Dünyanın birçok ülkesinde büyük bir alışveriş dönemine girildi. Şükran Günü ve Noel tatili ile bağlantılı olarak çok sayıda firma, hem stoklarını eritmek hem de bu hediye alıp-verme geleneği de içeren dönemdeki ihtiyaçları karşılamak amacıyla dev indirimler sundu. Sonuç olarak da alışveriş merkezlerinde, mağazalarda dev kuyruklar; hatta az sayıdaki ürünlerin kapışılması nedeni ile bazı istenmeyen görüntüler bile karşılaşıldı. Bu döneme dair ilginç bir analiz de, önde gelen araştırma kuruluşları tarafından yapıldı ve sonuçlar kamuoyuyla paylaşıldı.
Android ve iOS cihazlar üzerinden yapılan alışverişlerin oranlarını ölçümleme odaklı çalışma, ilginç sonuçları ile dikkat çekti. Buna göre akıllı telefon ve tablet üzerinden gerçekleştirilen online alışverişlerde iOS cihazları ağırlıklı olarak kullanıldı. Yüzde 78.3’lük oran, adeta mobil alışverişlerde iPhone ve iPad’lerin kullanıldığına işaret ediyor. Android platformu ise sayısız marka ve modelin yazılım tabanını oluşturmasına karşın online alışverişlerde pek de kullanılmamış gibi görünüyor. Oran, yüzde 21.5 seviyesinde. Verilerin ABD’yi kapsadığını belirtelim.
Mobilin yükselişi
Bulgular oldukça ilginç. Öte yandan başka bir bilgi daha söz konusu. Büyük resime bakıldığında mobil cihazların online alışverişlerdeki kullanım oranında artış olduğu da görülüyor. Geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen online alışverilerde, akıllı telefon ve tablet kullanım oranı yüzde 34.3’ken, bu yıl aynı oran 5 puanlık artışla yüzde 39.3’e yükselmiş durumda. Özetle insanlar mobil cihazları ile daha fazla alışveriş yapıyor.