeklenmesine katkı sağlarken aynı zamanda özel sektörün eşsiz inovatif çözümlere erişimini de desteklemiş oluyor” dedi.

     

    (www.stocktargetadvisor.com)

    Razer, Interhaptics’i satın aldı

    Satın alma, Razer’ın haptik tutkularını destekleyerek şirketin HyperSense ürün yelpazesini entegre etmek ve genişletmek için oyun stüdyolarıyla yakın çalışmasına olanak tanıyor.

    Oyuncular için önde gelen küresel yaşam tarzı markası Razer, oyun stüdyoları için önde gelen dokunsal geliştirme platformu Interhaptics olarak da bilinen Go Touch VR SAS’ın yüzde 100 hissesini satın aldığını duyurdu. 2017 yılında kurulan Interhaptics’in misyonu, PC, konsol, mobil ve XR geliştiricileri için tutarlı, gerçekçi ve sürükleyici dokunsal çözümler sunmaktır. Stüdyolara kaliteyi, daha hızlı geliştirmeyi ve platformlar arası dağıtımı garanti eden temel araçları sağlamaya çalışır.

    Razer, oyunculara mümkün olan en sürükleyici oyun deneyimini sunmak için en son yeniliklere sahip ürünler geliştirerek her zaman teknolojinin ön saflarında yer alır. 2018’de Razer Nari Ultimate ile başlayarak Razer, tescilli HyperSense teknolojisini dünyaya tanıttı ve yakın zamanda Razer Kraken V3 HyperSense ve Razer Kraken V3 Pro HyperSense’te görüldüğü gibi yüksek kaliteli haptiklerin oyun, müzik ve daha fazlası için nasıl daha derin ve sürükleyici bir deneyim sunabileceğini gösterdi. Interhaptics’in satın alınmasıyla Razer, HyperSense’i daha fazla ürüne yaymaya ve çoklu platformlarda oyun stüdyolarıyla birlikte haptik ekosistemini oluşturmaya hazırlanıyor.

    Razer tarafından satın alınmasının ardından Interhaptics Kurucusu ve CEO’su Eric Vezzoli, Razer’a Haptics Yardımcı Direktörü olarak katılacak. Interhaptics bağımsız bir varlık olarak kalacak, ancak Razer ekosistemine yakın bir şekilde entegre edilecek.

    Galaxy Watch 4 için One UI 4.5 beta 3 yayınlandı!

    0
    Geçen yıl çıkış yapan Galaxy Watch 4 ve Watch 4 Classic, Samsung’un WearOS işletim sistemini çalıştıran ilk akıllı saatleri konumunda. Son dönemde Google Asistan nedeniyle yaşanan sorunları göz ardı edersek, sektörde olumlu bir etki bıraktıklarını söylemek mümkün. Akıllı saatlerin One UI 4.5 beta süreci tüm hızıyla sürüyor. Samsung, geçen haftalarda ikinci beta sürümünü yayınlarken, kısa bir süre önce üçüncüsünü de kullanıma sundu. Peki Galaxy Watch 4 serisi için gelen One UI 4.5 beta 3 kullanıcılara neler sunuyor?

    Galaxy Watch 4 serisi için One UI 4.5 beta 3 yayınlandı

    Samsung, geçtiğimiz aylarda Galaxy Watch 4 serisi için One UI Watch beta programı başlattı. Bu kapsamda kullanıcılarına kararlı sürümden önce Wear OS sürümlerini test etme imkanı sunan şirket, son olarak One UI 4.5 beta 3 sürümünü kullanıma sundu. Güncelleme, R860XXU1ZVF yapı numarasına sahip ve 252 MB boyutunda. Ayrıca yukarıda da belirttiğimiz gibi One UI Watch beta programına katılan kullanıcılar için yayınlandı. Değişiklik günlüğünde ise Bixby üzerinden müzik çalmayla ilgili çeşitli sorunların düzeltildiğini, Alarm, Kronometre, Zamanlayıcı ve Dünya Saati gibi uygulamaların da kullanılabilirliğinin artırıldığını görüyoruz. Bunun dışında dokunmatik ekran ve otomatik egzersiz algılama performansının iyileştirilmesinin yanı sıra Galeri uygulamasının açılması durumunda Bluetooth bağlantısının kesilmesi gibi birçok sorun da düzeltildi. Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce Galaxy Watch 4 modelleri için One UI 4.5, beğenileri kazanabilecek mi? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizlerle paylaşmayı unutmayın!

    İlk metaverse altın ödülü sahibini buldu

    Metaverse ajansı Enrich Black Studio, pazarlama ve iletişim dünyasının en prestijli yarışmalarından Brandverse Awards’ta ödüle layık görüldü. Enrich Black Studio, ‘N Kolay & İBB Metaverse Basın Toplantısı’ kampanyasıyla Altın Ödül’ün sahibi oldu.

    New York ve İstanbul merkezli metaverse ajansı Enrich Black Studio, Brandverse Awards’ta ‘Metaverse Kullanımı’ kategorisinde Altın Ödül’ün sahibi oldu. Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen Brandverse Awards’ta Enrich Black studio; ‘N Kolay & İBB Metaverse Basın Toplantısı’ kampanyasıyla ödülün sahibi oldu. Sonuçları Deloitte Türkiye tarafından onaylanan yarışmanın kazananları İstanbul’da düzenlenen törenle ödüllerini aldı. Black Studio Direktörü Ata Güneş, ‘Brandverse Awards’tan Altın Ödül almanın kendileri için büyük önem taşıdığını belirterek, ödüllü projede bir ilki gerçekleştirdiklerini söyledi. Geçtiğimiz aylarda, Aktif Bank ve İBB (İstanbul Büşükşehir Belediyesi) iş birliği ile gerçekleştirdikleri ‘N Kolay İstanbul Yarı Maratonu’nu metaverse evrenine taşıyarak, ‘ilk hibrit basın lansmanı’nı düzenlediklerini söyledi. Güneş; “Maraton için tasarlanan özel alan ve Galata Kulesi, Haliç Köprüsü gibi tasarımların yanı sıra, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Aktif Bank Genel Müdürü Ayşegül Adaca, İBB Genel Sekreteri Can Akın Çağlar, İBB Spor İstanbul Genel Müdürü İ. Renay Onur ve Balkan Atletizm Federasyonları Birliği (ABAF) Başkan Yardımcı Fatih Çintımar’ın avatarları da dahil olmak üzere bütün 3D varlıkların hepsi ekibimiz tarafından oluşturuldu” şeklinde konuştu.

    “Aktif Bank metaverse’te yerini alan ilk Türk bankası oldu”

    Ata Güneş, şirket olarak bu yılın başından itibaren markaların kendi özel metaverse alanlarının oluşturulmasına destek verdiklerini belirterek, “Decentraland, Sandbox, Roblox, Spatial’’ gibi popüler metaverse platformlarında markalar için istenilen tüm projeleri hayata geçiyoruz. Finans, teknoloji ve perakende gibi birçok farklı sektörden firmayı metaverse dünyasıyla tanıştırdık. Kapalı ve açık meta olmak üzere oluşturduğumuz platformlarda etkinlikler, organizasyonlar, konferanslar, toplantılar ve fuarlar organize ediyoruz” dedi. 6 Haziran’da Türkiye’de ilk kez bir bankanın metaverse şubesinin açılışını gerçekleştirdiklerini dile getiren Güneş şöyle devam etti: “Aktif Bank’a Decentraland’de bina inşa ederek, müşterileri için yeni bir temas alanı oluşturduk. Bu proje ile Aktif Bank metaverse’te yerini alan ilk Türk bankası oldu.

    GeForce Now’a Temmuz ayında 13 yeni oyun geliyor

    Altı yeni oyun kütüphaneye katılırken, Samsung Akıllı televizyonlarda bulunan Oyun Merkezlerine GeForce NOW özelliği ekleniyor

    GeForce NOW kütüphanesine katılan 6 oyun ve Temmuz süresince gelecek toplam 13 oyunun duyurusu gerçekleşti. Bununla birlikte oyun deneyimini geliştiren yeni özellikler içeren GeForce NOW 2.0.42 hizmet güncellemesi akış çözünürlüklerini ağ koşullarına en uygun şekilde ayarlayan optimizasyonlar sunuyor.

     

     

    Temmuz Ayının Oyunları

    GeForce NOW Powered by GAME+ ayı, bu hafta yayınlanan altı yeni oyunla kapatıyor. Ayrıca Temmuz ayında 13 yeni oyun katılacak:

    Bu haftanın oyunları:

    Temmuz’da gelecek olanlar:

    • Matchpoint-Tennis Championships (7 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Sword and Fairy Inn 2 (8 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Loopmancer (14 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Stones Keeper: King Aurelius (14 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Endling- Extinction is Forever (19 Temmuz’da Steam ve Epic Games Store’da Yeni Sürüm)
    • Grimstar: Welcome to the Savage Planet (19 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Sweet Transit (28 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Panzer Arena: Prologue (20 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Hell Pie (21 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Turbo Sloths (27 Temmuz’da Steam’de Yeni Sürüm)
    • Arma Reforger (Steam)
    • Dungeon Defenders: Going Rogue (Steam)
    • rFactor 2 (Steam)

     

    Samsung Türkiye ‘Innovation Campus Programı’ ile 2 ödüle layık görüldü

    0

    Samsung’un, gençlerin sürdürülebilir kalkınma alanındaki sorunlara yapay zekâ kullanarak çözüm bulmayı öğrendikleri ‘Innovation Campus’ programı, TUHİD Altın Pusula Ödülleri’nde ‘KSS’ kategorisinde ‘En İyi Eğitim Programı’ ve ‘Alaeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik’ jüri özel ödülüne layık görüldü.    

    Samsung Electronics’in Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP), Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) ve Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) iş birliğiyle düzenlediği Innovation Campus programı TÜHİD tarafından düzenlenen Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödülleri’nde 2 ödül birden kazandı.

    Innovation Campus, TUHİD Altın Pusula Ödülleri’nde Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) kategorisinde ‘En İyi Eğitim Programı’ ödülünü kazanırken, ayrıca jüri özel ödülü olan ‘Alaeddin Asna Kurumsal Sorumlulukta Tutarlılık ve Süreklilik Ödülü’nün de sahibi oldu. Samsung Türkiye’nin ödülleri, 30 Haziran Perşembe günü gerçekleştirilen ödül töreninde takdim edildi.

    BM’nin belirlediği Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na (SKA) ulaşmak için çözümler üreten ve yapay zekayı odağına alan beş aylık Innovation Campus programı, 18-29 yaş arası gençleri kapsıyor. Programının en büyük amaçlarından biri ise genç istihdamına katkı sunmak olurken, 4. Sanayi Devrimi’nin sunduğu yeni teknolojilerle gençlerin iş hayatına donanımlı bir şekilde hazırlanmaları hedefleniyor. Başvuran ekipler, eleme sürecinde teknik testler ve yetkinlik bazlı bir değerlendirmeden geçiriliyor. Başarılı bulunan 25 katılımcı, ODTÜ profesörleri tarafından Samsung’un yapay zekâ konusundaki küresel müfredatı ile 5 ay boyunca, 350 saat sürecek bir eğitim almaya hak kazanıyor. Katılımcılar, alacakları eğitimin ardından becerilerini sergileyebilecekleri projeleri tasarlayarak programın sonunda fikirlerini hayata geçirmelerini sağlayacak maddi destek ve koçluk desteği almak amacıyla yarışıyor. Başarılı katılımcılar, program sonunda sertifika almaya hak kazanıyor. Ayrıca, Program kapsamında, bu yıl gençlere işe hazırlık dışında temel iletişim becerileri eğitimi de veriliyor.

    SDG AI Lab, gençlere yapay zeka ve veri araştırmaları desteği sunuyor

    BM kuruluşlarının ve ortaklarının günlük çalışmalarına yapay zeka ve büyük veri araştırmalarını entegre ederek destek sağlamayı amaçlayan SDG AI Lab (Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Yapay Zeka Laboratuvarı) ise programın partnerlerinden biri olarak aktif rol oynuyor. SDG AI Lab, gençlerin veri biliminde deneyim kazanmalarına ve kariyerlerini geliştirmelerine yardımcı olurken aynı zamanda Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkıda bulunuyor. Program kapsamında SDG AI Lab, ODTÜ ile koordineli olarak, müfredat ve teknolojileri daha da geliştirerek destekliyor. SDG AI Lab, aynı zamanda katılımcılar için yapay zeka kullanımına ilişkin farkındalık artırma ve eğitim oturumları düzenliyor, uzmanlık ve mentor desteği sağlıyor.

    Sıcak havaları serinleten teknolojiler MediaMarkt’ta

    Sunduğu yenilikçi marka ve ürünlerle tüketicilerin hayatını teknolojiyle iyileştirmeyi hedefleyen MediaMarkt, yaz aylarının en çok aranan ürünlerinden olan vantilatör ve klimalarda kampanya başlattı. MediaMarkt, 7 Temmuz’a kadar sürdüreceği “Serinleten Teknolojiler MediaMarkt’ta” kampanyasıyla tüketicilere farklı fiyat aralığından çeşitli ürünler sunuyor.

     

    Sıcak havalar neredeyse ülkenin tamamında etkisini göstermeye başladı. Yaz aylarında sıcaktan bunalmak istemeyen tüketicilerin öncelikli tercihleri ise genellikle klima veya vantilatörler oluyor. Tüketicilerin bu talepleri doğrultusunda her yıl olduğu gibi bu yıl da serinletici ürün kategorilerinde kampanyalarını başlatan MediaMarkt, 7 Temmuz tarihine kadar “Serinleten Teknolojiler MediaMarkt’ta diyecek. 

     

    Kampanyada dikkat çeken ürünler ve fiyatları şöyle:

    • Altus AL 15 A ayaklı vantilatör 679 TL,
    • Baymak Elegant Plus 09 klima 8.999 TL,
    • DemirDöküm KION 12000 BTU klima 9.999 TL,
    • LG AC12BH 12000 BTU klima 13.999 TL

     

    Mağazalarında, mediamarkt.com.tr ve mobil uygulamasında klima ve vantilatör ürünlerinde çeşitli alternatifler sunan MediaMarkt, aynı zamanda alanında uzman personel kadrosuyla da tüketicileri “kendileri için doğru ürüne” yönlendiriyor. Buna ek, klimalar hakkında bilgi almak isteyenler, MediaTrend’te yer alan bu rehbere göz atabileceği gibi öne çıkan 4 klima modelini de inceleyebilirler.

     

    Klima alacaklara rehber:

    https://mediatrend.mediamarkt.com.tr/mediamarkttan-klima-alacaklara-kritik-ipuclari/

    Öne çıkan klimalar: https://mediatrend.mediamarkt.com.tr/one-cikan-klima-modelleri/

     

    Mario Strikers Battle League ile Nintendo Switch Sahipleri Futbola Doyacak

    0

    FIFA mı PES mi? Hatta 90’ları hatırlayanlar için SWOS mu Kick Off mu? Futbolu seven herkesin bilgisayar oyunlarında cevabını aradığı kritik sorular bunlar. Nintendo cephesine geldiğimizde ise ana akım oyunların dışında bir cevaba rastlıyoruz: Mario Strikers Battle League. Nintendo, futbol ile Mario evrenini harmanlayıp kendine has bir çizgi oluşturmayı başarıyor. Oyun, arcade havasında ilerliyor ve size futbolun kaosunu yaşatıyor. Tabii kaos Nintendo için biraz sert bir ifade oldu. Onun yerine curcuna diyelim. Evet, Mario Strikers Battle League tam bir futbol curcunası! Tabii ki sonsuz eğlence de cabası.

    Mario Strikers
    Mario Strikers ile hakeme veda edin!

    Mario Strikers ile Nintendo sahaya iniyor

    Oyunu açtığınız anda bir maç seçebilirsiniz. Topa vurmak çok kolay, rakip seçmek çok kolay. Ama, burada büyük bir ama var, ustalaşmak zaman istiyor. Mario’nun klasik platform oyunlarında da böyledir zaten. Önce kolay bölümler çocuk oyuncağı gibi gelir. Ardından saç baş yolduran bölümler en deneyimli oyuncuları bile zorlayabilir. Mario Strikers da bir açıdan buna benziyor. Çünkü hem herkesin hemen oynayabileceği kadar kolay hem de derin strateji içeren yönü var.

    Her karakterin kendine has bir kartı var. Çocukların biriktirdiği koleksiyoner eşyalarına benzeyen bu kartlarda oyuncuların değerlerini görüyorsunuz. Oyuncular güç, hız, şut, pas ve teknik olmak üzere beş özelliğe sahip. Takımınızı kurarken dengeli ve sizin tarzınıza uyan oyuncuları seçmeniz çok önemli. Örneğin Mario’nun azılı düşmanı Bowser’a bakalım. Sahanın en büyük oyuncularından Bowser biraz yavaş olmasına karşın uzak şutlarda çok etkili. Donkey Kong ise tam bir savunma ustası. Sevimli Toad karakteri ise minik cüssesine rağmen oldukça süratli.

    Japon çizgi filmlerinden fırlayan bir şut!

    Kaptan Tsubasa’yı hatırlar mısınız? Japonların ünlü futbol serisinin kahramanı. Onun fizik kurallarını altüst eden kuantum mekanikli şutlarının benzeri bu oyunda var: Hyper Strike. Genellikle belirli bir süre hiçbir defans müdahalesine maruz kalmadığınızda aktif olan bir şut stili. Hem de ne şut! Zamanlamayı tutturup başarılı olursanız bir yerine iki gol hanenize yazılıyor. Yani altın değerinde vuruşlardan bahsediyoruz. Bu özellik bana Atari salonlarında çok sevdiğim Street Hoop basketbol oyununu hatırlattı. Daha fazla geçmiş oyunlara referans verip sizi sıkmayacağım. Yine de bu oyunu bir kenara not edip deneyin. Konumuza dönemlim, karakterlerin animasyonları ise bir hayli etkileyici. Luigi’nin kasırgası, madenci Toad’un oyuk açması…

    Mario Strikers Battle League maçlarına derinlik katan bir diğer çok önemli sistem ise aksesuarlar. Oyun içi altınlarla satın alıp kullanabileceğiniz bu aksesuarlar karakterlerinizin istatistiklerini belirgin şekilde değiştirmeye yarıyor. Örneğin Turbo Kask taktığınızda karakteriniz +2 hız kazanırken tekniği 2 puan geriliyor. Altınları, Strikers Club’daki çevrimiçi maçlar yoluyla ya da bilgisayara karşı oynayarak toplayabilirsiniz. Kısacası kupa kazanmak en etkili yöntem. Oyun boyunca kazandığınız altınları, menüden Gear Settings altında harcayabilirsiniz. Her karakterde kafa, kollar, gövde ve bacaklar olmak üzere dört yuva bulunuyor. Ancak her eşyayı bir karakter için kullanabiliyorsunuz. Dolayısıyla aynı eşyayı iki karakter üzerinde kullanmak istiyorsanız, onu iki kez satın almanız gerekiyor. Bu nedenle belirli bir seviyeye gelene kadar özellikle çevrimiçi maçlarda zayıf kalmaya hazır olun.

    Mario Strikers Battle League gerçekten keyifli bir oyun. Aynı konsolda 8 arkadaş oynayabiliyorsunuz. Çevrimiçi maçlar da keyifli geçiyor. Yine de oyunu tek başınıza bilgisayara karşı oynamak biraz sıkıcı hale gelebiliyor. Nintendo, Super Smash Bros’ta yaptığı gibi bu oyunu da çok kişiyle oynamanızı istiyor. Çünkü gerçek eğlence o zaman kendini gösteriyor. Vurduğunuz gol olsun! Bu arada tüm Mario oyunlarını inceleyip satın almak için sizi bu adrese davet ediyoruz.