Oyun pazarı bu yıl 99,6 milyar dolara ulaşacak

0

Leisure actvity
 Oyun endüstrisine dair gelişim birçok kademede yaşanıyor. Mobil oyunların bu konuda başı çektiği de şüphesiz. Ancak yeni gelişen alanlar da yok değil; örneğin sanal gerçeklik. Klasik PC ve konsol tarafı ise hali hazırdaki itikleyici güçler durumunda. Sonuçlar yayınlanan bir araştırma ise endüstriyi bir bütün olarak ele alıyor ve 2016 yılına dair pazarın toplam hacmi hakkında tahminler içeriyor.

Newzoo tarafından yayınlanan rapora göre oyun pazarının 2016 yılı için toplam hacmi 99 milyar 600 milyon dolar seviyesinde olacak. 100 milyar doların sadece ‘kıyısında’ bir rakam olduğu görülüyor. Bu da 2015 yılı resmi verilerine göre yüzde 8,4’lük büyümeye işaret ediyor. Pazar büyüyor, peki hangi alanları öne çıkıyor?

Roket güç mobilde

Mobil oyun endistrisine dair Newzoo tahminleri 36 milyar 900 milyon dolar noktasında. Bu rakamın 2015’e göre rekor seviyede, tam yüzde 21,3 daha yüksek olduğunun altını çizmek önemli. Coğrafi olarak ele alındığında ise Asya pazarının öne çıktığı anlaşılıyor. Tahminler, mobil gelirlerin yüzde 47’sinin Asya kaynaklı olacağı yönünde. Çin pazarında gelirlerin 10 milyar doları bulacağı belirtiliyor.

FRANCE-VIDEO-GAMES-SHOW

Sanal gerçeklik ise rapor açısından öne çıkan detaylar arasında. Newzoo’ya göre sanal gerçeklik, tüketicilerin alışkanlıkları arasında konumlanabilir ve büyümesi de hızlı olacak. Bu alandaki ana gelirler ise ekipmanlar üzerinden sağlanacak. Oyun dünyası gelişmeye, kitleleri peşinden sürüklemeye ve dolayısıyla da kazandırmaya devam edecek gibi görünüyor.

Gelişmeleri aktarmayı sürdüreceğiz…

Cevap bırakın