Orta ve Doğu Avrupa pazarlarındaki tablet satışlarını kapsayan 2015 yılının ilk çeyreğine ilişkin IDC raporu yayınlandı. Buna göre ilgili bölgede tablet satışlarının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 oranında düştüğü kaydedildi.
Düşüşte Rusya ve Ukrayna’daki olumsuz ekonomik durumun yanı sıra dolar kurundaki artışın fiyatlara dikey yöndeki yansıması da etkili oldu. Diğer etkenler arasında piyasanın tablet alanında doyma noktasına yaklaşıyor olması, cihazların gittikçe daha uzun süre kullanılmaya başlanması, son dönem akıllı telefon ekranlarının tablet formuna yaklaşan büyüklükleri de yer alıyor.
Yayınlanan raporda satışların adetsel bazda 2 milyon 700 bin adet olduğu belirtilirken konuya ilişkin değerlendirme, IDC’nin kıdemli araştırma analisti Jiří Teršel tarafından yapıldı. Teršel, tablet piyasasının doyma noktasına yaklaştığını, ancak büyüme potansiyeli olan segmentlerin de hala var olduğunu dile getirerek yakın vadede 2’si 1 arada tabletlerin etkili olabileceğine işaret ediyor.
Öte yandan 2015 ilk çeyreğinde Orta Doğu ve Doğu Avrupa pazarlarında en çok satan tablet markaları da açıklandı. Buna göre Samsung, pazarın yüzde 20.8’ini elinde bulundurdu. İkinci sırada Lenovo yer alırken, Apple ise üçüncü sırada konumlandı.