2014 yılının büyük satın alımlar özelinde ¨kırılma yılı¨ olduğunu söylemek mümkün…
2014 yılından bu yana büyük firmalar -agresif bir şekilde- parlayan ve oyun dünyasında isimlerinden çokça bahsettiren oyunların yapımcılarını bünyelerine katmakta. Bunun en önemli örneklerinden biri, Microsoft’un, 200 milyondan fazla satışa ulaşan Minecraft’ın yapımcısı Mojang’ı 2.5 milyar dolara satın alması. Bu alımla Microsoft, oyun sektöründeki konumunu güçlendirmiş oldu.
¨Güncel satın alımlar¨ denilince akla ilk gelen olay, Microsoft’un Activision Blizzard’ı 68.7 milyar dolara satın alması olsa gerek. Bu, Microsoft’un, çok ünlü bir yayıncının yanı sıra; Treyarch, Infinity Ward, Raven Software, King, Toys for Bob ve elbette ki Blizzard Entertainment gibi çok önemli geliştiricileri de bünyesine eklemesi anlamına geliyor.
Microsoft’un ardından Sony de 2022 yılında büyük bir atılım yaptı ve Bungie’yi satın aldı. Geçmişte Microsoft çatısı altında faaliyet gösteren Bungie, günümüzde Sony çatısı altında, kendi oyunlarını yayımlama izniyle farklı bir yapıda çalışmalarına devam ediyor.
Bu yıl ilginç bir diğer satın alım da Take-Two Interactive tarafından yapıldı; firma, bir dönemin -neredeyse satın alınması mümkün olmayan firması- Zynga’yı Haziran ayında bünyesine katarak mobil oyun dünyasında kendine sağlam bir yer edinmiş oldu.
Bu devasa satın alımlardan önce Tencent’in 2016 yılında Finlandiyalı oyun yayıncısı Supercell’i 8.6 milyar dolara satın alması, oyun dünyasındaki en büyük satın alım olarak gösteriliyordu.