Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerDonanımNintendo Switch AMD FSR Teknolojisine Geçiyor

    Nintendo Switch AMD FSR Teknolojisine Geçiyor

    Nintendo Switch, AMD’nin oyunlarda FPS artışı sağlayan FSR teknolojisine geçiş yapmaya hazırlanıyor.

    Nintendo’nun hibrit konsolu Nintendo Switch, Nvidia Tegra işlemcisinden dolayı modern konsollar gibi yüksek kaliteli grafiklere zaman zaman yer veremiyor. Ancak Nintendo’nun bu handikapını AMD kapatacak gibi görünüyor. AMD’nin çözünürlük teknolojisinde çığır açan FSR teknolojisi yakında Nintendo Switch oyunlarında yer alabilir. Nvidia GPU’da bu teknolojinin kullanılması oldukça ilginç olacak.

    Nintendo Switch FSR 1.0 teknolojisi ile coşacak

    Son gelen bilgilere göre yakında çıkacak olan Splatoon 3 oyununda FSR teknolojisi kullanılacak. Online bir yapıda olan Splatoon 3’te bu teknolojinin yer alacak olması performansın artacağı anlamına geliyor. AMD FSR 1.0, oyunun görsel kaliteden çok fazla ödün vermeden sorunsuz çalışmasına izin verecek. FSR 2.0 teknolojisinin henüz tam oturmadığı ortada. Ayrıca NS’nin donanımı FSR 2.0 için hazır olmayabilir. Bu yüzden Nintendo tercihini daha oturaklı olan FSR 1.0’dan yana kullanacak.

    Nvidia’nın DLSS teknolojisine yanıt olarak geliştirilen FSR 1.0 teknolojisi sayesinde Splatoon 3’ün özellikle FPS performansında büyük bir artış yaşanabilir. Grafikleri çok fazla kısmadan anlık olarak çözünürlüğü kendisi ayarlayan FSR’ın Nintendo Switch’e gelmesi gerekiyor. Özellikle el modunda FSR teknolojisi sayesinde oyunlarda 30 FPS’in üzerine çıkılabilir.

    Oyuncuların merakla beklediği The Legend of Zelda: BoTW 2’de de bu teknolojinin kullanılmasına kesin gözüyle bakılıyor. Efsaneler arasında yer alan TLoZ: BoTW’ta zaman zaman FPS droplar görüyorduk. Serinin devam oyununda bu düşmelerin önüne geçebilmek için FSR’dan yararlanılması gerekiyor.

    Nintendo Switch FSR 1.0

    Bilmeyenleriniz için FSR, CPU ve GPU üreticisi AMD’den bir yükseltme teknolojisidir. FSR, daha düşük bir çözünürlükte oluşturulmuş bir görüntü alır ve onu yükseltmek için kendi algoritmasını kullanarak, oynatıcıya verilen çözünürlüğü arttırırken GPU yüklerini azaltır. Bu aynı zamanda gelişmiş kare hızlarına da izin verir. Splatoon 3 muhtemelen sabit 60 FPS’i hedefleyecek. Bu olay Splatoon 2’de değişken çözünürlükler kullanılarak yapıldı. Ancak FSR teknolojisi sayesinde Splatoon 3’ten daha yüksek çözünürlükler görebiliriz.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN