Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Ana Sayfa Blog Sayfa 534

    MediaMarkt stokları eritiyor, yetişen kazanıyor

    Sunduğu teknolojik ürün ve hizmetlerle tüketicilerin yaşamını zenginleştiren MediaMarkt, geleneksel olarak düzenlediği stokları eritme kampanyasını yeniden başlatıyor. Akıllı telefonlardan süpürgelere, aksiyon kameralarından tost ve kahve makinelerine kadar yüzlerce ürün, 15 Ağustos’a kadar avantajlı fiyat ve cazip ödeme koşullarıyla satışa çıkarıyor.

     

    Yılın neredeyse tamamında hayata geçirdiği kampanyalarla tüketicilerin elektronik ürünleri avantajlarla almasını sağlayan MediaMarkt Türkiye, şimdi de yüzlerce ürünü kapsayan geleneksel stokları eritme kampanyasını tekrar başlatıyor. MediaMarkt’ın cazip ödeme koşullarıyla 15 Ağustos tarihine kadar sürdüreceği kampanya, önümüzdeki günlerde farklı ürünlerle de çeşitlenecek.

     

    MediaMarkt’ın stokları eritme kampanyasında öne çıkan ürün ve fiyatlarıysa şöyle:

    • Apple Iphone 13 512 GB Akıllı Telefon 25.497 TL
    • Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Lite Robot Süpürge 3.897 TL
    • Go Pro Hero9 Aksiyon Kamera 9.797 TL
    • Korkmaz A310 Tost Makinesi 897 TL
    • Tchibo Filtre Kahve Makinesi 997 TL

     

    Android uygulamalarında sizi bekleyen tehlikelere dikkat!

    Cep telefonları ve uygulamaları hayatımızın ayrılmaz parçası. Geçtiğimiz günlerde Android uygulamalarının kötü amaçlı yazılımla nasıl ele geçirildiği ortaya çıktı.

    Dünyada uygulamalar ile hayatın kolaylaştırılmaya çalışıldığı bir dönem yaşanıyor. Bir şeye ihtiyacımız olduğunda hemen uygulama mağazasında ilk sırada çıkana genellikle tıklanıyor. Ancak, çok ilgi gören foto editör, sanal klavye, hafıza temizliği gibi uygulamaların kötü amaçlı kullanıldığı belirlendi.

    Uygulamanın içerisine yerleştirilen kötü amaçlı bu uygulamalar birkaç yol izliyor:

    1. Algılanmasını ve kaldırılmasını zorlaştırmak için ana ekrandan gizliyor ya da başka bir ikon ile adını (SIM ToolKit gibi) değiştiriliyor. Böylece kullanıcı farketmiyor.
    2. Vadedilen uygulama özellikleri (su hatırlatma gibi) çalışırken, gizlice çeşitli internet sitelerinde tıklama gerçekleştiyor.
    3. Uygulama için ihtiyaç olmayacak (konum bilgisi alma, adres defterine ulaşma gibi) yetkiler alıyor.
    4. Kullanıcı hesap bilgilerine (Facebook, Gmail gibi) ulaşıyor.

    Android’de her türlü yetkiye sahip masum görünüşlü bu tür uygulamalar veri çalma, hesap ele geçirme, sosyal medyadan sizin adınıza paylaşım yapma, kripto para üretme benzeri birçok zararlı faaliyette bulunabilir, telefon üzerinden işlenebilecek suçlarla sizi suçlu durumuna getirebilir.

    Canon, Visa pour l’Image 2022 ile yaratıcı hikâyeleri ödüllendiriyor

    Canon Visa pour l’Image 2022’de foto muhabirliğinde en iyi yaratıcı hikâye anlatımını ödüllendiriyor.

    Canon, dünyanın en iyi foto muhabirlik festivallerinden biri olan Visa pour l’Image ile ortaklığının 33. yılını kutlamanın gururunu yaşıyor. Görsel hikâye anlatıcılığına ve tarihin en önemli bölümlerini kayda geçiren fotoğrafçılara olan bağlılığı ile öne çıkan Canon, foto muhabirliğine yaptığı katkılardan dolayı Rus/Fransız fotoğrafçı Natalya Saprunova’ya kesintisiz olarak 22. kez sunulan Canon Kadın Foto Muhabirliği bursunu takdim edecek. Yaptığı eşsiz eserle öne çıkan sanatçı, Rusya’nın Yakuita kentinde Evenks adlı yerli bir ren geyiği yetiştiricileri topluluğunu belgeleyen projesini tamamlamak adına 8.000 Euro’nun sahibi olacak.

    Yaratıcı belgesel üretimlerini destekleyen ve en iyi yetenekleri ödüllendiren Canon, Visa pour l’Image ile İspanyol film yapımcısı Irene Baqué’ye de kısa film belgeseli için üçüncü Canon Video Bursu’nu sunacak. Irene, 8.000 Euro’luk fonu ve Canon’un profesyonel video ekipmanlarını kullanarak Mexico City’nin Tepito semtindeki kırmızı bölgede bir barınakta yaşayan 16 emekli veya yarı emekli hayat kadınının yaşamını belgeleyen ‘La Casa de todas’ adlı projesini hayata geçirecek.

    Yeni nesil hikâye anlatıcılarını destekleme misyonu doğrultusunda kesintisiz olarak 6 yıldır sürdürdüğü Öğrenci Gelişim Programıyla da Canon, umut vadeden fotoğrafçılara becerilerini geliştirerek kariyerlerinde ilerleme kaydetmeleri için eşsiz bir fırsat sunuyor. Proje kapsamında Avrupa, Orta Doğu ve Afrika’nın dört bir yanındaki 30 yetenekli fotoğrafçılık öğrencisi, beş günlük prestijli bir atölye çalışmasına katılacakları gibi rehberli sergi turları, düzenlenen uygulamalı oturumlar ve dersler sırasında, sektörün önde gelen profesyonellerine çalışmalarını sergileme ve onlardan geri bildirim alma fırsatına sahip alacak.

    112 Acil Çağrı Merkezi’nde hangi teknolojiler kullanılıyor?

    112, Türkiye’de yaşayan bütün vatandaşlarımızın ve ülkemizi zitarete gelen turistlerin bilmesi gereken acil durum numarası. Peki günde binlerce kez çağrı alan 112’de hangi teknolojiler kullanılıyor? Acil durumlarda teknoloji kullanımı hangi faydaları sağlıyor? Bu hafta Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan ile görüşüp, 112 Acil Çağrı Merkezi’nde kullanılan Başarsoft teknolojilerini konuştuk. 

    Tüm acil numaralar için 112'yi arayabilirsiniz
    Tüm acil numaralar için 112’yi arayabilirsiniz

    Tüm acil numaralara artık 112 ile ulaşılıyor

    İçişleri Bakanlığımız, acil durumlarda 110 Yangın İhbar, 112 Sıhhi İmdat, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma İmdat, 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik numaralarının aranması yerine bu numaraları tek çatı altında 112’de birleştirmişti. 112’de bütün birimlerin toplanması olaylara daha hızlı müdahale etmeyi sağladı. Örneğin bir yangın söz konusu olduğunda; hem itfaiye, hem polis, hem de ambulans hızlıca olay yerine hareket edebiliyor. Vatandaşlar artık itfaiye, polis, ambulans ve sahil güvenliğe 112’yi arayarak ulaşıyor. 112, 4 dilde hizmet veriyor ve her gün binlerce acil yardım çağrısı alıyor. 

    Her vardiya 400 kişi civarında personel çalışıyor. Her kurumdan çalışan doktor, jandarma, emniyet, itfaiye, afad çalışanları ve K9 köpekleri de vardiyada görev yapıyor. Gerekirse köpekler de mesaiye kalıyor. Böylelikle bütün kolluk birimlerinin birlikte çalışma kültürü oluşuyor ve birimler arasındaki koordinasyon daha hızlı sağlanıyor. Peki bu dev organizyonun arkasında nasıl bir teknoloji çalışıyor? Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan aklımıza takılan soruları detaylı bir şekilde yanıtladı. İşte merak ettiklerimiz ve aldığımız yanıtlar!…

     

    112 Acil Çağrı Merkezleri nasıl çalışıyor?
    112 Acil Çağrı Merkezleri nasıl çalışıyor?

    112 çağrı merkezinde acil bir çağrı alındıktan sonra hangi teknolojiler devreye giriyor? 

    Başarsoft CEO'su Alim Küçükpehlivan
    Başarsoft CEO’su Alim Küçükpehlivan

    112 çağrısı geldiğinde iki yöntem bulunmaktadır. Birincisi sabit hatlar, diğeri ise cep  telefonundan gelen çağrılar. Herhangi bir acil durumda, sabit hattan telefon geldiğinde,  abonenin haritada konumlandırılmış hali, veri olarak sağlanmaktadır. Böylece sabit hattan  gelen çağrılarda kişinin konum bilgisine kolaylıkla erişilebilir. Cep telefonundan gelen  çağrılarda ise, operatörler ile olan anlaşmalar sayesinde, GSM istasyonlarından lokasyon  bilgisi gelmekte böylece telefonun bulunduğu nokta yaklaşık olarak hesaplanmaktadır.  Bunu hızlandırmak için Autocomplete teknolojimiz kullanılmakta. Acil durum yaşayan  kişi çoğunlukla cadde sokak ismini şok sebebi ile söyleyememekte, bu sebeple Call  Center’da personeli herhangi bir çağrı aldığında, kişinin konum bilgisini öğrenebilmek  adına “Neredesiniz? En yakınınızda ne var? Pencereden dışarıya baktığınızda nereyi  görüyorsunuz?” gibi sorular yöneltmektedir. Gelen yanıtlara istinaden en yakın noktayı  öğrenen personel, vatandaştan aldığı bilgiyi Autocomplete sistemine yazarak en yakın POI  verilerine erişir. Örneğin; kişi Kocatepe Camii’ne yakın oturuyor ise, personel  Autocomplete sistemine “Koca” kelimesini yazdığında yaklaşık konuma en yakın olan  Kocatepe Camii konum bilgileri sistem tarafından gelmektedir. Tam adres alınamadıysa  kişinin sağ sol yönlendirmelerine istinaden bina bulunabilmekte.  

    Bundan sonraki süreçte call center personeli, alınan tüm konum bilgilerini ve iş emri  koduna istinaden (kalp krizi, yangın, yaralanma vb.), ambulans, itfaiye, jandarma gibi  112’nin birleştirildiği 7 numaradaki ilgili ekiplerden hangisine iletileceğinin kararını  vererek ilgili ekibin sahada o bölgeye en yakın ve uygun olan aracını (ambulans, itfaiye  vb.) görüntüleyerek, iş emri olarak acil durum araç personellerinde bulunan mobil  uygulamaya yönlendirmektedir. 

    İş emrini alan ekipler konum bilgisine istanaden rota oluşturuyor. Rotalama yapırken  Başarsoft’un sağladığı data ile emniyet şeritlerinin, trafik yoğunluğu gibi detaylı veriler ile  hangi yollar kullanılarak ilgili konuma en hızlı nasıl ulaşılacağı hesaplanıyor ve rotalama  bu şekilde sağlanıyor.  

    Hastanın konumu telefon kesildiğinde bulunabiliyor mu?  

    Sabit hatlardan ve GSM’den gelen verilere istinaden acil durumda gelen telefon  kesildiğinde yaklaşık konum bulunabiliyor. 

    Özellikle acil yaralı hastalar için zamanın önemi ve halihazırda çalışan teknolojilerin  hastaya müdahaledeki rolü nedir?

    Acil durum yaşayanlar için vakanın durumuna göre müdahale edebilecek en uygun  ekipmana sahip uygun ekibi yönlendiriliyor, ilk müdahale bu sayede uygun ekiplerce  yapılabiliyor. Ayrıca en hızlı navigasyon Başarsoft’un sağlamış olduğu canlı trafik verisi ile sağlanıyor. 

    Tüm acil çağrılar için 112
    Tüm acil çağrılar için 112

    Hangi durumlarda 112 Acil Çağrı Merkezi’ni aramalıyız?

    112 Acil Çağrı Merkezleri’nin her dakikası hayati derecede önemli. Örneğin ağır yaralanmalı bir trafik kazası oldu. Civardaki vatandaşlarımız hemen 112’yi arayarak destek çağırmak istiyorlar. Ancak o anda çağrı merkezi görevlileri yemek siparişi vermek isteyenler tarafından meşgul ediliyor. Düşünsenize böylesine hayati bir görevi yerine getirmeye çalışan görevliler asılsız telefonlar, yemek siparişleri ve telefon denemeları gibi aramalarla görevinden alıkonuluyor. Üstelik bu çağrıların sayısı azımsanmayacak kadar fazla. Aldığım verilere göre 112, 2020 yılında 60 milyona yakın asılsız çağrı almış. Rakam oldukça korkutucu! O halde bilinçli vatandaşlar olarak “112’yi aramadan önce gerçekten merak ettiğiniz bilgiyi 112’den mi öğrenmeliyiz? ” diye düşünelim. Hatta aklımıza takılanları önce Google amcaya soralım, ona göre ilgili kurumlara ulaşalım. 

    O halde gelelim sözün özüne… Hangi durumlarda 112 aranır? 

    İl Emniyet Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, İtfaiye Müdürlüğü, İl AFAD Müdürlüğü, İl Sağlık Müdürlüğü ve Orman Bölge Müdürlüğü’nün görev alanına giren acil durumlar için 112 araması yapılması öneriliyor. Acil durum, can ve mala yönelik ani zararlar doğuran durum olarak tanımlanmıştır. Denize kıyısı olan illerde 112 Acil Çağrı Merkezleri, sahil güvenlik ile ilgili aramaları da karşılıyor. Bu saydıklarımız dışındaki durumlar ise acil durum olarak kabul edilmiyor.

    112 Acil Ambulans
    112 Acil Ambulans

    Aşağıdaki durumlarda 112 ambulans gönderebilir:

    1.   Kalp krizi
    2.   Şeker hastalığı komaları
    3.   Nefes darlığı
    4.   Boğulmalar
    5.   Zehirlenmeler
    6.   Kazalar

         * Trafik kazası

         * İş kazası

         * Ev kazası

         * Elektrik çarpmaları

         * Ciddi yanıklar

    1.   Bilinç kaybı, Felç
    2.   Ani gelişen durdurulmayan kanamalar
    3.   İntihar girişimi
    4. Yüksekten düşme
    5. Darp, yaralanma
    6. Deprem, sel, yangın gibi doğal afetler

        

    Hyundai üniversitelilerle birlikte 3 yeni konsept tasarladı

    Hyundai Avrupa Tasarım Merkezi, IED Turin’den genç tasarımcılarla üç yeni konsept hazırladı.

    Hyundai Avrupa Tasarım Merkezi, İtalya’nın ünlü tasarım enstitüsü Turin Istituto Europeo di Design ile ortak bir tasarım projesi gerçekleştirdi. Bu işbirliği çerçevesinde, 2021-2022 akademik yılı, “Ulaşım Tasarımı” bölümünden mezun olan öğrencilerin bitirme tezleri ele alındı. Tam 4,40 metre uzunluğunda ve hidrojen güç aktarma organıyla çalışan ve aynı zamanda sürüş keyfini yüksek performansla birleştiren konseptler, öğrencilerin hayal dünyasıyla hazırlanırken Hyundai Avrupa Tasarım Merkezi de tecrübelerini genç yeteneklerle paylaşmış oldu.

    Hyundai Avrupa Baş Tasarımcısı Thomas Bürkle önderliğinde çalışmalarını sürdüren öğrenciler, bu önemli projede hazırladıkları üstün çizimlerle Hyundai’nin “İnsanlık için İlerleme” marka vizyonuna da katkıda bulundular. Sadece hazırladıkları tasarımlarla ilgili değil, aynı zamanda Hyundai’nin Akıllı Mobilite Çözümleri Sağlayıcısı olma vizyonuna da yardım eden öğrenciler, çevresel, sosyal ve ekonomik bir bakış açısıyla sürdürülebilirliğe de destek oldular.

    11 ülkeden toplam 43 öğrencinin katıldığı projede bir otomobilin tasarım süreçleri, marka ve pazar analizleri, stil araştırmaları ve eskizlerden başlayarak 3D modellemeye kadar bir çok aşamanın üzerinde duruldu. A’dan Z’ye tüm süreçleri en ince ayrıntısına kadar ele alan öğrenciler, bu çerçevede HYDRONE_01, ASKJA ve AVA adında üç farklı konsept hazırladı. 1:4 ölçekli prototiplerden ilki olan HYDRONE_01, meta veri deposundan ve bir yarış oyunundan ilham alan bir dünyadan geliyor. Gerçekçi video sürüş meraklılarına adanmış, sportif bir hatchback olan bu konsept, belirgin kenarlara sahip şekilleri ve yüzeyleriyle klasik video oyunlarından gerçek hayata gelmiş gibi duruyor.

    GeForce NOW’a Ağustos ayında 38 yeni oyun geldi

    Yayınlanan ‘Saints Row’, ‘Rumbleverse’ gibi 13 oyuna ek olarak daha pek çok yeni oyun bu ay GeForce NOW’a katılıyor.

    Ayın ilk GFN Perşembe gününde GeForce NOW’a 13 yeni oyun eklendi. Ağustos ayında GeForce NOW kütüphanesine eklenen Saints Row ve Rumbleverse gibi 38 heyecan verici oyuna da hazır olun. Üyeler, RTX ON ile Retreat to Enen dahil 13 yeni oyunu oynayarak ayı başlatabilirler.

    Bu ay GeForce NOW destekli cihazlar yayınlanan yeni oyunlarla doluyor. GeForce’un farkıyla Mac’lerde oynanabilen Saints Row ve Rumbleverse gibi heyecan verici yeni sürümler de dahil olmak üzere, oyuncuların dört gözle bekleyecekleri 38 yeni oyun bulunuyor.

    Bu ağustos ayının sonlarında buluta gelecek oyunların tam listesi:

    • ·      Tyrant’s Blessing (8 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Farthest Frontier (9 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Arcade Paradise (11 Ağustos’ta Steam ve Epic Games Store’da Yeni Sürüm)
    • ·      Rumbleverse (11 Ağustos’ta Epic Games Store’da Yeni Sürüm)
    • ·      Cult of the Lamb (11 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Thymesia (18 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Ultimate Fishing Simulator 2 (22 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Fallen Legion Revenants (23 Ağustos’ta Steam ve Epic Games Store’ Yeni Sürüm)
    • ·      Saints Row (23 Ağustos’ta Epic Games Store’da Yeni Sürüm)
    • ·      The Bridge Curse: Road to Salvation (25 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      F1 Manager 2022 (30 Ağustos’ta Steam ve Epic Games Store’da Yeni Sürüm)
    • ·      Scathe (31 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Mondealy (31 Ağustos’ta Steam’de Yeni Sürüm)
    • ·      Century: Age of Ashes (Steam ve Epic Games Store)
    • ·      Clanfolk (Steam)
    • ·      Coromon (Steam ve Epic Games Store)
    • ·      Dark Deity Name (Steam ve Epic Games Store)
    • ·      Hotline Miami 2: Wrong Number (Steam)
    • ·      HYPERCHARGE: Unboxed (Steam ve Epic Games Store)
    • ·      Infinite Lagrange (Steam)
    • ·      Last Call BBS (Steam)
    • ·      Lumencraft (Steam)
    • ·      Phoenix Point (Epic Games Store)
    • ·      Plague Inc: Evolved (Steam)
    • ·      Rebel Inc: Escalation (Steam)

     

    MediaMarkt, Google’ın Çok Kanallı Perakende Araştırması’nda Türkiye’nin lideri

    MediaMarkt Türkiye, Google’ın gerçekleştirdiği araştırmada müşterilerine çoklu kanal deneyimini en iyi sunan perakendeci seçildi.

    MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım “Tüm satış kanallarımız birbiri ile mükemmel bir uyum içerisinde çalışıyor ve bizim hedefimiz her kanalda müşteriye en iyi deneyimi sunmak.”

    Google’ın 8 ülkeden 137 perakendeciyi, 43 farklı prensibe göre incelediği Çok Kanallı Perakende Araştırması açıklandı. Araştırmaya göre ülkemizde tüketicilerin yüzde 62’si çok kanallı bir alışveriş deneyimi tercih ederken bu; tüketicilerin tek bir kanal yerine internet sitesi, fiziki mağazalar veya mobil uygulama gibi kanalları birbirine entegre olarak kullandığını gösteriyor. En iyilerin belirlendiği araştırmada MediaMarkt, Türkiye’de tüketicilere en iyi çoklu kanal deneyimini sunan marka seçildi.

    Bugün Avrupa’nın 13 ülkesinde toplam 1000’i aşkın mağaza ile tüketicilere hizmet eden MediaMarkt, fiziki mağazalarının yanı sıra dijital kanallara olan yatırımıyla da dikkat çekiyor. Özellikle Türkiye’de 2015 yılından bu yana, dijitalleşme yolunda attığı adımlarla tüm stratejilerinde önemli bir dönüşüm başlatan marka, bugün satış kanalı ayırmaksızın tüketicilere çok kanallı bir deneyim imkanı tanıyor. MediaMarkt tüketicilere; fiziki mağazalarını, internet sitesini ve mobil uygulamasını birbirine entegre ettiği bir deneyim halinde sunuyor. Üstelik bu deneyimi sadece satın alma sırasında değil, aynı zamanda öncesi ve sonrası işlemlerde de gerçekleştiriyor.

    Türkiye’nin bir numaralı çok kanallı perakendecisi MediaMarkt

    MediaMarkt’ın çok kanallı bu uygulamaları, Google’ın düzenlediği Çok Kanallı Perakende Araştırması’nda başarı topladı. Buna göre Google’ın Türkiye’de yaptığı araştırmada MediaMarkt Türkiye, 70 puan alarak Türkiye’de tüketicilere en iyi deneyimi sunan çok kanallı perakendeci oldu. Araştırmada perakendecilerin ortalama puanı yüzde 54’ken MediaMarkt, açık ara bir puanla birinci sırada yer aldı.

    Bugün her 4 müşteriden 3’ünün alışveriş yolculukları sırasında birden fazla kanal kullandığını söyleyen MediaMarktSaturn Perakende Grubu COO’su ve MediaMarkt Türkiye CEO’su Yenal Gökyıldırım “Perakendenin geleceği çoklu kanalda. MediaMarkt olarak satış kanalı ayırmaksızın tüketicilere uçtan uca, bütünleşik bir satın alma deneyimi sunuyoruz. Tüm satış kanallarımız birbiri ile mükemmel bir uyum içerisinde çalışıyor ve bizim hedefimiz her kanalda müşteriye en iyi deneyimi sunmak. Google’ın gerçekleştirdiği bu araştırma ise Türkiye’de hayata geçirdiğimiz uygulamaların ne derece başarılı olduğunun başka bir örneği oldu, bundan mutluluk duyuyoruz. Ayrıca bu başarıyı elde etmemizi sağlayan çalışma arkadaşlarımıza ve çalışmada emeği geçenlere de teşekkür ederiz” dedi.

    Başarılı çok kanallı deneyim için 4 temel ilke

    Araştırmada başarılı birçok kanallı deneyim için tüketicilere sunulması gereken dört temel ilkeden de bahsediliyor. Bunların başında tüketiciye ihtiyaç duyduğu bilgiyi sunmak, ardından da onların ihtiyaçlarına göre esneklik gösterilebilen bir alışveriş deneyimi sağlamak geliyor. Aynı şekilde tüm kanallarda ve müşterilerle temas edilen her noktada birleşik bir kullanıcı deneyimi sunmak ve tüketicilerin ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre kişiselleştirilmiş içerik ve teklifler de bu ilkeler arasında yer alıyor.

    MediaMarkt’ın uygulamaları ve araştırma sonuçları göz önüne alındığında markanın bu kriterleri başarıyla yerine getirdiği görülüyor. Örneğin tüm mağazalarının stok bilgisini web sitesi mediamarkt.com.tr’de paylaşan marka, buradan verilen siparişin 29 dakika sonra mağazadan teslim alınmasına olanak sağlıyor. Ayrıca MediaMarkt, ürünün adresine teslim edilmesini isteyen tüketiciler için “Mağazadan Sevkiyat” uygulamasıyla da hizmet veriyor. Buna göre birçok perakendeci online alışverişler için farklı bir depo ile çalışırken MediaMarkt, çok kanallı altyapısı sayesinde ürünü kişiye en yakın mağazadan kargolayarak tüketiciye zaman kazandırıyor.

    Aynı şekilde MediaMarkt mağazasını ziyaret ederek ürünleri fiyat, marka veya model fark etmeksizin yakından inceleme fırsatı bulan tüketiciler; satış danışmanlarının sahip olduğu mobil cihazlar sayesinde ürünü fiziki olarak sipariş edip, satın aldıkları ürünleri adreslerinden de teslim alabiliyorlar.

    Sony’den sahteciliğe karşı kamera içi koruma teknolojisi

    Sony, kamera içi sahteciliğe karşı korumalı fotoğraf teknolojisini kurumsal iş kullanıcılarının kullanıma sundu.

    Görüntü yakalama sırasında işlenen dijital imzaları kullanan Sony teknolojisi, bir görüntüde yapılan herhangi bir değişikliğin algılanmasını destekleyerek sahte kullanımların önüne geçiyor.

    Dijital fotoğraf verilerinin yetkisiz düzenlemesi ve suistimalleriyle ilgili yaygın sorunların ardından Sony, standart kriptografiye dayalı sahteciliğe karşı korumalı teknolojisiyle, kullanıcıların görüntülerini kötü kullanıma karşı korumalarına yardımcı oluyor.

    Sony’nin kamera içi imzalama modu, görüntülerin yakalandıktan hemen sonra kamera işlemcisi tarafından kriptografik olarak imzalanmasını sağlıyor. Bu sayede herhangi bir piksel değişikliği, üzerinde oynama veya olası sahtecilik gibi görüntü manipülasyonları, inceleme sırasında kullanıcının kendi sertifika sunucusu tarafından tespit ediliyor.

    Şu anda Alpha 7 IV kamerada bulunan ve ekstra güvenlikle birlikte görüntü gönderiminden doğrulamaya kadar gereken uzun süreci kolaylaştıran bu yeni teknoloji, Sony’nin diğer kamera cihazlarında da sırayla yer alacak. Bununla birlikte Alpha 7 IV 33.0MP tam çerçeve arkadan aydınlatmalı Exmor R™ CMOS görüntü sensörünü BIONZ XR™ görüntüleme motoruyla birleştiriyor ve bu sayede yüksek hızlı işleme ve olağanüstü çözünürlük sağlıyor.

    Sony’nin yeni sahteciliğe karşı korumalı imzalama modu, görüntülerin kriptografik yöntemlere dayalı olarak güvenli bir şekilde oluşturulmasını ve iletilmesini sağlayarak, birçok sektörde ve uygulamada artan değiştirilmemiş ve güvenli görüntülerin onaylanma ihtiyacına çözüm sunuyor.

    Samsung Galaxy Watch5 ve Galaxy Watch5 Pro tanıtıldı

    Samsung, ileri seviye sensörlerle sunduğu sezgisel iç görüler ve daha gelişmiş teknolojik özellikleriyle sağlık ve fitness alışkanlıklarını yeniden şekillendiren Galaxy Watch5 ve Galaxy Watch5 Pro akıllı saatlerini tanıttı.

    Samsung, kullanıcıların sağlık ve fitness hedeflerini gerçekleştirmelerine yardımcı olacak, ileri teknolojilerle donattığı yeni Galaxy Watch5 ile Galaxy Watch5 Pro akıllı saatleri tanıttı. Yeni Galaxy Watch5, kullanıcıların her gün kullandığı özellikleri daha da geliştirirken, Galaxy Watch5 Pro da Samsung’un bugüne kadar geliştirdiği en dayanıklı ve en fazla özelliğe sahip akıllı saat olarak dikkat çekiyor. Galaxy ekosistemiyle mükemmel bir uyum içinde çalışan yeni Galaxy Watch5 serisi, kullanıcılara sağlık takibinde yeni bir deneyimin kapılarını aralıyor.

    Yeni Galaxy Watch5, dijital sağlık izlemede yeni bir çağ başlatan, Samsung’un özgün BioActive Sensörü ile geliyor. İlk olarak Galaxy Watch4 serisinde kullanılan BioActive Sensör, Optik Kalp Atış Hızı, Elektrik Kalp Sinyali ve Biyoelektrik Empedans Analizi olmak üzere üç ayrı ve güçlü sağlık sensörünü bir arada kullanan tek ve özgün bir çipe sahip. Bu sayede kalp atış hızı (kalp ritmi), kandaki oksijen seviyesi ve hatta stres seviyesi gibi ayrıntılı tespitler sunulabiliyor. Bunların yanı sıra, kullanıcılar doğrudan yeni Galaxy akıllı saatlerini tansiyon ve EKG ölçüm cihazı olarak kullanabiliyor. Samsung, bu özellikleri Türkiye dahil, 63 ülkede kullanıma sunuyor.

    Galaxy Watch5 serisi, Galaxy Watch4’le kıyaslandığında artan yüzey ve temas alanı sayesinde sağlık ölçümlerini daha doğru olarak yapıyor. Ayrıca, güçlü 3’ü 1 arada BioActive Sensörü, yeni ısı sensörü dâhil, Galaxy Watch5 serisinin diğer sensörleriyle birlikte çalışarak kullanıcılara sağlık durumlarıyla ilgili daha ayrıntılı bir tablo çizebiliyor. Isı sensörü, kızılötesi teknolojisini kullanarak, bulunduğunuz ortamın sıcaklığı değişse dahi daha doğru okuma yapabiliyor. Bununla birlikte, gelecekte menstrüel döngü takibi özelliğinin de Türkiye’de kullanıma açılması planlanıyor…

    Samsung, katlanabilir akıllı telefonları Galaxy Z Flip4 ve Galaxy Z Fold4’ü tanıttı

    Samsung, katlanabilir akıllı telefonların yeni jenerasyonunu tanıttı.

    Galaxy Z serisinin en yeni üyeleri Z Flip4 ve Z Fold4, kullanıcılara üstün bir katlanabilir akıllı telefon deneyimi sunuyor. Her iki cihaz da etkileyici tasarımı, büyüyen ekranı ve pil kapasitesinin yanı sıra üst düzey kamera özellikleriyle sınırları yeniden belirliyor.

    Samsung dördüncü nesil Galaxy Z serisinin yeni üyeleri Galaxy Z Fold4 ve Z Flip4 ile geleneklerden sıyrılıyor, günlük yaşamı iyileştiren ve dönüştüren yeni bir deneyimin kapılarını aralıyor. Galaxy ekosistemiyle mükemmel bir uyum içinde çalışarak yeni özellikler sunan seri, kullanıcılara ileri teknolojik donanımların yanı sıra benzersiz bir Galaxy deneyimi de yaşatmak üzere tasarlandı.

    Serinin yeni üyesi Galaxy Z Flip4, Samsung’un ikonik katlanabilir tasarımının üzerine geliştirilmiş kamera deneyimi, daha büyük bir pil kapasitesi ve daha fazla kişiselleştirme olanağı gibi önemli özelliklerle kullanıcılara sunuluyor. Galaxy Z Fold4 ise Samsung’un bugüne kadar geliştirdiği en kapsamlı akıllı telefon deneyimini sunarak, kullanıcılar için yepyeni deneyimlerin yolunu açıyor. Galaxy Z Fold4, şekil değiştiren tasarımının yanı sıra kişisel bilgisayarları aratmayan çoklu görev özelliği, ileri kamera teknolojisi ve güçlü mobil işlemcisiyle öne çıkıyor.

    Samsung Electronics Mobil Deneyim Bölümü Başkanı TM Roh, yeni Galaxy Z serisiyle ilgili şunları söyledi: “Yeni Samsung Galaxy katlanabilir akıllı telefonlar, kullanıcı odaklı inovasyon felsefemiz doğrultusunda yapılandırıldı.Yeni Galaxy Z serisinin gelişmiş kişiselleştirme özelliği ve ileri teknolojisiyle herkes için yepyeni imkanların kapısını aralıyoruz. Birinci sınıf iş ortaklarımızla işbirliği halinde geliştirdiğimiz yeni nesil katlanabilir cihazlar, en dinamik kullanıcıların dahi ihtiyaçlarını karşılayabilen benzersiz bir mobil deneyim sunuyor. Kararlılıkla sürdürdüğümüz çalışmalarımız ve sektör liderliğimiz sayesinde, katlanabilir cihazların yarattığı heyecan giderek artıyor. Bu cihaz kategorisini radikal bir proje olmaktan, dünya çapında milyonların severek kullandığı ana akım bir cihaz serisine dönüştürmeyi başardık.”