Çevrimiçi oyunlar kısa zaman içinde çok kârlı bir endüstri haline geldi. Günümüzde daha önce hiç olmadığı kadar çok insanın oyun hesabı bulunuyor. Bir siber güvenlik firmasının yaptığı araştırmaya göre, Türkiye’de tüketicilerin yarısından fazlası (%79) düzenli olarak çevrimiçi oyun oynuyor. 25-34 yaş arasındaki kişilerde ise bu oran %84’e, 16-24 yaş arasında ise %82’ye yükseliyor.
Çevrimiçi oyunlar siber suçlular için de kârlı bir alan. Çalınan oyun hesapları karaborsada satılabiliyor. Mevcut tehditlere rağmen oyuncular çevrimiçi hesaplarını siber saldırılara açık bir şekilde bırakmaya devam ederek oyunda elde ettikleri başarıları, kişisel verilerini ve potansiyel gelirlerini riske atıyorlar.
Steam, PlayStation Network ve Xbox Live gibi çevrimiçi platformların öncülük ettiği global oyuncu kitlesinin tahminen 2,2 milyar ile 2,6 milyar kişi arasında olduğu ve büyümeye devam ettiği belirtiliyor. Çevrimiçi işlemleri aksatmak, parolalar ve banka kart bilgileri gibi verilere erişmek isteyen siber suçlular için bu endüstri çok açık bir hedef haline geliyor. Xbox ve PlayStation platformlarına son dönemde yapılan saldırılar da bunu kanıtlıyor.
Türkiye’de çevrim içi hesaplarına başarılı saldırı düzenlenen veya saldırı teşebbüsüne uğrayan kişilerin %15’i hedefin oyun hesapları olduğunu dile getiriyorlar. Bu oran erkeklerde %18’e çıkıyor.
Evde yapılan bir aktivite olmaktan çıkan oyunlar birçok insanın günlük yaşamının bir parçası haline geldi. Türkiye’de kullanıcıların neredeyse yarısı (%49) akıllı telefonlarında düzenli olarak çevrimiçi oyun oynadığını belirtti. Bu cihazlar genelde güvenli olmasa da Türkiye’de kullanıcıların yaklaşık üçte birinin (%32) oyun hesaplarına girmek için herkese açık Wi-Fi ağlarını kullandıkları ve %76’sının riskli olduğu bilinen herkese açık ağları kullanırken hiçbir ek güvenlik önlemi almadıkları ortaya çıktı. Türkiye’de kullanıcıların yalnızca %9’unun oyun hesaplarını en güçlü parola gerektiren ilk üç hesap arasında göstermesi de tehlikeyi artırıyor.