Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerOyunOyuncular için kitaplar

    Oyuncular için kitaplar

    Teknolojinin gelişmesi ile birlikte insanoğlunun eğlence anlayışı da köklü bir biçimde değişti. Eskiden kart veya fiziksel oyunlar ile eğlenen insanlar, artık evlerinde dijital ortamda hazırlanmış karakterleri ile günün stresini üzerlerinden atmaya çalışmaktalar. Başlarda amatör bir ruh ile ortaya çıkan bu sektör, şimdilerde milyarlarca doların döndüğü, Hollywood filmlerine kafa tutan bir iş kapısı haline geldi. Öyle ki geçtiğimiz yıl piyasaya çıkan Destiny isimli konsol oyunu, tam 500 Milyon Dolar’a mal edildi. Bir başka oyun Grand Theft Auto V ise 1 Milyar dolardan fazla gelir elde etmeyi başardı. Eğer siz de bu sektöre giriş yapmak ve şansınızı denemek istiyorsanız, aşağıdaki kitaplara bir göz atmanızda fayda var.

    Black Art of 3D Game Programming

    Black Art of 3D Game Programming kitabında 3 boyutlu oyun karakterleri tasarlamak için gerekli olan bilgi ve birikimi sizlere kazandırmak için yazılmış. İçinde bir karakteri veya ortamı tasarlarken ihtiyacınız olan optimizasyon tekniklerini özenle belirten kitap. Özellikle poligon optimizasyonu hakkında başarılı teknikleri öğretmeyi başaran Black Art of 3D Game Programming, Andre Lafflothe tarafından yazılmış.

    75 TL Kitap etiketine sahip olan bu kitap ile hayallerinizi süsleyen oyunları tasarlayabilir, video oyunları sektörüne girişinizi hızlandırabilirsiniz.

    133173387_tn50_0

    Unreal Engine 4

    Güvenç Şahin tarafından hazırlanan bu kitap ile Unreal Engine 4 oyun motorunu kullanmak isteyen geliştiricilere yol gösterici bir kılavuz oluşturulmuş. Kitabın tamamında Unreal Engine 4’ün başlangıç seviyesi tekniklerinden, ileri seviye uygulamalara kadar detaylı bir anlatım söz konusu. Bu nedenle en acemi girişimcilerden, profesyonel geliştiricilere kadar Güvenç Şahin’in Unreal Engine 4 kitabı oyun geliştirmeyi düşünenler için muhteşem bir rehber olmayı başarmış.

    Kodlab Yayın Evi tarafından dağıtılan kitap 25 TL’ye satın alınabiliyor.

    2cb0f539-271b-4066-9a8c-3787cbd3c863-1

    Oyuncunun Günlüğü

    Oyuncunun Günlüğü, bilgisayar oyunları üzerine uzmanlaşmış olup, bu kulvarda yayıncı, eleştirmen ve hepsinden önemlisi “oyuncu” olarak tanınan Berk İybar’ın imzasını taşıyor. Kitap, bilgisayar oyunlarının tarihçesine ve çevrelerinde oluşturduğu kültüre dair izlenimler, anekdotlar, yorumlar içermekte.

    “Anneme PES oynadığımı söylemeyin, o beni profesyonel futbolcu sanıyor” mottolu yayında, çok sayıda enteresan sorunun yanıtı gizli:

    – Bilgisayar oyunları bağımlılık yapar mı?
    – Oyun dünyasını Avrupa’dan fetheden lejyoner Türkler kim?
    – Kaybeden şampiyonlar içimizde mi?
    – Hayatın kendisinde ulaşılabilecek en yüksek skor kaçtır?

    444d0ac6-3c72-4128-8db6-9e4af281c49b

    Cem Mumcu, Mevlüt Dinç, Erkan Bayol gibi isimlerle konu üzerine gerçekleştirilmiş kapsamlı röportajların da bulunduğu kitap, Türkiye’deki bilgisayar oyunları kültürüne yönelik derli toplu ve öncü bir çalışma olmak özelliği de taşıyor.

    Berk İybar tarafından hazırlanan kitap, LAL Yayınevi’nden dağıtılıyor. 11 TL’lik fiyat etikeli ile raflarda yerini almış.

    3D Studio Max Karakter Modelleme

    Karakter modelleme konusu, katı modelleme ve mimari modellemeden biraz daha farklı süreçlere sahiptir. Bu kitapta ise modelleme aşamaları Karaktoris ismi verilen bir süreç ile anlatılmış. 3D Studio Max programının yanı sıra ZBrush, UVLayout, Photoshop, Topogun ve Crazy Bump programlarına da değinen kitap, düşük poligonlu karakterlerin nasıl yüksek poligonlu detaylar ile süslenebileceğine ve nasıl texture’lerin kullanılması gerektiğine özenle değinmiş.

    Ahmet Ali Sürnen tarafından yazılıp, Kodlab Yayın Evi tarafından dağıtılan kitap 35 TL’lik fiyat etiketine sahip.

    db68e9a1-b995-4bcc-b853-f0529d323bf3-1

    Android Oyun Programlamaya Giriş

    Mobil cihazların günlük ve iş hayatımıza girmesi ile birlikte, hem yeni iş alanları doğdu, hem de bilişim teknolojilerinde yeni bir çağa giriş yapıldı. Bu ani ve büyük değişime hızlıca adapte olmak isteyen girişimciler ise, ilk şans olarak daima oyun sektörünü kullanmakta. Android Oyun Programlamaya Giriş kitabında 2D Grafik motoru olan AndEngine detaylıca incelenmiş. Nicolas Gramlich tarafından geliştirilen açık kaynak kodu AndEngine, tamamen Java kullanılarak geliştirilebilir bir yapıda hazırlanmış.

    Kodlab Yayın Evi tarafından dağıtılan kitap, Abdul Kerim Fırat tarafından yazılmış ve 35 TL’lik fiyat etiketine sahip.

    31164

    Console Wars: Sega, Nintendo, and the Battle that Defined a Generation

    Oyun konsollarının inanılmaz savaşını konu alan bu kitap, 1990’larda Sega ve Nintento’nun rekabetini detaylıca incelemekte. Her konsolun kendine has avantajlarını sonuna kadar kullandığı bu dönem, bir neslin oyun dünyasını kökünden etkiledi, ve şuan ki PlayStation ve Xbox’ların yolunu açtı. Kim bilir belki de Nintendo ve Sega olmasaydı, bugün Xbox One’ları, PlayStation 4’leri hiç göremeyebilirdik. (spinabifida.net)

    Blake J. Harris tarafından yazılan kitap 20$’lık fiyat etiketine sahip.

    18505802

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN