Oyun geliştiricilerin dostu Facebook

0

Sosyal medya platformu Facebook’un önde gelen yöneticilerinden Brian Boland, oyun geliştiriciler için ABD’nin Seattle şehrinde bir etkinlik düzenledi. Etkinlikte çok sayıda bilgi de kamuoyuyla paylaşıldı ve bulgular, Facebook’un oyun geliştiricileri için ne kadar önem taşıdığını gözler önüne serdi.

Her ne kadar Facebook ‘oyun amaçlı’ bir platform olmasa da, pek çok oyuncu barındırıyor. 800 milyon oyuncu sosyal medya ağında yer alırken, Facebook oyun geliştirici sayfalarına da 450 milyon kişi bağlı. Son 90 gün içinde ise Facebook Messenger aracılığıyla 1.5 milyara yakın oyun oynandı. Yani sitede ciddi bir oyun potansiyeli mevcut.

Facebook, 6 bin oyuncuyla bir anket yaptı, katılımcıların yüzde 73’ünün reklamları umursamadığı kaydedildi. Bu kişiler, oyun geliştiricilerin para kazanması gerektiğini ve oyunları ücretsiz oynadıkları için, reklamları da sorun etmediklerini dile getirdiler.

Şu anda Facebook kitlesinin yüzde 54 kadarı her ay en az bir kere oyun oynuyor ve bu kitlenin yüzde 55’ini de kadınlar oluşturuyor. Oyun oynayanların üçte biri ise 45 yaşın üstünde.

Elbette bu oyunlar aynı zamanda Facebook kullanıcılarının sosyalleşmesini de sağlıyor. Pek çok oyun multiplayer özelliğine sahipken, basit kart oyunları bile farklı kişilerle oynanıyor ve hâliyle arada etkileşimler de gerçekleşiyor.

Facebook üzerinde hem reklam gelirli, hem de uygulama içi ürün satan oyunlar epey popüler durumda olmakla birlikte çoğunluğu free-2-play mantığıyla oynanıyor.

Cevap bırakın