Öğrenciler için eğitimi destekleyen teknolojiler

0

Eğitim sistemleri çağa ayak uydurmak zorunda olduğundan dolayı sürekli değişiyor ve gelişiyor. Teknolojinin büyük bir ivme kazandığı günümüzde, hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da yeni gelişmeler yaşanıyor. Pandemi ile birlikte okullar yüz yüze eğitime ara vererek öğrencilerin fiziksel olarak sınıfta bulunmadan öğrenmelerini sağlamanın yollarını arıyorlar. Bu bağlamda VR ve AR’ın uzaktan, sürükleyici öğrenme ortamları oluşturma yeteneği, okulların bu kritik noktada kaldıraç olarak kullanabilecekleri sezgisel, merak uyandırıcı ve sürükleyici online öğrenme deneyimleri sunuyor. COVID-19’un etkisi görülmeye devam ederken, VR ve AR teknolojisinin eğitimde sağladığı avantajlarla etkili öğrenme ortamlarını, sadece fiziksel olarak değil online olarak da görmeyi mümkün hale getiriyor.

Sanal gerçeklik ile dersler artık daha verimli

Modern K-12 eğitiminde sınıf öğretimini teknolojiyle kişiselleştirmek, öğrencilere bilimsel süreçlerini görebilme ve bunlarla etkileşim kurabilme konusunda benzersiz fırsatlar sağlamak ön plana çıkıyor. Bu nedenle, geleneksel öğretim araçlarını içeren teorik, iki boyutlu görüntülerin ve geleneksel multimedya içerik sunumlarının yerini üç boyutlu ve etkileşimli deneyimler sunan öğretim araçları ile değiştirmek kaçınılmaz hale geliyor. Kişiselleştirilmiş, sürükleyici, yenilikçi ve 3 boyutlu öğrenme ortamları sunan sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile yüz yüze ve uzaktan eğitim ile dersler ilginç, pratik ve etkileşimli hale geliyor. Eğitimde giderek ivme kazanan teknolojilerden sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) öğrencileri gerçekçi öğrenme ortamlarına hazırlamanın farklı türde yol ve yöntemlerini sağlıyor. Sanal öğrenme ortamları sayesinde öğrenciler sınırsız tekrar yaparak deneyimlere en baştan başlayabiliyor. Geleneksel öğrenme yöntemlerini VR/AR temelli yeni nesil teknoloji çözümleriyle birleştirmek, öğrenme sürecini kapsayıcı kılıyor. 

Eğitimde sanal ve artırılmış gerçeklik teknolojisi olarak zSpace bu alanda ön plana çıkıyor. zSpace gibi sanal gerçeklik teknolojileri, uzaktan işbirlikçi sınıflar sağlayarak büyük öğrenci gruplarının bir araya gelip öğrenmesini sağlarken geleneksel online dersleri teşvik edici ve ilgi çekici hale dönüştürüyor. zSpace teknolojisi yüz yüze ve uzaktan eğitimde aktif olarak kullanılıyor. zSpace, öğrencilerin öğrenmesi ve pratik yapması için öğretmen önderliğinde aktif bir  eğitim ortamı sağlamak için çevrimiçi öğretimin bir parçası olarak kullanılabiliyor. Öğretmenlere koronavirüs nedeniyle fiziksel olarak derse katılamayan öğrencileri için ilgi çekici ve etkili sınıf içeriği oluşturmanın birçok yolunu sunuyor. Ders süresi boyunca, öğretmenler son derece ilgi çekici ve etkileşimli öğrenme etkinliklerini sanal gerçeklik ile deneyimleyebiliyor ve bu deneyimi Artırılmış gerçeklik modu ile çevrimiçi öğrenme ortamlarında devam ettirebiliyor. 

zSpace ile öğretmenler bu deneyimi evdeki öğrenme ortamlarına taşımak için  AR modunda ders içeriklerini öğrencileri ile eş zamanlı paylaşabiliyor veya sonradan izlemeleri için kaydedebiliyor. Aynı zamanda zSpace, öğretmenlerin öğrenciler için öğrenim yönetim sistemine aktarılabilen veya yayınlanabilen AR içeriğin gösterimlerini sunmaları veya kaydetmeleri için bir araç olarak kullanılabiliyor. Bu anlamda zSpace uzaktan eğitimi de destekler nitelikte oluyor. Sanal gerçeklik uzaktan eğitimi geleneksel online ders deneyiminin deneyiminin ötesine taşıma potansiyeline sahip oluyor. Gelişmiş katılım, görselleştirme ve deneyimsel öğrenme gibi avantajlarla uzaktan eğitimde online ders programlarının gerçekleştirilme biçimini aktif olarak dönüştürüyor.

Kalemi ve 3D gözlüğüyle sürükleyici öğrenme deneyimlerine görsel, işitsel, dokunsal ve kinestetik öğeler ekleyerek etkileşimli dersler sunan zSpace ile öğrenciler, 3 boyutlu modelleri ve aktiviteleri inceleme, gözlemleme ve deneyimleme şansı yakalayabiliyor. Üç boyutlu, dokunsal özellikli ve sanal gerçeklik teknolojilerini kullanan zSpace teknolojisi, görme, dokunma ve işitme yoluyla bir gerçekçilik duygusu oluşturuyor. zSpace ile yenilikçi teknolojiler, kullanıcı dostu, etkileşimli ve sürükleyici bir arayüzde gerçekçi grafikler ve deneyimler sunarak bilim, matematik ve fen  kavramlarının öğrenilmesini teşvik etme potansiyeline sahip oluyor. Pratik anlamda, bu sanal teknolojiler okullara, öğretmenlere ve öğrencilere sınırsız, etkileşimli, kinestetik ve kolay ulaşılabilir kaliteli öğrenme deneyimleri sağlayabiliyor.

Sanal gerçeklik öğrenme sürecini destekliyor

Çok yönlü bir teknoloji olan zSpace Sanal ve Artırılmış Gerçeklik teknolojisi Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik, Sanat ve Coğrafya disiplinlerinde uygulama alanı buluyor. Sanal ve artırılmış gerçekliğin bu disiplinlerde kullanımı giderek yaygınlaşırken, her seviyeden K-12 öğrencileri geleneksel sınıf ortamında daha önce deneyimlemesi imkansız olan konuları sanal bir ortamda 3 boyutlu olarak keşfedebiliyor.  En önemlisi de üç boyutlu modellerin, interaktif hareketli içeriklerin ve işitsel uyaranların kullanılmasıyla, zSpace gibi sınıfları aktif öğrenme ortamlarına getiren teknolojiler, öğrencilerin içeriği sınırsız deneyimlemelerini sağlıyor, geleneksel bir sınıfta erişemeyecekleri nesneleri görselleştiriyor, bu nesnelerle etkileşime geçmesini ve bu nesneleri hissetmelerini sağlıyor.

Müfredata uygun etkinlikleri ile öğrenciler, Ay’da veya Mars’ta olduğu gibi yerçekiminde deneyler yapabiliyor, binlerce hayvanı tek bir hayvana zarar vermeden inceleyebiliyor, başarısızlık veya kazara zarar görme korkusu olmadan devreler kurabiliyor ve insan kalbi kendi ellerindeymişçesine kalbin ritmini hissedebiliyor.

Gerçekçi görseller

Gerçeğe yakın detaylar eşliğinde binlerce sanal modeli inceleyebilen, parçalara ayırabilen ve hareket ettirebilen öğrenciler bu sayede çeşitli olguların gerçekçi modelleri bireysel deneyimleme fırsatına sahip olabiliyor. Sınıf ortamında bir hız treni tasarlamak ya da kalbi parçalarına ayırmak zor olabiliyor. Ancak zSpace bu gibi aktiviteleri istenilen anda deneyimle fırsatı sunuyor.

Merak duygusu

zSpace teknolojisi öğrencilerin merakını tetikliyor. Merak duygusu uyarılan öğrenciler, üzerinde çalıştıkları bir konuyu daha ayrıntılı bir şekilde araştırmak istiyor ve gerçek dünyaya ait durumlarla bağlantı kurabiliyor.

Eğlenerek öğrenme

zSpace aktiviteleri ile öğrencinin, öğrenme sürecine aktif bir şekilde dahil olarak edindiği deneyim, öğrencilerde ‘oyun’ oynayarak öğrenme hissi yaratıyor. Keşfederek öğrenmek çok daha EĞLENCELİ!

İşbirlikli çalışma Ortamı

Öğrenciler zSpace teknolojisinin sunduğu VR/AR aktiviteleri takımlar halinde keşfedebiliyor, hem akranları hem de öğretmenleri eşliğinde çalışarak fikir alışverişinde bulunabiliyor ve problemleri beraberce çözmeyi öğrenebiliyor.

Empati kurma ve eleştirel düşünme

zSpace, öğrencilere varsayımları test ederek, özgün çıkarımlarda bulunma ortamı sunuyor. Bu sayede öğrenciler sorgulama becerisi kazanıyor. Aynı zamanda aktivitelerde gerçek dünya ile bağlarını koparmadan uygulama imkanına sahip oluyorlar.

Cevap bırakın